021-41571 Info@shadisafar.com
0

معرفی بهترین پارک‌های آبی آنتالیا: تفریح و هیجان برای هر سنی

آشنایی با پارک‌های آبی آنتالیا


آنتالیا یکی از مناطق محبوب برای سفرهای تابستانی است چرا که وجود سواحل زیبا و تفریحات آبی در آنجا، برای گردشگران بسیار جذاب است. خب قطعا تفریحات تابستانی و آب‌تنی در هوای گرم تابستانی بسیار دلچسب خواهد بود، اما حالا ببینیم این تفریحات آبی تابستانی شامل چه چیزهایی هستند؟ پارک‌های آبی آنتالیا  فرصت مناسبی برای گردشگران فراهم کرده‌اند که حتی دور از دریا هم بتوانید در آب تفریح کنید. در واقع وجود همین  پارک‌های آبی در آنتالیا   یکی از دلایلی است که این شهر را به شهری توریستی در ترکیه تبدیل کرده. در آنتالیا چندین پارک آبی وجود دارد که شامل: پارک آبی آکوا آنتالیا، پارک آبی دلفین لند آنتالیا، پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا، پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی آنتالیا، پارک آبی ددمان آنتالیا هستند. این پارک‌ها مقاصد جذابی برای گذراندن یک روز پرهیجان هستند و بهترین فصل برای رفتن به هر کدام از این پارک‌ها هم قطعا بهار و تابستان است. در ادامه بیشتر با تفریحات و امکانات پارک‌های آبی آنتالیا  آشنا خواهیم شد.


تاریخچه پارک‌های آبی در آنتالیا


کشور ترکیه مناطق توریستی بسیاری دارد که یکی از آن‌ها شهر زیبای آنتالیا است؛ شهری که به پارک‌های آبی معروف است. فصول گرم سال نیاز مردم را برای وجودپارک ابی انتالیا بیشتر کرد و همین هم عاملی برای ساخت این پارک‌ها شد. پارک آبی آکوالند از اولین پارک‌های آبی آنتالیا بود که در اوایل دهه1980 ساخته شد و با وجود داشتن انواع استخرها و سرسره‌ها خیلی زود به محبوبیت رسید و سرمشقی برای ساخت دیگر پارک‌های آبی شد. پس از ساخت پارک آبی آکوالند، تقاضا  برای افزایش این پارک‌ها بیشتر شد و پارک‌های دیگر همچون پارک آبی دلفین لند آنتالیا، پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا و... نیز با امکانات پیشرفته و مناسب ساخته شدند. پارک ابی انتالیا  با ارائه امکانات متنوع و محیطی ایمن خیلی زود به محلی برای تفریحات خانوادگی تبدیل شد و امروزه بخش زیادی از صنعت توریسم در آنتالیا به این پارک‌ها وابسته است. 


معرفی پارک‌های آبی آنتالیا


حالا که با محبوبیت  پارک ابی انتالیا نزد همه گردشگران آشنا شدید می‌خواهیم برخی از برترین پارک‌های آبی را به شما معرفی کنیم تا اگر به آنتالیا رفتید حتما به آنها سر بزنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

معرفی برترین پارک‌های آبی شهر آنتالیا


پارک آبی آکوا آنتالیا (Aqua Park)

پارک های آبی آنتالیا

این پارک به‌عنوان یکی از برترین  پارک‌های آبی آنتالیا  شناخته می‌شود که از سرگرمی‌ها و تفریحات متنوعی برخوردار است. با ورود به آکوا آنتالیا سراسر غرق شادی و هیجان خواهید شد، خصوصا هنگامی که سوار سرسره‌های آبی با ارتفاع زیاد شوید. سرسره‌های آبی این پارک، روباز و تونلی با تیوپ یا بدون تیوپ هستند که تمام آن‌ها به استخر منتهی می‌شوند و اصلا نیازی به نگرانی نیست؛ چون در تمام مسیر امنیت رعایت شده و این سرسره‌ها با استاندارهای بالا ساخته شده‌اند.

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز آکوا پارک، پرش یا جامپینگ از ارتفاع ۷۰ کیلومتری است که ابتدا شما به یک طناب وصل می‌‍شوید و سپس با خیال راحت از ارتفاع می‌پرید تا پرواز را تجربه کنید. اگر به این پارک آبی رفتید فراموش نکنید سری هم به دلفین‌ها بزنید و از تماشای این موجودات بامزه لذت ببرید. در بخش دلفین‌ها مربیان مخصوص حضور دارند که دلفین‌ها را وارد محوطه بازی می‌کنند تا از حلقه‌ها بپرند و چیزهایی که آموخته‌اند برایتان به نمایش بگذارند. در نهایت بعد از تجربه تمام هیجانات، می‌توانید کمی بنشینید و کاملا ریلکس از پخش موسیقی زنده استفاده کنید. پارک آبی آکوا آنتالیا همه‌روزه مشغول فعالیت است و برای رفتن به آنجا می‌توانید بلیط خود را از طریق سایت رزرو کنید.

پارک آبی دلفین لند آنتالیا (Dolphin Aqua Land)

پارک های آبی آنتالیا

  در دلفین لند علاوه بر آب‌تنی شاهد رقص و  نمایش دلفین‌ها در یکی از  بهترین پارک‌های آبی آنتالیا  خواهید بود. این  پارک ابی انتالیا تلاش کرده تا برای افزایش جذابیت، برنامه‌های شاد و موزیکال هم اجرا کند. خوب است با جذاب‌ترین بخش دلفین لند هم آشنا شوید، رفتینگ یکی از بهترین قسمت‌های این پارک است که در این بخش می‌توانید وارد رودخانه‌ای ۳۰۰ متری شده و در آخر به استخر موج برسید. اگر هم اهل هیجان باشید بخش جامپینگ پارک مخصوص شماست تا از ارتفاع 70 متری بپرید. پارک آبی دلفین لند علاوه بر تمام تفریحات، کافه و رستوران هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. این پارک هم مانند آکوا پارک همه‌روزه باز است.

پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا (The land of legends Aqua Park)

پارک های آبی آنتالیا

  با یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آشنا شوید؛ پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا. این پارک تنوع تفریحی بسیار بالایی دارد و شما در آنجا موجودات دریایی را از نزدیک خواهید دید. در لند آف لجند 43 سرسره با رنگ و مدل‌های مختلف وجود دارد تا از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر سرسره‌ها، جکوزی، استخر توپ و موج، برج آبشار، تونل شیرجه، استخر کودکان و... از بخش‌های مختلف این پارک آبی هستند. از تفریحات آبی که بگذریم می‌رسیم به سینمای 5 بعدی این پارک که تجربه متفاوتی را برایتان خلق می‌کند. این مکان همه‌روزه از ساعت 10:30 صبح تا 18:30 عصر پذیرای گردشگران است. 

پارک آبی ریکسوس پریمیوم تروی آنتالیا (Rixos Premium Troy)

پارک های آبی آنتالیا

 این پارک آبی بسیار معروف و متفاوت است و دلیل تفاوت آن هم این است که در فاصله 50 کیلومتری از شهر و در داخل هتل ریکسوس آنتالیا قرار گرفته است؛ هتلی که ساحل شنی اختصاصی داشته و از معدود هتل‌هایی است که پارک آبی دارد. این پارک آبی دارای قسمت‌های مختلفی است که شامل: برج تروجان، نمایش دلفین‌ها، آبشار، سرسره  U شکل و وسایل بازی می‌شود. در این پارک آبی دو دلفین، دو نهنگ سفید و دو خوک سفید نیز وجود دارند که می‌توانید آنها را از نزدیک ببینید. برج تروجان که یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز پارک آبی است 20 متر ارتفاع دارد و شما باید از پله‌ها بالا رفته و از سرسره به داخل استخر سر بخورید. این پارک آبی به دلیل وجود هتل، از امکانات خوبی برخوردار است و هر آنچه بخواهید میل کنید در هتل موجود است. همه‌روزه می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر با مراجعه به هتل از امکانات و تفریحات این پارک آبی بهره ببرید.

پارک آبی ددمان آنتالیا (Dedeman Aquapark Antalya)

پارک های آبی آنتالیا

  این پارک با مساحت 65 هزار متر مربع یکی از نزدیک‌ترین  پارک‌های آبی آنتالیا  به مرکز شهر است که فاصله کمی با هتل باروت لارا دارد و به همین دلیل به نام پارک آبی باروت لارا نیز شناخته می‌شود. یکی از جذابترین بخش‌های این پارک آبی وجود ۳۲ سرسره آبی است. انواع مختلف این سرسره‌ها شامل سرسره‌های U شکل، سرسره‌های سر باز و سر بسته، سرسره‌هایی با شیب متفاوت، سرسره‌هایی با تیوب و سرسره‌هایی با چاله فضایی هستند. بک رودخانه هم در این پارک آبی وجود دارد که با وجود قایق در آن، مکان خوبی برای تفریح است.
 

چرا پارک‌های آبی آنتالیا را برای تفریح انتخاب کنید؟


آنتالیا یک شهر توریستی با امکانات مناسب است که رفتن به آنجا می‌تواند خاطرات دلچسبی را برایتان رقم بزند. این شهر با داشتن انواع پارک‌های تفریحی به مکانی دیدنی تبدیل شده است و علاوه‌برآن  پارک‌های آبی آنتالیا  جذابیت این شهر را، خصوصا در فصول گرم سال، بسیار افزایش داده‌اند. پارک‌های آبی موجود در آنتالیا از تجهیزات و امکانات خوبی برخوردار هستند که موجب می‌شوند روز خوب و خاطره‌انگیزی را سپری کنید. 

جاذبه‌های اصلی پارک‌های آبی آنتالیا


هر کدام از  پارک‌های آبی آنتالیا  ویژگی‌ها و امکانات مختلفی دارند؛ اما در اینجا به برخی از اصلی‌ترین جاذبه‌های پارک‌های آبی آنتالیا   می‌پردازیم.


سرسره‌ها و اسلایدهای هیجان‌انگیز


سرسره‌های موجود در پارک ابی انتالیا  دقایقی پر از آدرنالین برایتان ایجاد می‌کنند، این سرسره‌های مرتفع، سراسر هیجان هستند؛ هیجانی از نوع لمس آرامش آب. سرسره‌هایی که در پارک‌های آبی آنتالیا  وجود دارند ارتفاعات مختلفی دارند که در انتها به استخر ختم می‌شوند؛ شما باید از پله‌ها بالا بروید و برای سرخوردن درون استخر آماده شوید. البته این سرسره‌ها انواع مختلفی هم دارند از جمله سرسره سفر دریایی با تیوب، استار شیپ، چاله عمیق، سرسره‌های متلاطم، سرسره آبی چلنجر، سرسره U شکل، تونل شیرجه عمیق، سرسره جریان باد، موشک فضایی، رفتینگ با سرعت، شناورهای خانوادگی، برج آبشار، مجیکون و سرسره وارونه. برخی از این سرسره‌ها محدودیت سن یا قد و وزن دارند، پس حواستان به این موضوع هم باشد.


استخرهای موج و رودخانه‌های تنبل


از دیگر جاذبه‌های پارک‌های آبی آنتالیا ، استخرهایی هستند که با شبیه‌سازی موج دریا در مخزن‎های شیشه‌ای حس امواج خروشان را برایتان تداعی می‌کنند. همچنین رودخانه تنبل هم نوعی از استخرها در پارک آبی است که هیجان کمتری دارد. اما در نظر داشته باشید افراد زیر 12 سال برای استفاده از این استخرها باید همراه داشته باشند.

 

تفریحات مخصوص کودکان در پارک‌های آبی آنتالیا


در برخی از پارک‌های آبی آنتالیا تفریحاتی مختص کودکان قرار دارد تا بتوانند بازی کنند و از همنشینی با همسالان خود لذت ببرند. قسمتی از این تفریحات شامل سرسره‌های کوچک‌تر و استخرهای ایمن است. البته یک پارک ویژه هم برای کودکان وجود دارد به نام پارک آبی لگولند ((Legoland که در آجا بازی‌های جذابی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.

فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی پارک ابی انتالیا


پارک‌های آبی آنتالیا علاوه بر اینکه مکانی برای هیجان و سرگرمی هستند، فرصتی ویژه برای یادگیری و آموزش هم برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کرده‌اند. برنامه‌های آموزشی که در این پارک وجود دارند دانش شما را در مورد محیط‌زیست، موجودات زنده و فعالیت آنها افزایش می‌دهند. این آگاهی به‌ویژه برای کودکان بسیار مفید خواهد بود. در پارک ابی انتالیا، کلاس‌های شنا در هر سطحی با بهترین مربیان برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌های بسیاری در مورد حفاظت از محیط‌زیست و نحوه تعامل صحیح با حیواناتی همچون دلفین و پنگوئن نیز در این پارک‌ها اجرا می‌شوند.


امکانات و خدمات


هر  پارک ابی آنتالیا  خدمات ویژه‌ای دارد که هنگام بازدید از آنجا می‌توانید از این خدمات استفاده کنید تا روز بهتری را سپری کنید. 


رستوران‌ها و کافه‌ها در پارک‌های آبی


در هر کدام از  پارک‌های آبی آنتالیا، کافه و رستوران‌های مختلفی وجود دارند که اگر نیاز به استراحت داشتید و خواستید چیزی میل کنید به آنجا بروید و دقایقی در کنار خانواده از آرامش و استراحت بهره‌مند شوید.


انواع تفریحات آبی 


در پارک‌های آبی مختلفی که معرفی کردیم انواع تفریحات از جمله استخر، تماشای دلفین، سرسره، جامپینگ و... وجود دارد که باتوجه‌به سلیقه خودتان هر کدام را که خواستید می‌توانید انتخاب کنید.


انواع استخرهای مهیج


یکی از خوبی‌های  پارک‌های آبی آنتالیا  داشتن استخرهای متنوع است تا باتوجه‌به حس و حال خود و شرایط دیگر یکی از آنها را برای تفریح برگزینید؛ از استخرهای آرام و رودخانه تنبل گرفته تا مهیج‌ترین استخرها و تونل‌های عمیق.


امکانات ایمنی و خدمات مشتری

پارک های آبی آنتالیا
یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان در  پارک‌های آبی آنتالیا، حفظ ایمنی و رضایت مشتریان است و در همین راستا فعالیت‌هایی در پارک‌ها صورت می‌گیرد؛ از جمله: وجود نجات‌غریق‌های مجرب و آموزش‌دیده برای مواقع نیاز، داشتن تجهیزات کامل ایمنی مانند جلیقه نجات و تورهای ایمنی برای حفظ امنیت بازدیدکنندگان و رعایت استاندارهای بهداشتی در نگهداری آب برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها. 

رویدادهای ویژه در پارک‌های آبی آنتالیا


در  پارک ابی انتالیا علاوه بر تفریحات متنوع آبی رویدادهایی مانند مسابقات شنا، ورزش‌های آبی و جشنواره‌های فصلی هم برگزار می‌شود. این رویدادها موجب افزایش تعامل با دیگران و ایجاد فضایی شاد و دوستانه می‌شوند.


برنامه‌های تابستانی و جشن‌ها 


در تابستان تفریحات آبی طرفداران بیشتری دارند و  پارک‌های آبی آنتالیا  هم در همین راستا کلاس‌های شنا و بازی‌های آبی مختلفی برایتان در نظر گرفته‌اند. علاوه بر این، جشن‌های ویژه رنگ و موسیقی هم برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود تا از فضای سرگرم‌کننده و شاد بهره‌مند شوند.


نمایش‌های زنده و سرگرمی‌های شبانه


اگر شب در پارک آبی باشید شاهد نمایش‌های زنده موسیقی، نمایش آبی نورانی و برنامه‌های تئاتر آبی خواهید بود که با استفاده از تکنولوژی نور و صدا بسیار جذاب هستند. همچنین در کنار استخر مهمانی‌هایی دوستانه برگزار می‌شوند.

 

نکاتی برای بازدیدکنندگان پارک آبی آنتالیا


برای اینکه بازدید خوبی از پارک‌های آبی آنتالیاداشته باشید و از روز خود لذت ببرید لازم است با برخی نکات مهم در مورد این پارک‌های آشنا باشید.


بهترین زمان برای بازدید از پارک آبی انتالیا


بهترین زمان برای رفتن به  پارک‌های آبی آنتالیا، فصل بهار و تابستان است که هوا گرم بوده و آب‌تنی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که پارک‌های آبی در این فصول سال شلوغ‌تر هستند و هزینه بلیط هم احتمالا کمی بیشتر است.
توصیه‌ها برای یک بازدید ایده‌آل از پارک‌های آبی آنتالیا
•    برای داشتن بازدید ایده‌آل از پارک‌های آبی آنتالیا، حتما از قبل برنامه دقیقی داشته باشید.
•    با تحقیق در مورد امکانات هر پارک، پارکی که مطابق میلتان است را انتخاب کنید.
•    حتما همراه خود لباس اضافه، حوله و کرم ضدآفتاب ببرید.
•    برای کودکان جلیقه نجات و لوازم مناسب به همراه داشته باشید.
•    اگر می‌خواهید از ازدحام به دور باشید در میان هفته به پارک ابی انتالیا بروید.


جمع‌بندی 


همان‌طور که خواندید  پارک‌های آبی آنتالیا  یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در ترکیه به شمار می‌روند که گردشگران خصوصا در فصول گرم سال به آنجا می‌روند و از امکانات هیجان‌انگیز پارک استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به آنتالیا را دارید و به تازگی  تور آنتالیا  را خریداری نموده اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما برنامه‌ای برای رفتن به پارک ابی انتالیا  در نظر بگیرید. مکانی که هم بزرگسالان و هم کودکان از حضور در آنجا به وجد می‌آیند.