021-41571 Info@shadisafar.com
021-41571 Info@shadisafar.com
0

معرفی پارک ملی کورشونلو: بهشتی در قلب آنتالیا

خود را در یک روز گرم تابستانی تصور کنید که به آنتالیا رفته‌اید و چند روزی است که مشغول بازدید از جاذبه‌های دیدنی آنتالیا هستید، شاید پس از چند روز از هیاهوی مکان‌های دیدنی خسته شده باشید و دنبال پناهگاهی امن برای کسب آرامش باشید؛ در این صورت قطعا می‌توانید بهشتی خوش‌آب‌وهوا را در دل جنگل پیدا کنید. پارک ملی کورشونلو همان بهشتی است که با طبیعت بکر و مناظر منحصربه‌فرد خود، شما را به استراحت در مکانی آرام دعوت می‌کند. در این پارک جذاب می‌توانید ترکیبی از آرامش و هیجان را تجربه کنید و لحظات ناب آن را به لیست خاطرات خود اضافه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با پارک ملی کورشونلو آشنا کنیم و هر آنچه نیاز است درباره‌اش بدانید برایتان بازگو کنیم، پس حتما تا انتها همراه ما باشید تا مقصد بهشتی خود را بهتر بشناسید. 

معرفی کلی پارک ملی کورشونلو

پارک ملی کورشونلو  که در فاصلهٔ 20 کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا قرار دارد، از جذاب‌ترین مناطق طبیعی برای گردشگران است. این پارک آبشاری دارد که از ارتفاعی چشمگیر به زمین می‌ریزد. همچنین در پارک ملی کورشونلو  شاهد تنوع زیستی بالایی خواهید بود؛ از درختان کهن‌سال گرفته تا گونه‌های نادر جانوری که در دل جنگل‌های انبوه زندگی می‌کنند. این پارک محل مناسبی برای پیاده‌روی، ورزش، پیک‌نیک و عکاسی در طبیعت است.

جاذبه‌های طبیعی پارک ملی کورشونلو

پارک ملی کورشونلو دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است که بازدید از آنها یکی از تجارب بی‌نظیر زندگی‌تان خواهد بود. اصلی‌ترین جاذبهٔ این پارک آبشار کورشونلو است که همچون یاقوتی در دل طبیعت می‌درخشد، وجود مسیرهای پیاده‌روی در میان جنگل انبوه و رودخانه هم از دیگر جذابیت‌های پارک است. همچنین در پارک ملی می‌توانید با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری روبه‌رو شوید و از آنها عکاسی کنید؛ این پارک مقصدی محبوب برای عکاسان است. 

آبشار کورشونلو: جواهری در طبیعت

آبشار کورشونلو ارتفاعی در حدود 18 متر دارد که در آن آب از صخره‌های سنگی به پایین می‌ریزد. بدون شک می‌توانیم بگوییم این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای ترکیه است و از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگران هم محسوب می‌شود. آبشار کورشونلو با زیبایی خاص و طبیعت بکر اطرافش محیطی دوست داشتی ایجاد کرده است. اگر به این پارک بروید، دریاچه‌ای کوچک را مشاهده خواهید کرد که آب زلال آبشار در آن می‌ریزد. می‌توانید در این مکان از شنیدن صدای آب و مشاهده آن لذت ببرید و عکسی یادگاری در کنار آبشار بگیرید. 

گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد پارک ملی کورشونلو

یکی دیگر از دلایلی که پارک ملی کورشونلو را به یکی از مناطق طبیعی مهم ترکیه تبدیل کرده است، وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری در آن است. در این پارک خوش‌آب‌وهوا شما با گیاهانی همچون درخت سرو، کاج و بلوط روبه‌رو می‌شوید. پارک ملی همچنین زیستگاه جانوران خاصی است که بعضی از آنها را فقط در همین پارک می‌توانید پیدا کنید. لاک‌پشت‌های دریایی، پرندگان شکاری و ماهی‌های متنوع از جمله جانوران کمیاب منطقه هستند. اگر به  پارک ملی کورشونلو رفتید به‌خوبی اطراف خود را مشاهده کرده و تلاش کنید با طبیعت بی‌نظیرش ارتباط برقرار کنید. 

فعالیت‌های تفریحی در پارک ملی کورشونلو

در پارک ملی کورشونلو می‌توانید فعالیت‌های مختلفی را امتحان کنید و از سپری‌کردن یک روز خوب در طبیعت زیبا لذت ببرید. این پارک یکی از پرطرف‌دارترین مسیرهای پیاده‌روی را دارد که جان می‌دهد برای قدم‌زدن در هوایی مطلوب، همچنین اگر به عکاسی علاقه داشته باشید، در این پارک سوژه‌های زیادی برایتان فراهم است. پیک‌نیک در کنار آبشار و رودخانه هم از دیگر فعالیت‌های تفریحی در پارک است که می‌توانید همراه خانواده یا دوستانتان آن را تجربه کنید. اگر هم اهل هیجان باشید، بد نیست در آب‌های زلال پارک قایقرانی کنید. در آخر فراموش نکنید که زمانی را برای تماشای طبیعت و گونه‌های خاص جانوری در نظر بگیرید. 

تورهای گردشگری و طبیعت‌گردی در پارک ملی کورشونلو

بهترین راه برای بازدید از منطقه‌ای ناشناس، استفاده از تورهای راهنمایی است.پارک ملی کورشونلو  هم میزبان تورهای طبیعت‌گردی است که توسط راهنمایان مجرب هدایت می‌شوند که شما را برای کشف زیبایی‌های پارک همراهی می‌کنند. یکی از پرطرفدارترین تورهای این پارک، تور پیاده‌روی در جنگل است که در آن به همراه سایر افراد مسیرهای طبیعی را طی می‌کنید و بیشتر با منطقه آشنا می‌شوید. مزیت همراهی با تور این است که شما را با نقاط مختلف جنگل آشنا می‌کنند و اطلاعات خوبی در مورد آنجا به شما می‌دهند. علاوه بر این، تور عکاسی طبیعت هم برای علاقه‌مندان به عکاسی برگزار می‌شود که در آن راهنمایان شما را به بهترین نقاط برای عکاسی خواهند برد.
 

نتیجه‌گیری

پارک ملی کورشونلو در آنتالیا از منحصربه‌فردترین مناطق طبیعی در ترکیه به شمار می‌رود و اگر به آنتالیا سفر کردید حتما باید از این پارک زیبا هم دیدن کنید. بازدید از این پارک فرصت خوبی برای آشتی با طبیعت و شناخت بهتر محیط‌زیست و حیات‌وحش است. البته فراموش نکنید که پارک ملی کورشونلو تنها یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر آنتالیا است؛ چرا که این شهر شگفتی‌های زیادی را برایتان در نظر گرفته که برای مشاهدهٔ آنها فقط کافی است سری به تورهای آنتالیا شادی سفر بیندازید تا با بهترین قیمت و شرایط، با یک‌چشم به‌هم‌زدن خود را در دل آنتالیا مشاهده کنید.