021-41571 Info@shadisafar.com
0

بهترین زمان سفر به کیش

در زمان سفر کنید، البته این بار در تعطیلات! کافی‌ست چشمان خود را ببندید و هنگامی که چشم‌باز می‌کنید در یک شب آرام خود را در جزیره‌ای به نام کیش می‌یابید. همین‌طور که باد ملایمی از سوی خلیج‌فارس پوست شما را نوازش می‌کند، به صدای امواج گوش فرادهید و به تصویر ماه روی آب نگاه کنید که چشم‌اندازی بی‌نظیر ایجاد کرده است. البته درست است که سفرکردن تنها با یک چشم به‌هم‌زدن اتفاق نمی‌افتد، اما فکر نکنید که این تصاویر فقط رویا هستند، در کشور ما جزیره‌ای زیبا به نام کیش وجود دارد که قطعا نام آن را شنیده‌اید، این جزیره با سواحل شنی، آب‌های زلال و جذابیت‌های بی‌شمارش، مقصد بسیار مناسبی برای سفر درون کشور است. برای اینکه بتوانید بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید باید به عوامل زیادی فکر کنید، کارهای خودتان را از قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیت را تهیه کنید. یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب  بهترین زمان سفر به کیش، آب‌وهوا است؛ به همین دلیل هم باید با فصول مختلف در کیش آشنایی داشته باشید. در این مقاله ما تلاش می‌کنیم با بررسی عوامل مختلف و نگاهی به فصل‌ها، شما را در انتخاب  بهترین زمان سفر به کیش  یاری کنیم. 

 

معرفی جزیره کیش

قبل از شروع سفر به جزیره زیبای کیش و لذت‌بردن از جاذبه‌های آن بهتر است کمی با این جزیره مشهور آشنا شوید. جزیره کیش یکی از جزایر زیبای خلیج‌فارس است که به نام مروارید خلیج‌فارس هم شناخته می‌شود، البته جزیره کیش در ابتدا نام قیس شناخته می‌شد و بعدها نام آن به کیش تغییر کرد. 
 

موقعیت جغرافیایی و اقلیم جزیره کیش

جزیره کیش که در جنوب کشور ایران واقع شده مساحتی در حدود 91 کیلومتر مربع دارد که از شمال با ایران، از جنوب با امارات متحده عربی، از شرق با تنگه هرمز و از غرب با کشورهای عربستان و بحرین همسایه است.از آنجایی که این جزیره  در نزدیکی خط استوا واقع شده، آب و هوای گرم و مرطوبی دارد؛ همین مورد موجب شده که کیش تابستان‌های طولانی و زمستان‌های کوتاه و معتدل داشته باشد. آب و هوای کیش به علت وجود دریای خلیج فارس دارای رطوبت بالایی است و در طول سال دمایی با میانگین 27 درجه را تجربه خواهید کرد. 


آشنایی بافرهنگ مردم کیش

همان‌طور که گفتیم کیش با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس همسایه است و به همین دلیل برخی از آداب‌ورسوم مردم، تلفیقی از ایران و کشورهای عربی است. همچنین وجود نژادها و مذاهب مختلف در این جزیره در فرهنگ کلی تاثیر گذار بوده است. در ادامه با برخی از آداب‌ورسوم مردم در کیش آشنا خواهید شد. 
بومیان کیش اعتقاد دارند در نام‌گذاری کودکان، بهتر است از نام بزرگانی که از دنیا رفته‌اند استفاده شود. 
فرهنگ خال‌کوبی یا حنانگاری در میان زنان جنوبی بسیار مرسوم است و آنها در مراسم عروسی و شب حنابندان بر دست‌وپای عروس نقش‌هایی زیبا با حنا ترسیم می‌کنند. این موضوع برای گردشگران هم بسیار جذاب است. 
در جزیره کیش مراسم‌های مذهبی و ملی زیادی مانند مراسم نوروز برگزار می‌شوند. 

پوشش مردم در کیش

باتوجه‌به آب‌وهوای گرمی که جزیره کیش دارد پوشش باید به‌گونه‌ای باید که بدن را خنک نگه دارد، به همین دلیل مردم از لباس‌های محلی به نام چادار استفاده می‌کنند که از جامه‌ای به نام کوت کش و روسری تشکیل شده است. کوت کش نوعی کت ترکمن است که از نخ و پنبه بافته می‌شود و طرح‌های زیبایی دارد. همچنین مردان در کیش از شلوار کیش که یک شلوار پارچه‌ای از نخ‌های رنگ طبیعی است، استفاده می‌کنند. این شلوار بیشتر هنگام کشاورزی و دریانوردی استفاده می‌شود. برای مقابله با گرما در کیش مردم از کلاه و عمامه هم استفاده می‌کنند؛ یک کلاه محلی به نام کلاه کیشی وجود دارد که به شکل مخروط است، عمامه هم یک لفاف کتانی بلند دارد که در مقابل نور خورشید از سر محافظت کند. 

فعالیت‌های ورزشی در کیش

در جزیره کیش فعالیت‌های ورزشی زیادی وجود دارند که می‌توانید آنها را امتحان کنید و از سفر خود لذت ببرید؛ تنوع تفریحات و فعالیت‌های ورزشی، خود عاملی برای جذب علاقه‌مندان به ورزش است. غواصی، جت اسکی سواری، دوچرخه‌سواری و... از جمله ورزش‌هایی هستند که اگر دوست باشید می‌توانید آنها را همراه دوستانتان تجربه کنید. 

جذابیت‌های جزیره کیش

عواملی مختلفی باعث شده‌اند کیش به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شود و افراد بسیاری دوست داشته باشند تعطیلات آرامش‌بخش خود را در این جزیره سپری کنند، از جمله این عوامل می‌توانیم به طبیعت بکر و زیبا، آب‌های زلال خلیج‌فارس و سواحل شنی آرام اشاره کنیم. همچنین جزیره کیش دارای آثار باستانی فراوان و تاریخچه‌ای کهن است که علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ را به خود جذب می‌کند، علاوه بر این وجود بازارهای متنوع در این جزیره تاثیر خوبی بر جذب گردشگر داشته است. وجود زیر ساخت‌های مناسب برای گردشگران در این جزیره، فضایی مناسب برای میزبانی از افراد بسیار شده است؛ هتل‌های لوکس منطقه برای آسایش و رفاه مسافران ساخته شده‌اند، رستوران‌های باکیفیت بین‌المللی باهدف پذیرایی از گردشگران مشغول فعالیت هستند، پارک‌های آبی در این جزیره برای تفریحات تابستانی بسیار مناسب بوده و انتخاب اول برای تفریح محسوب می‌شوند، همچنین وجود مراکز خرید بزرگ در کیش، به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری، فرصت خوبی برای خریدکردن است.  

آشنایی با جاذبه‌های منحصربه‌فرد کیش

جزیره کیش مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دارد که شناخت آنها شما را در انتخاب بهترین زمان سفر به کیش یاری می‌کند. 
جزیره کیش با آب‌های زلالش محیط مناسبی برای شنا و غواصی محسوب می‌شود، همچنین در سواحل مرجانی این جزیره شاهد تنوع گونه‌های آبزی خواهید بود.
یکی از جذابیت‌های دیدنی در کیش، تماشای کشتی یونانی است؛ این کشتی به کشور یونان تعلق دارد و در زمان‌های گذشته در این جزیره به‌گل‌نشسته است.
اگر به طبیعت سرسبز علاقه دارید خوب است با پارک ساحلی سیمرغ آشنا شوید؛ پارک ساحلی سیمرغ در امتداد ساحل شهر و در بین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری قرار گرفته است. این پارک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کیش محسوب می‌شود که نباید آن را از دست بدهید. 
اگر به 6 هزار سال قبل برگردیم می‌بینیم که قنات سازی در ایران رواج دارد و شاید بتوانیم بگوییم ایرانیان از اولین قنات سازان بوده‌اند، قنات‌ها عمق بسیاری داشتند و آب‌های زیر زمینی را به شهر هدایت می‌کردند. اما در مورد قنات کیش باید بگوییم این قنات ارتفاع کمی دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش محسوب می‌شود. 
بقایای شهر باستانی حریره یکی از جذابیت‌های کیش است که نشانگر تمدن‌های قدیمی در کیش است. این شهر در شمال جزیره قرار دارد و با داشتن آثار باستانی مختلف، قنات‌ها، حمام‌ها و خانه‌های قدیمی، گردشگرانی را که به تاریخ علاقه دارند به خود جذب می‌کند. 
بازارهای کیش از عوامل جذاب برای مسافران هستند که با داشتن برندهای معتبر و محصولات متنوع به گردشگران برای خرید سوغاتی کمک می‌کنند. بازار بزرگ زیتون، بازار مریم، مرکز خرید دامون و بازار مرواید برخی از بازارهای کیش هستند که می‌توانید پس از انتخاب بهترین زمان سفر به کیش، به آنها سر بزنید. 
تفریحات و سرگرمی‌ها در کیش تمامی ندارد، از پارک‌های آبی گرفته تا باغ پرندگان و شهربازی‌های مختلف، همه برای اینکه شما روز جذابی را سپری کنید ساخته شده‌اند؛ پس بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید و به دل تفریحات بزنید. 

فصول اوج گردشگری در کیش

بهترین زمان سفر به کیشجزیره کیش در تمام سال جذاب است و گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند، اما در برخی فصول به علت آب‌وهوای بهتر و رویدادها و جشنواره‌هایی که در جزیره برگزار می‌شوند، شاهد افزایش چشمگیر مسافران در کیش هستیم و حالا می‌خواهیم با فصول پر گردشگر آشنا شویم.

پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به کیش

ازآنجایی‌که دمای هوا در پاییز و زمستان به حدود 20 درجه می‌رسد و هوای مطبوعی برای سفر محسوب می‌شود، مسافران ترجیح می‌دهند این فصول را به عنوان  بهترین زمان سفر به کیش  انتخاب کنند. هوای خوب فرصتی مناسب برای فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در کیش فراهم می‌کند و کاهش رطوبت هوا و نسیم‌های نسبتا خنک هم به محبوبیت فصول پاییز و زمستان برای سفر به کیش، کمک می‌کنند. 

نوروز و تعطیلات بهار

هنگام انتخاب بهترین زمان سفر به کیش، بسیاری از خانواده‌ها تعطیلات نوروزی را انتخاب می‌کنند تا بتوانند از این فرصت استفاده کرده و تعطیلات طولانی خود را در جزیره‌ای خوش‌آب‌وهوا و زیبا سپری کنند. در نوروز، شاهد برنامه‌های متنوع و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در کیش خواهید بود؛ هر چند که افزایش تعداد گردشگران و ازدحام جمعیت ممکن است شما را اذیت کند، اما به‌صورت کلی بهار می‌تواند گزینه خوبی برای انتخاب بهترین زمان سفر به کیش باشد. 

تعطیلات تابستانی

جزیره کیش آب‌وهوای گرمی دارد و در تابستان شاهد افزایش زیاد دما خواهید بود، اما هتل‌ها، مراکز تفریحی و مراکز خرید تخفیفات مناسبی در تابستان برای گردشگران در نظر گرفته‌اند که می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند و با قیمت کمتری به کیش سفر کنند، برای این افراد فصل تابستان مناسب است و از نظر آنها تابستان بهترین زمان سفر به کیش است. 

مهرگان و جشنواره‌های محلی

جزیره کیش میزبان رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های مختلفی در طول است، یکی از این جشنواره‌های محلی مهرگان است که در مهرماه برگزار می‌شود. این مراسم یکی از جذابیت‌های سفر به کیش محسوب می‌شود که در آن شاهد نمایش‌های فرهنگی و هنری و موسیقی خواهید بود. اگر به دنبال انتخاب  بهترین زمان سفر به کیش  هستند، جشن مهرگان فرصت خوبی برای سفر و آشنایی بافرهنگ و تاریخ کیش خواهد بود. 

مزایا و چالش‌های  سفر در فصول اوج گردشگری

بهترین زمان سفر به کیش

اگر برای سفر خود به‌عنوان بهترین زمان سفر به کیش، فصول اوج گردشگری را انتخاب کرده‌اید خوب است با مزایای آن و البته چالش‌های پیش رو آشنا شوید که با آگاهی سفر خود را شروع کرده و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای خود خلق کنید. 
 مزایا:

آب‌وهوای خوب:  فصول پاییز و زمستان با آب‌وهوای معتدل، برای سفر به کیش فصول اوج گردشگری هستند. در این فصول با دمای حدود 20 تا 25 درجه روبه‌رو خواهید شد که برای تفریح و فعالیت‌های ورزشی بسیار مناسب است. 
جشنواره‌ها و رویدادها: در فصول اوج گردشگری در کیش شاهد جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی خواهید بود که تجربه‌ی خوبی از سفر برای شما خلق می‌کنند. از جمله جشنواره‌های محبوب در کیش می‌توانیم به جشنواره تابستانی، جشنواره نوروزی و جشنواره موسیقی اشاره کنیم. 
امکانات و خدمات مناسب: در برخی فصول پر گردشگر، مانند تابستان، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی تخفیفات ویژه‌ای به مسافران ارائه می‌دهند که می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر موثر باشد. 
فضای شاد و پر انرژی: در فصول اوج گردشگری، به دلیل وجود افراد زیاد و برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح، شاهد جوی پر انرژی خواهید بود که می‌تواند تجربه‌ای مثبت باشد. 

چالش‌ها:
افزایش هزینه‌ها: سفر در فصول پر گردشگر سال، می‌تواند هزینه زیادی برایتان داشته باشد؛ چرا که در این فصول قیمت بلیت هواپیما، رزرو هتل و خدمات تفریحی، به علت افزایش تقاضا، بیشتر می‌شوند. 
ازدحام جمعیت: یکی از چالش‌ها، افزایش شلوغی و ازدحام جمعیت است که می‌تواند در کیفیت سفر شما و پیداکردن محل اقامت مناسب تاثیر منفی داشته باشد، خصوصا اگر اهل شلوغی نیستید و در این فضا اذیت می‌شوید. 
محدودیت رزرو هتل و تهیه بلیت هواپیما: به علت تقاضای بالا ممکن است برای تهیه بلیت و پیداکردن محل اقامت با مشکل مواجه شوید.


مزایای سفر در فصول کم گردشگر

اگر به‌عنوان بهترین  زمان سفر به کیش، فصول کم گردشگر را انتخاب کنید می‌توانید از مزایای زیاد آن بهره‌مند شوید. 
هزینه کمتر: یکی از بزرگ‌ترین مزایای سفر در فصول کم گردشگر، کاهش هزینه‌ها است. در این فصول قیمت بلیت هواپیما، رزرو هتل، خدمات تفریحی و... کاهش چشمگیری خواهند داشت؛ پس اگر می‌خواهید سفری اقتصادی را تجربه کنید می‌توانید از تخفیفات ویژه این فصول استفاده کنید. 
خلوتی و آرامش بسیار: جزیره کیش در فصول کم گردشگر از آرامش بالایی برخوردار است که می‌تواند تجربه خوبی برایتان ایجاد کند. خلوتی این دوره به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید و در سواحل آرام قدم بزنید. 
دسترسی راحت‌تر به امکانات: ازآنجایی‌که در این دوره تقاضا کمتر است، شما می‌توانید به‌راحتی بلیت هواپیما تهیه کنید و محل اقامت مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین اگر به مراکز تفریحی مانند شهربازی و پارک‌های آبی رفتید، نیازی نیست زمانی طولانی در صف باشید تا نوبتتان شود. 
برنامه‌ریزی منعطف: در فصول کم گردشگر سال، دستتان برای انتخاب تاریخ سفر، انتخاب هتل و مراکز تفریحی کاملا باز است و می‌توانید طبق ترجیحات خود هر چیزی را که دوست داشته باشید انتخاب کنید. 


بهترین ماه‌ها برای سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

برای انتخاب بهترین زمان سفر به کیش بیایید با هم ماه‌های مختلف سال را از نظر آب‌وهوا، تراکم جمعیت و هزینه‌ها بررسی کنیم تا بتوانید به‌راحتی تاریخ حدودی سفر خود را برای  بهترین زمان سفر به کیش  انتخاب کنید. 

فروردین
فروردین‌ماه به علت وجود تعطیلات نوروزی یکی از ماه‌های محبوب برای سفر به کیش است. در این ماه خوش‌آب‌وهوا برنامه‌های متنوعی از جمله جشنواره نوروزی در کیش برگزار می‌شوند، قیمت‌ها در این دوره، به علت تقاضای بالا، افزایش می‌یابد.
 
اردیبهشت
ماه اردیبهشت با هوای مطبوعی که دارد یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به کیش است و ازآنجایی‌که کیش در تعطیلات نوروزی شلوغ بود، حالا تعداد گردشگران کمتر شده و می‌توانید سفری آرام را تجربه کنید. در اردیبهشت امکان استفاده از تخفیفات برای رزرو هتل و تهیه بلیت وجود دارد. 

خرداد
ماه خردید بهترین زمان سفر به کیش نیست، ولی حداقل از تابستان بهتر است، چرا که هوا هنوز آن‌قدرها گرم نشده و در این ماه می‌توانید به سواحل آرام رفته و از تفریحات آبی نهایت لذت را ببرید. همچنین قیمت‌های مناسبی را در خرداد شاهد خواهید بود. 

تیر و مرداد
در این ماه‌ها با گرمای زیاد هوا روبه‌رو خواهید بود؛ اما خب برخی مسافران که گرما اذیتشان نمی‌کند، ترجیح می‌دهند در تیر و مرداد که کیش خلوت‌تر است به این جزیره سفر کنند و با بهره‌مندی از تخفیفات این فصل سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند. 

مهر
در مهرماه با کاهش دما، سفر مردم به کیش مجدد اوج می‌گیرد و افراد در هوای دلپذیر به تفریحات موردعلاقه‌شان می‌پردازند. همچنین برگزاری جشنواره‌های هنری در مهرماه به جذابیت سفر در مهر، به‌عنوان بهترین زمان سفر به کیش می‌افزایند. 

آبان تا اسفند
این دوره با هوای معتدلش به‌عنوان  بهترین زمان سفر به کیش  شناخته می‌شود. شرایط آب‌وهوایی ایده‌آلی که در آبان تا اسفند وجود دارد، برای تفریحات مختلف بسیار مناسب است. همچنین در این ماه‌ها شاهد جشنواره‌های پاییزی و زمستانی جذاب خواهید بود.

زمان‌های مقرون‌به‌صرفه برای سفر

هزینه‌کردن در سفر همیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران است، پس اگر بتوانیم راهی پیدا کنیم تا سفری مقرون به‌صرف داشته باشیم قطعا لذت بیشتری از سفرمان خواهیم برد. در اینجا راه‌هایی را برای کاهش هزینه سفر به شما معرفی می‌کنیم:
سفر در فصول کم گردشگر: اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید بهتر است در فصول کم گردشگر به کیش سفر کنید، چرا که در این دوران تقاضا کاهش می‌یابد و همین هم عاملی برای کاهش قیمت هتل، بلیت و تفریحات است. 
انتخاب روزهای میانی هفته: اگر بخواهید در تعطیلات آخر هفته به مراکز تفریحی کیش بروید، هزینه‌ها بالا است و بهتر است بدانید که برخی شرکت‌های هواپیمایی تخفیفات خوبی برای پروازهای میان هفته ارائه می‌دهند. 
بهره‌مندی از تخفیفات ویژه: در برخی فصول کم گردشگر و یا در مناسبت‌های خاص همچون جشنواره‌های محلی، تخفیفات ویژه‌ای برای رزرو هتل و تهیه بلیت وجود دارند که خوب است در مورد آنها اطلاعات کسب کنید. 
استفاده از تورهای مسافرتی: ازآنجایی‌که تورهای مسافرتی بسته‌های مناسبی شامل رزرو هتل، تهیه بلیت هواپیما و برخی خدمات تفریحی را با قیمت مناسبی ارائه می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه سفری مقرون‌به‌صرفه اقدام به رزرو یک بسته تور مسافرتی کنید و سفری بدون دغدغه داشته باشید. ما در شادی سفر تورهایی ویژه با قیمتی مناسب برای سفر به کیش داریم که در صورت نیاز می‌توانید آنها را تهیه کنید. 

زمان‌های به‌صرفه برای خرید در کیش

کیش از مناطق آزاد تجاری است که مقصدی محبوب برای خریدکردن در ایران محسوب می‌شود. این جزیره مراکز خرید بزرگ و متنوعی دارد که محصولات خود را با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند و همین  مورد هم عاشقان خرید را به خود جذب می‌کند. برای اینکه تجربه بهتری از خرید در کیش داشته باشید می‌خواهیم بهترین زمان‌های خریدکردن را به شما معرفی کنیم.
فصل تخفیفات و جشنواره‌های خرید: این جشنواره‌ها معمولا در فصول کم گردشگر و در مناسبت‌هایی مانند نوروز برگزار می‌شوند و شما شاهد تخفیفات خوبی در فروشگاه‌ها خواهید بود که به خرید شما کمک می‌کنند. 
روزهای میانی هفته: اگر قصد خرید دارید باید روزهای میانی هفته را انتخاب کنید؛ چون تعداد خریداران کمتر است و فروشندگان برای جذب مشتری، به شما تخفیف می‌دهند. 
تخفیفات فصلی: اگر قصد دارید برای خرید به کیش بروید، بهتر است از قبل تحقیق کنید و با دوره‌های تخفیفات فصلی فروشگاه‌ها آشنا شوید تا بتوانید محصولات خود را با قیمت کمتری تهیه کنید. 
استفاده از کوپن تخفیف: برخی فروشگاه‌ها در وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خود تخفیفاتی را اعلام می‌کنند که با چک‌کردن صفحات آنها می‌توانید از این تخفیفات آگاه شوید. 
خرید آنلاین و پیش سفارش: خوب است بدانید برخی فروشگاه‌ها و برندها امکان خرید آنلاین و ثبت پیش سفارش با ارسال رایگان را دارند و استفاده از این مورد می‌تواند هزینه‌های خرید شما را کاهش دهد. 


جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی

در کیش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری، جشنواره‌های زیادی برگزار می‌شوند که با آنها آشنا خواهید شد. 
جشنواره نوروز: یکی از پرطرفدارترین جشنواره‌ها است که در آن نمایش‌های هنری، کنسرت، بازارچه‌های نوروزی و مسابقات مختلف برگزار می‌شوند. 
جشنواره تابستانی کیش: این جشنواره در تابستان برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوعی مانند کنسرت موسیقی، نمایش تئاتر، مسابقات ورزشی، و نمایشگاه‌های هنری دارد. 
جشنواره پاییزه: یکی از جشنواره‌های محبوب در کیش جشنواره پاییزه است که در آن تخفیفات ویژه‌ای در بازارها ارائه می‌شود. همچنین شاهد برنامه‌های فرهنگی و هنری در این جشنواره خواهید بود. 
جشنواره زمستانی: در این جشنواره شاهد برنامه‌های جذابی مانند نمایش‌های خیابانی، کنسرت‌های موسیقی و مسابقات ورزشی خواهید بود. 
جشنواره موسیقی کیش: این جشنواره با حضور هنرمندان برجسته برگزار می‌شود و فرصتی عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی است تا از شنیدن کنسرت‌های موسیقی کلاسیک، پاپ، سنتی و جاز لذت ببرند. 
نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری: نمایشگاه‌های متعددی همچون نمایشگاه نقاشی، عکاسی، صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی در کیش برگزار می‌شوند.
جشنواره فیلم کیش: این رویداد مهم فرهنگی هر ساله با حضور فیلمسازان و هنرمندان برگزار می‌شود و در آن می‌توانید شاهد اکران فیلم‌های کوتاه و بلند، مستند و انیمیشن باشید. 
جشنواره محلی و سنتی: کیش با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگ و سنت منطقه را به نمایش می‌گذارد، این جشنواره‌ها شامل جشنواره غذا، موسیقی محلی، رقص سنتی و... هستند. 


فعالیت‌های فضای باز و زمان‌های بهینه

جزیره کیش با طبیعت بکر و زیبایش محیطی مناسب برای فعالیت‌های فضای باز محسوب می‌شود، در این جزیره می‌توانید از تفریحات مختلفی بهره‌مند شوید:
شنا و غواصی: یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی در کیش، شنا در آب‌های زلال است خصوصا اگر هوا گرم باشد. همچنین غواصی در خلیج‌فارس و مشاهده گونه‌های دریایی تجربهٔ خاصی است که هر کسی قادر به کسب آن نیست. 
جت اسکی و ورزش‌های آبی: شرایط جوی آرام در کیش محیط مناسبی را برای تفریحات آبی، به‌خصوص جت اسکی فراهم کرده است. 
دوچرخه‌سواری:مسیرهای دوچرخه‌سواری در کنار سواحل و در دل فضای سبز فرصت خوبی برای شروع دوچرخه‌سواری است. 
پاراگلایدینگ و چتربازی: اگر عاشق هیجان هستید حتما باید چتربازی در کیش امتحان کنید؛ پرواز و مشاهده مناظر زیبا حس بی‌نظیری دارد. 
طبیعت‌گردی و پیاده‌روی: پارک‌های کیش محیط مناسبی برای گشت‌وگذار در یک روز آرام هستند، خصوصا در هوای مطبوع پاییز و زمستان.
پیک‌نیک: اگر به طبیعت  علاقه زیادی دارید پس هیچ‌چیز نمی‌تواند جذاب‌تر از این باشد که در فضایی آرامش‌بخش حضور داشته باشید و از کنار خانواده بودن لذت ببرید. پیک‌نیک در فصول پاییز و زمستان در کیش می‌تواند تجربه خوبی باشد که نباید آن را از دست بدهید. 

توجهات آب‌وهوایی برای سفر به کیش

آب‌وهوا یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در برنامه‌ریزی هر سفری است و پیش‌بینی آب‌وهوا می‌تواند شما را برای سفری بهتری یاری کند، پس باید حتما حواستان به دمای هوا باشد. اگر گرما شما را اذیت می‌کند به‌هیچ‌وجه نباید در تابستان به کیش بروید؛ چون دمای هوا بالا است و گاهی به بیش از 40 درجه می‌رسد، بهترین فصل برای شما پاییز و زمستان با دمایی حدود 20 درجه است. البته در نظر داشته باید که در پاییز و زمستان ممکن است با بارش باران روبه‌رو شوید و بهتر است برای آن آماده باشید. اگر قصد دارید در زمستان به کیش بروید چتر و لباس مناسب همراه خود داشته باشید و اگر می‌خواهید تابستان خود را در کیش سپری کنید، کرم ضدآفتاب، کلاه و عینک را فراموش نکنید. 


آب‌وهوای ایده‌آل برای سفر راحت

انتخاب فصلی که آب‌وهوای ایده‌آلی داشته باشد می‌تواند سفر خوشایندی را برای شما رقم بزند. برای این موضوع باید به سلیقه و ترجیحات خود توجه کنید تا ببینید با گرما بیشتر راحت هستید یا رطوبت هوا و احتمال بارندگی. به‌صورت کلی در تابستان هوا بسیار گرم است و در زمستان هم احتمال بارندگی بالاست و اگر قصد دارید سفری راحت را تجربه کنید توصیه می‌کنیم پاییز یا بهار را به‌عنوان بهترین زمان سفر به کیش  انتخاب کنید تا بتوانید در هوایی معتدل از سفر خود لذت ببرید. 
 

نتیجه‌گیری

تا اینجا تلاش کردیم شما را با  بهترین زمان سفر به کیش  آشنا کنیم و عواملی مختلفی را که می‌توانند روی سفر به جزیره زیبای کیش تاثیر گذار باشند را بررسی کردیم. امیدواریم توانسته باشیم به شما در شناخت کیش و جاذبه‌های زیبایش کمک کنیم تا سفری بی‌نقص داشته باشید. اگر با مطالعه مقاله توانستید بهترین زمان سفر به کیش را انتخاب کنید ما در شادی سفر تور کیش مناسبی را  برایتان در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید آنها را مشاهده کنید.