021-41571 Info@shadisafar.com
0

معرفی بارهای معروف استانبول

استانبول شهر بزرگ و زیبایی است که در قلب ترکیه واقع شده و گردشگرانی از سراسر جهان را دعوت به بازدید از جذابیت‌ها و همنشینی با مرغان دریایی‌اش می‌کند. در دل این شهر شلوغ انواع تفریحات برای سلایق مختلف فراهم است، از قدم‌زدن در شبی آرام در سواحل زیبا گرفته تا مراسم‌های شلوغ و پر سروصدای شبانه؛ بارهای این شهر هم از مکان‌هایی هستند که در ساعات مختلف شب می‌توانید به آنها سر بزنید و از اوقات فراغت خودتان لذت ببرید. پس اگر شما هم عاشق شبگردی هستید و از بازدید مکان‌های تاریخی و گشتن در بازارها خسته شده‌اید با ما همراه باشید که می‌خواهیم شما را با بارهای استانبول  آشنا کنیم. 

معرفی بارهای معروف استانبول

استانبول بارهای زیادی دارد که برخی از آنها بسیار شناخته شده و معروف هستند. مانند بار گییک و بار 360 درجه. 

بار گییک استانبول، Bar Geyik Istanbul
یکی از بهترین بارهای استانبول  که دارای فضایی دنج است و طراحی آن تلفیقی از چوب و آجر بوده و محیط زیبایی دارد، بار گییک نام دارد. اگر به فضای باز علاقه دارید می‌توانید به این بار بروید و انواع تنقلات و نوشیدنی موردعلاقه خود را سفارش دهید. بار گییک از ساعت 4 عصر تا 2 بامداد فعالیت می‌کند. 

بار 360 درجه استانبول، 360 Istanbul
یکی از جالب‌ترین  بارهای استانبول  بار 360 درجه است که در منطقه بی اوغلو واقع شده و درست مانند نامش، دید 360 درجه داشته و به شما امکان تماشای تنگه بسفر، دریای مرمره، برج کلیسای سنت آنتوان و مسجد ایاصوفیه را می‌دهد. فضای این بار بسیار مدرن و امروزی و کف آن شیشه‌ای است. در این بار انواع غذاهای ترکی و شراب‌های مرغوب عرضه می‌شوند. اگر دوست دارید شب خود را در محیطی مدرن بگذرانید و از شنیدن موسیقی زنده هم لذت ببرید بار 360 درجه، دقیقا همان چیزی است که به دنبالش هستید.

بار سوسام، Bar Susam
یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین  بارهای استانبول، بار سوسام است. این مکان همواره میزبان جمعیت زیادی است و اگر می‌خواهید به آنجا بروید باید از قبل اقدام به رزرو نمایید.

بار سامیرنا، Bar Smyrna
بار سامیرنا در نزدیکی برج گالاتا واقع شده و فضایی دلنشین دارد. در این بار نوشیدنی‌ها و غذاهای با کیفیتی در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر زیبایی و دکور محیط برایتان اهمیت دارد حتما به بار سامیرنا سر بزنید. 

بهترین بارها با منظره زیبا در استانبول

در استانبول بارهایی وجود دارند که با مناظر خیره‌کننده توانسته‌اند مشتری‌های خود را شگفت‌زده کنند. 
 بار Leb-i Derya
این بار که در منطقه بی اوغلو واقع شده، منظره‌ای بی‌نظیر از دریا و بناهای تاریخی در معرض دید شما قرار می‌دهد. می‌توانید در این بار زیبا غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های موردعلاقه خود را سفارش داده و هنگامی که آنها را میل می‌کنید از تماشای چشم‌انداز زیبای پل بسفر هم لذت ببرید. 

بار Mikla
در منطقه بی اوغلو و در پشت‌بام هتل مرمره یک رستوران و بار منحصربه‌فرد هست که دید خوبی به مسجد ایاصوفیه و کاخ توپکاپی دارد. می‌توانید به همراه دوستان و خانواده خود به این بار رفته و از لحظات خود لذت ببرید. 
بار balkon
در نزدیکی‌های خیابان استقلال، یک بار زیبا وجود دارد که کوکتل‌های بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. این بار با چشم‌انداز خوبش توانسته طرفداران زیادی برای خود دست‌وپا کند. 

بارهای سنتی و مدرن استانبول

استانبول شهر بزرگی است و طبیعتا انواع بارها در آن وجود دارند، همانطور که در این شهر می‌توانیم بارهای مدرنی را مشاهده کنیم که با طراحی زیبایشان هوش از سرمان می‌برند؛ بارهایی سنتی هم در این شهر وجود دارند که شما را با فضایی خاص روبه‌رو می‌کنند. 

مقایسه بارهای سنتی با بارهای مدرن

بارهای سنتی استانبول معمولا در مناطق تاریخی شهر قرار دارند و با ایجاد فضایی سنتی، شما را باحال و هوای گذشته روبه‌رو می‌کنند. در این بارها می‌توانید بیشتر با فرهنگ مردم ترک‌زبان آشنا شوید. در مقابل، بارهای مدرن شهر استانبول در مناطق پرجمعیت و شلوغی مانند بی اوغلو، نیشانتاشی و بشیکتاش قرار دارند. این بارها جذابیت بیشتری برای جوانان دارند و در محیط زیبا و مدرن خود انواع نوشیدنی را در اختیار آنها قرار می‌دهند. 

ویژگی‌های بارهای سنتی و مدرن

بارهای سنتی و مدرن استانبول هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. بارهای سنتی بر اساس فرهنگ و تاریخ ترکیه ساخته شده‌اند و در دکوراسیون اکثر آنها از موادی همچون چوب و سنگ استفاده شده است. در این بارها، موسیقی سنتی ترکیه‌ای پخش می‌شود؛ همچنین نوشیدنی‌های اصیل ترک همچون چای و قهوه در این بارها سرو می‌شوند. اگر دوست دارید حال و هوای قدیم را تجربه کنید بد نیست سری به بارهای سنتی بزنید، اما اگر ترجیح می‌دهید در محیطی امروزی باشید، به بارهای مدرن بروید. این بارها با طراحی مینیمال و نورپردازی خاص خود، محیطی متفاوت ایجاد کرده‌اند. در بارهای مدرن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های بین‌المللی و کوکتل را سفارش دهید و از فضای شاد آنجا هم لذت ببرید. در بارهای مدرن شاهد محیطی پرانرژی خواهید بود که حاصل اجرای موسیقی زنده یا دی جی است. 


بارهای مناسب برای شب‌نشینی

استانبول شهر شلوغ و پرجنب و جوشی است، این هیاهو در شب هم کاملا محسوس است و تفریحات شبانه استانبول از جمله جذابیت‌های این شهر برای گردشگران محسوب می‌شوند. بارهای زیادی در استانبول وجود دارند که در شب فعالیت می‌کنند و محل مناسبی برای سپری‌کردن شبی پر هیجان با دوستانتان هستند. 
بار Babylon
این بار در منطقه شیشلی است و در آن موسیقی‌های مختلفی پخش می‌شوند که شبی شاد را برایتان رقم می‌زنند.

بار شبانه Klein Harbiye
در منطقه شیشلی، باری مدرن با دکوراسیون جذاب وجود دارد که از ساعت 9 شب تا 3 بامداد فعالیت می‌کند. این بار محیط مناسبی برای شب‌نشینی با دوستان است و در آنجا عمدتا موسیقی الکترونیک و تکنو پخش می‌شوند. 

نکات و توصیه‌ها برای انتخاب بار مناسب

انتخاب یک بار مناسب در استانبول می‌تواند در تجربهٔ سفر شما تاثیر زیادی داشته باشد و خاطرات خوشی را برایتان رقم بزند. برای‌آنکه بتوانید بار مناسب خود را پیدا کنید و قبل از رزرو آن بهتر است این نکات را مدنظر داشته باشید:
حتما به سلیقه‌ی خود و دوستانتان توجه کنید و ببینید محیط خلوت و آرام را می‌پسندید یا به دنبال مکانی پر هیجان هستید.
اگر به فضاهای قدیمی علاقه دارید بهتر است به یک بار سنتی بروید، در غیر این صورت بارهای مدرن انتخاب خوبی محسوب می‌شوند.
شاید دوست داشته باشید شب خود را در فضای باز بگذرانید، پس بهتر است حتما باری را انتخاب کنید که در فضای باز باشد و منظره زیبایی به شما ارائه بدهد. 

بارهایی با بهترین نوشیدنی‌ها

در میانبارهای استانبول که از تنوع بالایی برخوردارند، می‌توانید نوشیدنی‌های موردعلاقه خود را پیدا کنید. در این بارها کوکتل‌های مخصوص، نوشیدنی‌های خاص و ترکیبات قهوه یافت می‌شوند. بارهایی وجود دارند که به نوشیدنی باکیفیت خود مشهور هستند و خوب است شما هم آنها را بشناسید؛ بار Mikla و بار balkon از آن موارد هستند. 

بارهایی با غذاهای خوشمزه

بارهای استانبول علاوه بر نوشیدنی‌های خوش‌طعم، غذاهای بی‌نظیری هم دارند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. در این بارها غذاهای بین‌المللی و محلی، باکیفیت بالایی ارائه می‌شوند. می‌توانید در محیط مجلل بار، از میل‌کردن غذای خود لذت ببرید. بار و رستوران  Ulus 29 در استانبول انتخاب خوبی برای کسانی است که دوست دارند در کنار نوشیدنی خوش‌طعم، از غذایی لذیذ هم لذت ببرند. همچنین اگر به غذاهای آسیایی و ژاپنی علاقه دارید، رفتن به رستوران Zuma می‌تواند گزینه خوبی باشد. 

تجربه‌های واقعی از بازدیدکنندگان بارهای استانبول

گردشگران و بازدیدکنندگان بارها، تجارب جالبی را به اشتراک گذاشته‌اند و بارهای محبوب خود را معرفی کرده‌اند. بیشتر آنها بار 360 Istanbul را به‌عنوان گزینه مناسب معرفی کرده و گفته‌اند محیط آنجا بسیار زیبا و مدرن است. همچنین از کیفیت نوشیدنی‌ها و غذاهای این بار رضایت داشتند.

بارهای مناسب برای گروه‌ها و جشن‌ها

اگر به دنبال برگزاری جشن و یا شب‌نشینی با جمعیت بالایی هستید بهتر است نگاهی به این لیست بیندازید و با بارهای بزرگ آشنا شوید.
بار Reina
این بار ظرفیت 2500 نفری دارد و با معماری خاص و جالب خود، محیطی مناسبی برای شب نشینی است. در این بار نوشیدنی‌های متنوع و غذاهای با کیفیت ارائه می‌شود. 

بار Sortie
بار Sortie دارای 3500 متر زیربنا بوده و از سال 2012 به محلی مناسب برای گردهمایی و شادی تبدیل شده است. در این بار می‌توانید نوشیدنی خود را در حالیکه از مناظر چشمگیر لذت می‌برید، میل کنید. 

بار Anjelique
یکی از معروف‌ترین بارهای مجلل برای گردهمایی بار آنجلیکا است. این بار هر شب میزبان افراد زیادی است و در محیط بزرگ آنجا با امکانات خوبی روبه‌رو خواهید شد. 


بارهای پنهان و کمتر شناخته‌شده استانبول

در دل استانبول، علاوه بر تمام مواردی که بیان کردیم، بارهایی کمتر شناخته شده‌ای وجود دارند که جمعیت کمی به آنها مراجعه می‌کنند و محیط دنجی هستند. این بارها فضایی هنری و دوستانه دارند و مکان آرامی برای سپری‌کردن شب همراه دوستان هستند. یکی از آنها بار Parantez Bistro است که میان ساکنین آن محل نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. بار Noir Pit هم در منطقه نیشانتاشی با دکوراسیون خاص خود محیط جالبی را ایجاد کرده است که توصیه می‌کنیم آن را در لیست خود داشته باشید. 

زمان‌های مناسب برای بازدید از بارهای استانبول

بارهای استانبول  از غروب تا ساعات اولیه صبح مشغول فعالیت هستند و شما می‌توانید هر ساعتی که دوست داشته باشید به آنها سر بزنید. اگر می‌خواهید در زمانی که جمعیت کمتری در بار هستند، به آنجا بروید بهتر است در روزهای وسط هفته و قبل از ساعت 10 شب به بار مراجعه کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید در محیطی پرجمعیت حضور داشته باشید و آدمی اجتماعی هستید بهترین زمان برای شما شب‌های آخر هفته است. 

بارهای مناسب برای گردشگران با بودجه‌های مختلف

استانبول بارهای زیادی دارد که هر کدام از آنها قیمت و کیفیت‌های متنوعی داشته و دست گردشگران را برای انتخاب باز گذاشته‌اند. در این شهر بارهایی با قیمت مناسب وجود دارند که محیطی دوستانه برای سپری‌کردن یک شب بی‌نظیر برایتان فراهم می‌کنند. همچنین بارهایی محبوب و مجلل هم در شهر هستند که قیمت بالاتری دارند و در آنجا می‌توانید از کیفیت بالای غذا و نوشیدنی خود لذت ببرید.

تاثیر بارهای استانبول بر فرهنگ و زندگی شبانه

بارهای استانبول  تاثیر زیادی در فرهنگ مردم ترکیه داشته‌اند و محیطی دوستانه و اجتماعی را برای آنها فراهم کرده‌اند تا از همنشینی و وقت‌گذرانی با سایر مردم لذت ببرند. این بارها فرهنگ زندگی شبانه را در دل استانبول زنده نگه داشته‌اند و به ترویج سبک زندگی پویا و پر انرژی هم کمک کرده‌اند. در بارهای استانبول جوانانی از فرهنگ‌های مختلف حضور می‌یابند که با هم صحبت کرده و از هم تاثیر می‌گیرند. 

 نقش بارها در فرهنگ و زندگی شبانه استانبول

ساعت فعالیت بارها که از غروب تا دم صبح است، تاثیر زیادی در زندگی شبانه مردم استانبول داشته  و آنها را به زندگی شبانه ترغیب کرده است. مردم بعد از اینکه کل روز مشغول کار و فعالیت بوده‌اند حالا می‌توانند در کنار دوستان خود در محیطی شاد قرار بگیرند و کمی استراحت کنند. البته برخی بارها، مانند بارهای محلی، محیطی هم برای گردهمایی و بحث در مورد مسائل روز برای افراد ایجاد کرده است.

تاریخچه و تحول بارهای استانبول

به‌صورت کلی دوران حکومت عثمانی‌ها تاثیر زیادی روی کشور ترکیه داشته و شاید عجیب نباشد اگر بگوییم تاریخچه بارهای استانبول هم به همان زمان باز می‌گردد. در آن زمان قهوه‌خانه‌ها و میخانه‌ها محلی برای گفتگو و گردهمایی افراد بوده و با گذر زمان و آشنایی با فرهنگ غربی، تبدیل به بارهایی مدرن شدند. این بارها امروزه جزئی جدانشدنی از زندگی مردم استانبول محسوب می‌شوند. 

نتیجه‌گیری

بارهای استانبول  تنها بخشی از تفریحات و جذابیت‌های این شهر بزرگ برای گردشگران محسوب می‌شوند. اگر به ترکیه سفر کنید می‌بینید که جاذبه‌های متنوعی در استانبول وجود دارند که از تماشای آنها سیر نخواهید شد. برای سفر به این شهر زیبا و مدرن فقط باید تور استانبول شادی سفر را رزرو کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید.