021-41571 Info@shadisafar.com
0

راهنمای انتخاب بهترین هتل‌ها در استانبول

انواع هتل‌ها در استانبول 

در استانبول، هتل‌ها بر اساس نوع خدمات و امکاناتی که ارائه می‌دهند به چند دسته‌بندی اصلی تقسیم می‌شوند که در این جا با هم به بررسی آنها می‌پردازیم. با این دسته‌بندی‌ها، شما می‌توانید بر اساس سلیقه و بودجه خودتان، هتل‌هایی را که بهترین تجربه را برای شما فراهم می‌کنند، انتخاب کرده و لذت سفر خود به استانبول را به اوج برسانید. 

هتل‌های بوتیک و خاص  

این هتل‌ها که به دلیل معماری خاص خود مشهور هستند، دارای طراحی خاص و هنری بوده که افراد هنرمند را جذب خود می‌کنند و طرفداران زیادی دارند. از ویژگی‌های هتل‌های بوتیک می‌توان به دکوراسیون زیبا و خدمات شگفت‌ انگیز آنها اشاره کرد. همچنین علاوه بر طراحی‌های منحصر به‌ فرد و شیک، خدمات شخصی‌سازی شده آنها موجب راحتی مشتریان می‌شود. اگر شما هم عاشق هنر هستید، اقامت در هتل‌های بوتیک انتخاب بسیار مناسبی است. 
 

هتل‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه 

اگر بودجه‌ای محدود برای سفر خود در نظر گرفته‌اید، بهتر است در انتخاب هتل در استانبول دقت کنید. هتل‌های مقرون به صرفه‌ای که در این شهر وجود دارد با امکاناتی مناسب می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما مسافران باشد، تا ضمن لذت‌بردن از سفر و اقامت خود، هزینه‌ای معقول برای هتل پرداخت کنید. این نوع هتل‌ها معمولاً در مناطق مرکزی شهر یا نزدیک به ایستگاه‌های حمل‌ و نقل عمومی واقع شده‌اند که دسترسی راحتی هم به مناطق گردشگری دارند. 

معیارهای انتخاب هتل در استانبول 

قطعا شرایط سفر برای همه‌ی افراد به یک صورت نیست و اولویت‌ها با هم تفاوت دارند.  برای انتخاب هتل در استانبول هم معیارهای زیادی وجود دارد که باتوجه ‌به آنها و بررسی شرایط خود می‌توانید بهترین هتل را انتخاب کنید. در اینجا به چند مورد از اصلی‌ترین معیارها برای انتخاب بهترین هتل اشاره می‌کنیم. 
 

موقعیت مکانی و دسترسی در انتخاب هتل در استانبول 

در هر سفری، موقعیت مکانی یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب هتل محسوب می‌شود چرا که می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود، هتل را در نزدیکی مناطق گردشگری، مذهبی یا طبیعت و … انتخاب کنید.انتخاب هتل در استانبول نیز شامل همین قاعده می‌شود. از عوامل مهم دیگر هم دسترسی راحت‌ تر به وسایل حمل‌ و نقل عمومی است که در انتخاب موقعیت هتل تأثیر به سزایی دارد. خصوصا برای وقتی که پس از گردشی طولانی و با خستگی زیاد قصد بازگشت به هتل را دارید و به دنبال سریع‌ترین راه هستید. 

امکانات و خدمات

در نظر داشته باشید که امکانات و خدماتی که هر هتلی ارائه می‌دهد با دیگری متفاوت است. این مورد بسته به انواع هتل‌های مجلل و اقتصادی متفاوت بوده و دست شما در تصمیم‌گیری باز است. پس برای انتخاب هتل در استانبول، باید خوب به امکانات مدنظر خود فکر کنید. از جمله خدماتی که هتل‌های مختلف به شما ارائه می‌کنند می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: اینترنت رایگان، صبحانه، استخر، سونا، باشگاه ورزشی، رستوران و خدمات اتاق مانند خدمات نظافت و ارائهٔ لوازم بهداشتی. این موارد می‌توانند در تصمیم‌گیری مسافران برای انتخاب هتل در استانبول تاثیرگذار باشند. همچنین، خدماتی مانند تور رایگان شهری یا خدمات رزرو بلیت نیز می‌تواند به تجربه اقامتی خوشایندتر کمک کند. پس برای داشتن یک تجربه‌ی موفق خوب است قبل از رزرو، از خدمات هتل مدنظر اطمینان کسب کنید. 

توصیه‌هایی برای اقامت در مناطق مختلف 

هر شهر و کشوری فرهنگ مختص خود را دارد که ما با آن غریبه هستیم و برای آشنا شدن با این فرهنگ‌ها و مناطق نیاز داریم مطالعه کنیم. ازآنجایی‌که استانبول هم مناطق مختلفی با فرهنگ‌های متفاوت دارد، ما در این بخش توصیه‌هایی برای انتخاب هتل در استانبول برای شما آورده‌ایم تا با محله‌های زیبای این شهر آشنا شوید و بر اساس سلیقه‌ی خود بهترین منطقه را برای اقامتتان در نظر بگیرید. 
 

تکسیم: قلب فرهنگی استانبول 

اگر برای انتخاب هتل در استانبول  به دنبال منطقه‌ای پر جنب‌ و جوش هستید، تکسیم بهترین است. این منطقه که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده، از زمان‌های قدیم به‌عنوان قلب فرهنگی و تجاری استانبول، موردتوجه قرار گرفته است. همچنین تکسیم همواره محلی برای تبادل فرهنگی و تجارت در منطق بوده و میزبان رویدادهای فرهنگی است. معابر پر ترافیک و مراکز خرید این منطقه آن را به یکی از بهترین مقصدهای خریداران تبدیل کرده است. البته علاوه بر خرید کردن، شما می‌توانید بخشی از روز خود را در کافه و رستوران‌های باکیفیت تکسیم بگذرانید و از آن لذت ببرید. به‌طورکلی، تکسیم با فراهم‌کردن یک ترکیب متنوع از فعالیت‌های تجاری، فرهنگی و تفریحی، همواره به‌عنوان یکی از مقصدهای پرطرف‌دار برای گردشگران و ساکنان شهر استانبول شناخته می‌شود. 
 

نیشانتاشی: محلی ای اشرافی  

اگر برای انتخاب هتل در استانبول به دنبال منطقه‌ای لوکس و اشرافی هستید، قطعا محله‌ی نیشانتاشی را انتخاب خواهید کرد. این منطقه با داشتن فضای مدرن و مجلل و دارا بودن بوتیک‌ها، فروشگاه‌های معتبر و رستوران‌های برتر استانبول، افراد زیادی را جذب خود می‌کند. با انتخاب این محل، گردشگران می‌توانند به یک تجربه لوکس در منطقه‌ای مدرن دست یابند و از غذا‌های بین‌المللی در رستوران‌های شیک و باکیفیت لذت ببرند. 
 

گالاتا: تاریخی و معماری خاص 

عاشق شبگردی هستید؟ بی شک محله‌ی گالاتا را برای  انتخاب هتل در استانبول  در نظر داشته باشید تا با زندگی شبانه در این شهر آشنا شوید. این منطقه‌ی معروف و محبوب شهر زیبای استانبول، در بخش شمالی خلیج شاخ طلایی واقع شده و در شب بسیار پر جنب‌وجوش است. برج گالاتا، خیابان سردار اکرم، خیابان بیوک هندک و خیابان‌های زیبای دیگر، از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند. علاوه بر این کافه پریواتو، کافه‌ لاوازا، کافه مروا، رستوران برج گالاتا، رستوران کولدیبی گونی، از جمله بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این محله هستند. دو مورد از هتل‌هایی که می‌توانید برای اقامت خود در این منطقه انتخاب کنید عبارتند از:  

  1. هتل گالاتا وست هاستل (Galata West Hostel) 

  1. هتل هپی هومز گالاتاپارتز (Happy Homes Galataparts)

سلطان احمد: سفر به گذشته 

سلطان احمد، قلب تاریخی و فرهنگی استانبول و از قدیمی‌ترین مناطق استانبول است که دور تا دور آن به‌ واسطه‌ی آب احاطه شده و دیوارهای تاریخی در غرب آن قرار دارند. اگر به  انتخاب هتل در استانبول فکر می‌کنید، سلطان احمد از بهترین مناطق برای اقامت محسوب می‌شود. این منطقه جاذبه‌های بسیاری دارد که برای گردشگران عالی است. مکان‌هایی همچون کاخ توپ کاپی، مسجد حاجی صوف، مسجد آبی (مسجد سلطان احمد)، کلیسای ایاصوفیه، صنایع دستی یونانی، رومانی و عثمانی، دیرینه‌ترین میخانه استانبول به نام BalikciSabahattin و دیگر آثار قدیمی متنوع با معماری‌های خاص، از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری استانبول  هستند که در محله سلطان احمد وجود دارند. هتل‌های مناسب برای اقامت در این منطقه شامل این موارد است:  

  1. هتل باسیلوس (Basileus Hotel) 

  1.  هتل چیرز میدتون هاستل (Cheers Midtown Hostel) 

البته اگر برای انتخاب هتل در استانبول به دنبال مکانی مجلل هستید، هتل سه ستاره‌ی Basileus می‌تواند بهترین گزینه باشد که دید خوبی به مسجد آبی و کلیسای ایاصوفیه دارد. 

بشیکتاش: تربه‌ای مدرن و دلپذیر 

اگر قصد انتخاب هتل در استانبول  را داشته باشید خوب است با منطقه‌ی زیبای بشیکتاش نیز آشنا شوید. این منطقه‌ی قدیمی استانبول در ضلع اروپایی شهر واقع شده که چندین موزه و کاخ نیز در آن قرار دارد. از جمله محل‌های دیدنی این منطقه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

  1. کاخ دولما باغچه 

  1. کاخ ییلدیز 

  1. قصر چیرگان 

  1. قصرهای فرییه 

  1. غرفه احلامور 

  1. موزه نیروی دریایی 

  1. پارک ییلدیز 

  1. مقبره بارباروسا  

 

از هتل‌های خوب بشیکتاش هم بهتر است با این موارد آشنا شوید: 

  1. هتل شانگری لا استانبول (Shangri-La Bosphorus) 

  1. هتل رویال سوئیت  (Royal sutie) 

  2. هتل میدان بشیکتاش (Beshiktash square) 

 

هتل‌هایی با تجربه‌های فرهنگی 

انتخاب هتل در استانبول، از موارد بسیار با اهمیت است، چرا که اقامت شما را دلپذیرتر کرده و تجربه‌ی خوبی را برایتان فراهم می‌کند. البته در نظر داشته باشید که هتل‌های مختلفی در استانبول وجود دارد که قدرت انتخاب را برای شما افزایش می‌دهد. از هتل‌های سنتی گرفته تا اقامتگاه‌هایی که فرهنگ ترک در آن مشهود است. در هتل‌های تاریخی و فرهنگی استانبول عتیقه‌جات شگفت‌انگیزی وجود دارند که نشانگر تاریخ غنی ترکیه هستند. قدمت برخی از این هتل‌ها به بیش از  ۱۲۰  سال قبل برمی‌گردد و برخی از این مکان‌های تاریخی بازسازی و مرمت شده‌اند. در ادامه با برخی از انواع هتل‌ها آشنا می‌شوید. 

هتل‌های سنتی و تاریخی 

ازآنجایی‌که استانبول قلب تاریخ و فرهنگ ترکیه به شمار می‌رود هتل‌های آن هم دارای مشخصات سنتی و تاریخی‌ای بوده که موجب شگفتی گردشگران می‌شود. برای  انتخاب هتل در استانبول، بد نیست با این موارد آشنا شوید. 

  1. هتل چراغان پالاس کمپینسکی(Ciragan Palace Kempinski) که دارای پارکینگ رایگان بوده و امکان کرایه‌ کردن خودرو نیز در آن فراهم است. این هتل مجلل که داخل کاخ سلطان عثمانی قرار دارد، دارای مناظری عالی از بسفر است که با ماشین، هلیکوپتر یا قایق تفریحی قابل‌ دسترسی هستند. 

  1. هتل پرا پالاس(Pera Palace Hotel) از هتل‌های تاریخی استانبول است که با حفظ یکپارچگی تاریخی خود به‌خوبی بازسازی شده. این اقامتگاه در چندقدمی بازارهای معروف، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری قرار دارد. 

  1. سوئیت‌های توم توم (Tomtom Suites) که دارای حمام‌های تزئین شده و مناظر زیبا است محیطی عالی برای اقامت به شمار می‌روند. 

  1. هتل سلین عمارت عثمانی (Celine Hotel)در مجاورت موزه‌ی باستان‌شناسی قرار گرفته و جزئیات معماری سنتی و هنری در سراسر این هتل تاریخی به نمایش گذاشته شده است. 

  1. هتل HHK (هایریه هانیم کوناکی)از مسافرخانه‌های اقتصادی استانبول است که بازسازی شده و در نزدیکی دریا قرار دارد. این هتل امکاناتی مانند غذای بالای تراس، استخر و اسپا را ارائه می‌کند.  

  1. خانه‌باغ استانبول با رستورانی دنج و دارای غذاهای جهانی 

 

از دیگر هتل‌های تاریخی می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم تا در انتخاب هتل در استانبول به آنها توجه کنید: 

  1. هتل چهارفصل استانبول در سلطان احمد (Four Seasons at Sultanahmet)

  1. هتل گرند لندن (Grand Hotel London) 

  1. کاخ چیراغان (Çırağan Sarayı) 

  1. عمارت فوات پاشا (Fuat Paşa Yalısı) 

  1. هتل بسفروس پالاس (Bosphorus Palace Hote)

  1. هتل پلازو دونیزتی (Palazzo Donizetti Hotel)

 

اقامت با طعم فرهنگ ترک 

ترکیه دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که آشنایی با این میراث می‌تواند بسیار جذاب باشد. برای آشنایی با فرهنگ ترک بهتر است از موزه‌ها و آثار باستانی دیدن کرده و در جشنواره‌های محلی شرکت کنید. همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با هنر و صنایع‌دستی نیز موثر واقع می‌شود. 

 

راهنمای رزرو هتل در استانبول 

بعد از انتخاب هتل در استانبول، شما می‌توانید هتل مدنظر را رزرو کرده و از اقامت خود لذت ببرید. برای آشنایی با نکات رزرو هتل ادامه‌ی مطلب را بخوانید. 

نکات کلیدی برای رزرو آنلاین 

  1. به رده‌بندی هتل‌ها دقت کرده و کیفیت مناسبی را دریافت کنید. قطعا هتل  5  ستاره انتخاب خوبی است. 

  1. اگر قصد انتخاب هتل  3  ستاره را دارید، حتما به نظرات مشتریان توجه کرده و بهترین را انتخاب کنید. 

  1. حواستان به تورهای لحظه آخری و کیفیت مکان انتخابی آنها باشد. 

  1. فراموش نکنید که بعد از رزرو آنلاین هتل، برگه واچر را برای ورود، به همراه داشته باشید. 

بهترین زمان برای کسب تخفیف‌ها 

برای  انتخاب هتل در استانبول باید زمان را هم مدنظر داشته باشید. معمولا مسافران از آوریل تا می ‌و از سپتامبر تا اکتبر به استانبول سفر می‌کنند که هوا مطلوب‌تر است و طبیعتا قیمت رزرو هتل هم بالاتر است. سفر به استانبول در فصول دیگر استقبال کمتری دارد؛ اما هزینه‌ی رزرو هتلی باکیفیت در این دوران پایین‌تر است. 

اما این نکته‌‌ی جذاب را از دست ندهید که در ترکیه، فستیوال‌های خرید فصلی برگزار می‌شود و شما می‌توانید با سفر در این زمان، علاوه بر گردش، از خرید در فستیوال نیز لذت ببرید. 

 

امکانات ویژه و خدمات هتل‌ها 

برای  انتخاب هتل در استانبول به امکاناتی که هر کدام ارائه می‌دهند توجه بسیاری داشته باشید و از اقامت خود نهایت لذت را ببرید. هر هتلی خدمات متفاوتی دارد که باتوجه ‌به نیازتان می‌توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم. 

 

امکانات تفریحی و ورزشی 

اگر اهل ورزش و فعالیت فیزیکی هستید به هتل‌هایی که خدمات زیر را ارائه می‌دهند توجه بیشتری داشته باشید: 

  1. مراکز تناسب‌ اندام 

  1. استخر و جکوزی 

  1. مرکز آبگرم 

  1. مرکز اسپا 

  1. استخر روباز 

 

خدمات مهمان‌نوازی و پذیرایی 

یکی از موارد مهم در امتیازدهی هتل‌ها خدمات پذیرایی آنهاست. این خدمات شامل موارد زیر است: 

  1. اتاق‌های زیبا، اتاق نشیمن، آشپزخانه و پاسیو 

  1. خدمات خشک‌شویی، لباس‌شویی و اتوکشی 

  1. رستوران‌های داخلی و سالن‌ استراحت 

  1. نظافت روزانه‌ و در دسترس بودن در هر زمانی 

  1. روتختی‌، روپوش و دیگر لوازم اتاق لوکس 

  1. برخورداری از تیم پزشکی 

  1. سرویس اتاق  ۲۴  ساعته 

  1. خدماتی همچون مراقبت از کودک  

کلام آخر 

ازآنجاکه هتل انتخابی شما، تاثیر بسزایی در تجربه‌ی سفر دارد، بهتر است با دقت و شناخت کامل از انواع هتل‌ها و موقعیت‌های آنها، تصمیم بگیرید. در نهایت امیدواریم خواندن این مقاله در انتخاب هتل در استانبول به شما کمک کرده باشد و بتوانید سفری دلپذیر داشته و از امکانات و زیبایی‌های این شهر تاریخی استفاده کنید.