021-41571 Info@shadisafar.com
0

ساحل کادیکوی؛ مقصدی آرام برای آرامش در قلب استانبول

قطعا می‌دانید که استانبول چه شهر بی‌نظیری است و چه مکان‌های دیدنی جذابی در آن وجود دارد؛ یکی از این جاذبه‌های خوش‌منظره، ساحل کادیکوی است که می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. ساحل کادیکوی که به آن قاضی کوی هم می‌گویند، در بخش آسیایی استانبول واقع شده و از زمان‌های قدیم به دلیل قرارگیری در کنار دریای مرمره به‌عنوان بندرگاهی مهم برای تجارت شناخته می‌شد. هر چند که کاربرد اصلی این ساحل برای کشتیرانی و تجارت بوده، اما با توسعه شهر و گذر زمان، به منطقه‌ای گردشگری تبدیل شد تا مردمی که به دنبال محیطی آرام و فرار از شلوغی شهر هستند، به آن پناه ببرند. 

امکانات تفریحی و ورزشی در ساحل کادیکوی

ساحل کادیکوی که محلی برای آرامش و لذت‌بردن از طبیعت زیبا است، دارای امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی است تا به‌خوبی بتواند نیاز گردشگران را برآورده کند. از محبوب‌ترین فعالیت‌های ورزشی در ساحل دویدن و پیاده‌روی است، چرا که این ساحل مسیرهای طولانی و مناسبی برای این کار دارد. همچنین مسیرهای اختصاصی دوچرخه‌سواری در کنار ساحل، شما را به دوچرخه‌سواری در طبیعت و تماشای مناظر چشم‌نواز تشویق می‌کند. اگر به فعالیت‌های آبی همچون شنا، کایاک سواری، قایق‌سواری و ماهیگیری علاقه دارید، اسکله کادیکوی بهترین انتخاب است. اگر هم مایل به انجام ورزش‌های گروهی مانند فوتبال، بسکتبال یا والیبال ساحلی هستید، حتما با دوستانتان به این ساحل بروید. از دیگر امکانات ساحل می‌توانیم به پارک و فضای سبز، تجهیزات بازی و محل بازی کودکان اشاره کنیم. 

چشم‌اندازهای بی‌نظیر از دریای مرمره

ازآنجایی‌که اسکله کادیکوی در کنار دریای مرمره قرار دارد، چشم‌اندازی خیره‌کننده از دریا پیش روی شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با قدم‌زدن در ساحل، مناظر چشم نوازی از دریا و طلوع و غروب خورشید در آن مشاهده کنید. اگر در ساعات اولیه صبح به ساحل بروید، طلوع خورشید و مناطق سرسبز ساحل را در آرامشی محض مشاهده خواهید کرد. اگر هم دوست دارید آسمان نارنجی را هنگام غروب خورشید تماشا کنید حتما در یک عصر دلپذیر به ساحل کادیکوی سر بزنید. البته خوب است بدانید که این ساحل، چشم‌انداز خوبی از جزایر پرنس و پل‌های استانبول هم برایتان در نظر گرفته است. 

بهترین زمان برای بازدید از ساحل کادیکوی

بهترین زمان بازدید از این ساحل، فصل بهار و پاییز است چرا که هوا معتدل بوده و موقعیت ایده‌آلی برای قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و تفریح در ساحل وجود دارد. در این فصول جمعیت کمتری نسبت به تابستان در ساحل حضور دارند و فرصت مناسبی برای یک سفر  آرامش‌بخش است.  

آب‌وهوای ساحل کادیکوی در فصول مختلف سال

آب‌وهوای کادیکوی در طول سال متغیر است؛ در بهار با هوایی معتدل و خنک روبه‌رو خواهید شد که بارندگی در آن نسبتا کمتر می‌شود، گل‌ها و شکوفه‌ها هم فضایی زیبا به محیط می‌بخشند. در تابستان گرمای هوا ممکن است کمی اذیت‌کننده باشد، اما به‌هرحال فصل خوبی برای شنا و ورزش‌های آبی است. مناظر خیره‌کنندهٔ کادیکوی در پاییز را نباید از دست بدهید، این فصل هوای خنک و معتدلی دارد و درختان هم با زیبایی رنگارنگ خود شما را شگفت‌زده می‌کنند. رفتن به کادیکوی در زمستان باتوجه‌به سرمای هوا، شاید گزینه خوبی نباشد، اما به‌هرحال اگر عاشق هوای خنک و سرد هستید زمستان می‌تواند فصل خوبی برای قدم‌زدن در ساحل باشد. 
 

نتیجه‌گیری

ساحل کادیکویعلاوه بر طبیعت بی‌نظیر، امکانات خوبی برای گردشگران دارد و با وجود رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت از بهترین مقاصد گردشگری استانبول به شمار می‌رود، شما هم اگر دوست دارید به تماشای این ساحل جذاب بروید، فقط باید تور استانبول شادی سفر را تهیه کنید تا شما را در رسیدن به ساحل همراهی کنیم.