021-41571 Info@shadisafar.com

آیا آماده‌اید تا در یک تور لحظه آخری به آنتالیا سفر کنید و از سواحل بی‌نظیرش لذت ببرید؟ سفر به آنتالیا، یکی از بهترین مقاصد گردشگری با آب‌وهوای دلنشین و مناظر خیره‌کننده، تجربه‌ای استثنایی است. شما قطعا درباره جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی آنتالیا شنیده‌اید. حال تصور کنید در کنار سواحل زیبای آن قدم می‌زنید، موج‌ها به پاهای برهنه‌تان می‌خورند و احساس خوبی از این تماس را تجربه می‌کنید.

جذابیت‌های آنتالیا بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل است که گردشگران آن را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ اما در این مقاله قصد داریم یکی از جاذبه‌های خوب آنتالیا را، علاوه بر طبیعت زیبایش، به شما معرفی کنیم.

مراکز خرید آنتالیا  یکی از دلایل اصلی سفر محسوب می‌شوند و در واقع خریدکردن هم از فعالیت‌های اصلی توریست‌ها شده است. توریست‌هایی که به مکانی جدید سفر می‌کنند دوست دارند با تمام جنبه‌های مقصدی که به آن سفر کرده‌اند آشنا شوند و گشت‌زدن در مراکز خرید دقیقا یکی از همین‌ها است. رفتن به مراکز خرید آنتالیا و مشاهده مردم علاوه بر اینکه فرصت خوبی برای تهیه سوغاتی‌های خوب است، شرایط مناسبی را برای آشنایی بیشتر با مردم آنتالیا و فرهنگ آنها فراهم می‌کند.

خریدکردن در  مراکز خرید آنتالیا  می‌تواند  تجربه مفرحی باشد که آن را در کنار دوستان و خانواده و یا به‌تنهایی کسب خواهید کرد. برای اینکه بیشتر با مراکز خرید آنتالیا آشنا شوید و سهمی در شناخت یکی از عوامل رونق اقتصادی آنتالیا داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید که قرار است  بهترین مراکز خرید آنتالیا  را با جزئیات به شما معرفی کنیم.

 

مراکز خرید کِمِر آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

اگر به ترکیه سفر کردید حتما به منطقه کمر در آنتالیا سر بزنید چرا که یکی از زیباترین قسمت‌های شهر است. این منطقه در نزدیک رشته‌کوه توروس در خلیج آنتالیا قرار دارد و با داشتن سواحل آرام و دل‌انگیز و امکانات خوبی که دارد، توریست‌ها را به خود جذب می‌کند. در منطقه کمر تفریحات زیادی برای سپری‌کردن اوقات فراغتتان فراهم است که اصلی‌ترین آنها تفریحات آبی پر هیجان هستند. علاوه بر این در کمر شاهد اقامتگاه‌های مختلف از هتل‌های گران و لوکس تا اقامتگاه‌های ارزان خواهید بود. این منطقه با داشتن مراکز خرید خوب تیر آخر را زده و دل گردشگران را حسابی برده است؛ خصوصا گردشگرانی که عاشق خرید هستند. برای اینکه لذت خرید در یکی از زیباترین مناطق آنتالیا را به‌خوبی درک کرده و با آن آشنا شوید می‌خواهیم مراکز خرید آنتالیا در منطقه کمر را به شما معرفی کنیم.

مرکز خرید کِمِر

یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید در منطقه کِمر آنتالیا، مرکز خرید کِمر است که با معماری منحصر به فردش مکانی خاص و دل‌انگیز شده است. این مرکز خرید منبعی غنی از انواع فروشگاه‌های مختلف پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، کیف و کفش و... است که به‌خوبی نیاز خریداران را برطرف می‌کند. اینجا یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا  محسوب می‌‍شود چرا که علاوه بر فروشگاه‌ها، امکانات خوبی همچون کافه و رستوران، سینما، فضای بازی کودکان، فضای استراحت و سرویس بهداشتی دارد تا بتوانید یک روز کامل را در آن سپری کنید بدون اینکه خسته شوید. ازآنجایی‌که مرکز خرید کِمر در منطقه خوبی قرار دارد، شما به‌راحتی به سایر نقاط دیدنی شهر دسترسی دارید و اگر دوست نداشتید تمام روز در مرکز خرید باشید می‌توانید به یکی از جاهای دیدنی آنتالیا در اطراف این مرکز خرید بروید.

خیابان خرید بلوار آتاتورک 

بعد از گشت‌وگذار در یک مرکز خرید بزرگ نوبت رفتن به خیابانی شلوغ می‌رسد که بازارهای هفتگی در آن برپا می‌شوند. خیابان خرید بلوار آتاتورک به‌عنوان یکی از  مراکز خرید آنتالیا  شناخته می‌شود که در آن مغازه‌های مختلفی وجود دارند. در این خیابان مغازه‌های صنایع‌دستی، قهوه‌فروشی، میوه، شیرینی، ادویه، پوشاک، پارچه و... را شاهد خواهید بود. در یک‌کلام بگوییم که اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید با رفتن به این خیابان حتماً نیازتان برطرف خواهد شد؛ چون تنوع فروشگاه‌ها بسیار زیاد است و مغازه‌های سوغاتی و صنایع‌دستی منتظر شما هستند.

یکی از جالب‌ترین اتفاقات این خیابان برپایی بازارهای روباز هفتگی برای فروش محصولات محلی است. برخی از روزها کشاورزان و مردم میوه‌ها، سبزی‌ها و شیرینی‌های محلی خود را به این بازار می‌آورند. روزهایی هم مختص بازار نساجی و فروش پوشاک و پارچه است. این خیابان پر جنب‌وجوش با داشتن فضایی دلپذیر و دوستانه فرصت آشنایی با مردم آنتالیا و کسب تجارب جدید را برایتان فراهم کرده است. اگر هنوز برای رفتن به این بازار شک دارید بگذارید آخرین نکته را هم بگوییم و بعد تصمیم بگیرید؛ در این بازار قیمت‌ها بسیار مناسب است و فروشندگان تخفیفات خوبی به مشتریان می‌دهند.

بازار کِمِر 

بازار کِمر در آنتالیا یک بازار قدیمی و سنتی است که با محصولات متنوع خود شما را به خرید سوغاتی و صنایع‌دستی تشویق می‌کند. این بازار برای قدم‌زدن و آشنایی با مردم بسیار مناسب است. می‌توانید در فرصتی که برای تفریح دارید به بازار کِمر بروید و خرید کنید و پس از آن برای رفع خستگی به یکی از کافه‌های آنجا رفته و با یک نوشیدنی دلچسب از خودتان پذیرایی کنید.

بازار اسکار کِمر

یکی از بازارهای پرطرفدار و محبوب برای مردم آنتالیا، بازار اسکار کِمر است. در این بازار از  مراکز خرید آنتالیا، انواع محصولات شامل کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم جانبی و... را مشاهده خواهید کرد و همین تنوع شما را در خریدکردن یاری می‌کند تا بتوانید محصول موردعلاقه‌تان را پیدا کنید. در این بازار با فضایی دوستانه روبه‌رو خواهید شد که فروشندگان خوش‌برخورد شما را در پیداکردن سلیقه‌تان کمک می‌کنند. همچنین قیمت‌های مناسب و تخفیفات بسیار عالی، از دیگر ویژگی‌های مثبت بازار اسکار کِمر است.


مراکز بِلِک آنتالیا 

بعد از آشنایی با منطقه کِمر و گشت‌زدن در  مراکز خرید آنتالیا  در آن منطقه، نوبت به منطقه بِلِک در آنتالیا می‌رسد. این منطقه در 30 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته و آب‌وهوای دلچسبی دارد. هوای خوب، طبیعت زیبا، هتل‌های لوکس و مراکز خرید مختلف، همه عواملی هستند که توریست‌ها را به رفتن به منطقه بلک تشویق می‌کنند. بازارهای مدرن و سنتی این منطقه جزو  بهترین مراکز خرید آنتالیا  هستند که حالا آنها را باهم بررسی می‌کنیم.

مرکز خرید هتل سرزمین افسانه‌ها

اولین مرکز خریدی که قصد داریم در منطقه بِلِک به شما معرفی کنیم، دقیقا مانند نامش افسانه‌ای است. مرکز خرید سرزمین افسانه‌ای در هتل سرزمین افسانه‌ها قرار دارد و یکی از جالب‌ترین  مراکز خرید آنتالیا محسوب می‌شود. این مرکز خرید طراحی خاص و فضایی منحصربه‌فردی دارد که گردشگران را مجذوب می‌کند. معماری زیبای آنجا تاثیر مثبت زیادی در جذب گردشگران دارد و فضای خاصی را برایشان فراهم می‌کند.

در این مرکز خرید رویایی دنیایی از فروشگاه‌های متنوع لباس، کیف و کفش، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی قرار دارد که می‌توانند نیاز شما را به‌خوبی برطرف کنند. علاوه بر تمام اینها، کافه و رستوران‌های باکیفیتی که در آنجا وجود دارند فضایی مناسب برای استراحت هستند تا بتوانید کمی خستگی‌تان را درکنید. این مرکز خرید خصوصا برای خانواده‌ها بسیار مناسب است؛ به دلیل اینکه مناطق بازی کودکان و سینما در آنجا، برای سپری‌کردن اوقات فراغت کنار خانواده بسیار خوب هستند. ازآنجایی‌که این مرکز خرید محصولات خوبی دارد و در هتلی معروف هم قرار دارد که به نقاط دیدنی شهر دسترسی دارد، گزینه بسیار خوبی برای قدم‌زدن و خرید به نظر می‌رسد.

فروشگاه ام ام میگرس بِلِک 

بهترین مرکز خرید آنتالیا

فروشگاه ام ام میگرس یکی از  بهترین مراکز خرید آنتالیا  است. این فروشگاه زنجیره‌ای شعبه‌های مختلفی دارد که یکی از آنها در منطقه بلک قرار دارد.این مرکز خرید سه طبقه‌ای با داشتن انواع محصولات، از پوشاک گرفته تا لوازم ورزشی و کالاهای سوپرمارکتی، مکان مناسبی برای تهیه‌کردن مایحتاج روزانه یا سفر است. علاوه بر اینها در فروشگاه ام ام میگرس، رستوران، سوپرمارکت و سینما هم وجود دارد تا از آنها استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم در این فروشگاه بخش‌های مختلفی وجود دارد؛ برندهای معروفی همچون نایک و آدیداس را می‌توانید در طبقه آخر پیدا کنید و برندهایی مانند فنریوم و بوینر هم در طبقه همکف قرار دارند. همچنین در طبقه همکف هایپر مارکتی وجود دارد که محصولات مختلفی در آن به فروش می‌رسد و بد نیست به آن سر بزنید. در طبقه اول انواع لوازم‌خانگی را شاهد خواهید بود تا اگر چیزی نیاز داشتید به‌راحتی خرید کنید.

علاوه بر خرید لوازم خانه، اگر نیاز به تهیه سیم‌کارت هم داشته باشید در طبقه اول این مرکز خرید می‌توانید نمایندگی سیم‌کارت‌ها را ببینید. بعد از خریدکردن و گشت‌زدن، نوبت به استراحت می‌رسد و چه چیزی از این بهتر که زمان ناهار یا شام خود را در فودکورت بزرگ این مرکز خرید سپری کنید. در این فودکورت دستتان برای انتخاب غذا کاملا باز است و به‌راحتی می‌توانید میان 23 رستوران، فست‌فودی و کافی‌شاپ مختلف هر چه دوست داشتید پیدا کنید و سفارش دهید. اگر غذا میل کردید و پس از آن فرزندتان بهانه‌گیری کرد توصیه می‌کنیم در طبقه منفی یک سری به شهربازی مخصوص کودکان بزنید یا آنها را به سینما ببرید. درهرحال در این نقطه از  مراکز خرید آنتالیا  همه چیز برایتان فراهم است.

سیتی سنتر بِلِک 

به یکی از مدرن‌ترین  مراکز خرید آنتالیا  در بلک رسیدیم و آن سیتی سنتر بلک است. این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های مختلفی که برندهای جهانی در آن فعالیت می‌کنند، با داشتن فضایی دل‌انگیز و امکانات مناسب به مکانی معقول برای خرید کردن و سپری کردن اوقات فراغت تبدیل شده است. یکی از مواردی که این مرکز خرید را خاص‌تر می‌کند، چشم انداز زیبایش به ساحل دریای مدیترانه است. تصور کنید در مکانی در حال خریدهستید که هم اجناس با کیفیت و لوکسی دارد و هم رو به دریاست و پس از خرید می‌توانید در ساحل قدم بزنید و از آرامش آنجا لذت ببرید. در واقع شاید بتوانیم بگوییم نزدیکی سیتی سنتر بلک به ساحل یکی از دلایل علاقه‌مندی افراد  به این مرکز خرید است و این مساله را توجیه می‌کند که چرا سیتی سنتر یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا  محسوب می‌شود.


مراکز خرید آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

در آنتالیا مراکز خرید زیادی وجود دارند که هرکدام فضایی منحصربه‌فرد داشته و محصولات خوبی را ارائه می‌کنند. افراد باتوجه‌به نیاز خود و نزدیکی محل اقامتشان به مراکز خرید آنتالیا، بهترین آنها را انتخاب می‌کنند و برای خریدکردن راهی آن مرکز خرید می‌شوند. در اینجا با بهترین مراکز خرید آنتالیا آشنا خواهید شد. 

اوت‌لت دپو یا دیپو  (Deepo Outlet Center)

اوت‌لت‌ها در واقع مکان‌هایی هستند که در آنها می‌توانید کالای مدنظرتان را با قیمت کمتری تهیه کنید و همین هم موجب محبوبیت اوت‌لت میان مردم شده است. یکی از بهترین اوت‌لت‌های آنتالیا، اوت‌لت دپو سنتر است که در سال 2004 افتتاح شد. اینجا بزرگ‌ترین مرکز خرید Outlet در منطقه مدیترانه است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. این مرکز با مساحت بسیار زیادش که در دل خود فروشگاه‌های خاصی را جای داده، توانسته میان مردم محبوب شود. در اوت لت دپو چندین کافه و رستوران، سالن سینما، یک نمایشگاه و یک پیست کارتینگ وجود دارند که به محیوبیت این مرکز خرید افزوده‌اند. دسترسی این مرکز خرید به فرودگاه و پارکینگ بسیار راحت است. اگر خواستید برای تهیه اجناس با قیمتی مناسب به این مرکز خرید بروید باید بدانید که اوت لت دپو از ساعت 10 صبح تا 22 شب مشغول فعالیت است.

بازار کوندو (Kundu bazaar)

بازار کوندو محل بسیار مناسبی برای خرید سوغاتی و کسب تجارب فرهنگی است. در این بازار به لباس‌های سنتی، محصولات دست‌ساز، جواهرات و دیگر کالاها دسترسی خواهید داشت و ضمن خرید با فروشندگان و مردمان محلی بیشتر آشنا می‌شوید. از دلایل محبوبیت بازار کوندو، داشتن انواع فروشگاه‌های لباس، کیف، کفش و سوغاتی است. همچنین غذاهای محلی ترکیه‌ای در این بازار به‌وفور یافت می‌شوند؛ غذاهایی که چشیدن طعم آنها بدون شک بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

مرکز خرید مال آف آنتالیا (Mall of Antalya Shopping Center)

مال آف آنتالیا با بیش از 234 مغازه مختلف، در میان  مراکز خرید آنتالیا بزرگ‌ترین مرکز به شمار می‌آید. اگر به آنتالیا سفر کردید و قصد خرید دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما به آنجا سربزنید تا از تنوع بی‌شمار محصولاتش شگفت زده شوید. این مرکز خرید در سال 2017 در منطقه‌ای به نام کپز راه اندازی شد تا بتواند با خدمات مناسبش، نیاز مشتریان را برطرف کند. نکته جالب این است که این مرکز خرید در کنار اوت لت دیپو قرار دارد و در زمان کوتاهی می‌توانید به هر دو مرکز خرید سر بزنید. در مرکز خرید مال آف آنتالیا علاوه بر مغازه‌های اصلی که پوشاک، لوازم آرایشی و دیگر ملزومات زندگی را در اختیار شما قرار می‌دهند، شاهد بخش‌های مختلفی همچون سینما، زمین بازی، گالری و .. خواهید بود که به خوبی شما را سرگرم می‌کنند. اگر قصد رفتن به این مرکز خرید بزرگ را داشتید باید به منطقه کپز و خیابان آلتینوا سینان بروید. 

مرکز خرید مارک آنتالیا (Mark Antalya Shopping Mall)

یکی دیگر از بهترین  مراکز خرید آنتالیا که به پارکینگ بسیار بزرگش معروف است، مرکز خرید مارک نام دارد که با حضور بیش از 155 برند مختلف، به مکانی لوکس برای خرید تبدیل شده است. در این مرکز تجاری برندهای مختلفی همچون Levi's ،Madame Coco ،Adidas ،Mado ،H&M و Mangoفعالیت می‌کنند. اگر به این مرکز خرید بروید قطعا دست خالی آنجا را ترک نمی‌کنید چرا که تنوع محصولات به قدری زیاد است که تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. البته این مرکز خرید هم دارای امکانات سرگرمی و تفریحی مناسبی است که می‌توانید اوقات فراغت خود را در آنجا سپری کنید و پس از یک روز خسته کننده در فود کورت آنجا از میل کردن غذایی دلچسب لذت ببرید و روز خود را به بهترین نحو تکمیل کنید. برای رفتن به مرکز خرید مارک به مورات پاشا، محله تاحیل پازاری و خیابان کاظم اوزلاپ بروید. 

مرکز خرید تراسیتی (TerraCity)

یکی از مراکز خرید آنتالیا  که طرفداران زیادی دارد مرکز خرید تراسیتی است که با وجود بیش از 180 فروشگاه به مکان مناسبی برای خرید تبدیل شده است. این مرکز تجاری برای خانواده‌ها بسیار مناسب است چرا که وجود سالن و زمین‌بازی کودکان در آنجا، تراسیتی را مکانی مناسب برای سرگرمی کودکان کرده است. همچنین فودکورت بزرگ این مرکز با ارائه غذاهای لذیذ سنتی و بین‌المللی آماده پذیرایی از شما است. اگر در سفر کودکتان بهانه‌گیری کرد و به دنبال سرگرمی مناسبی برایش بودید، بدون شک باید به مرکز خرید تراسیتی بروید که در منطقه لارا خیابان تکلی اوگلو واقع شده است. 

مرکز خرید اوزدلیک آنتالیا (Özdilek Park Shopping Mall Antalya)

نوبت به شناخت یکی از قدیمی‌ترین  مراکز خرید آنتالیا در منطقه کپز می‌رسد که در سال 2009 ساخته شده است. مرکز خرید اوزدلیک آنتالیا با داشتن بیش از 144 فروشگاه که محصولات مختلفی عرضه می‌کنند، خریداران را به خود جذب می‌کند. این مرکز خرید با داشتن 4 طبقه فروشگاه‌های مختلفی از برندهای مشهور تا محصولاتی از بازارهای محلی را در دل خود جای‌داده است. برای رفتن به مرکز خرید اوزدلیک باید به منطقه کپز، محله فابریکلار و خیابان فکری ارتن بروید.

مرکز خرید میگروس آنتالیا (Antalya Migros Shopping Mall)

یکی از  مراکز خرید آنتالیا که میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است مرکز خرید میگروس نام دارد. این مرکز تجاری با داشتن اجناس متنوعی با قیمت مناسب توانسته دل‌ها را بِبَرد و موجب رونق اقتصادی منطقه هم باشد. در این مرکز شاهد بیش از 130 فروشگاه خواهید بود که از مردم محلی گرفته تا گردشگران، همه برای خریدی مقرون‌به‌صرفه به آنجا می‌آیند. در مرکز خرید میگروس محلی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و فودکورت مناسبی هم برای پذیرایی از بازدیدکنندگان وجود دارد. این مرکز در منطقه کنیالتی محله راپسویوو بلوار آتاتورک قرار دارد.

مرکز خرید آنتالیوم پریمیوم مال (Antalium Premium Mall)

در منطقه لارا مرکز خریدی وجود دارد که با معماری زیبایش، شباهت زیادی به کاخ‌های سلطنتی دارد. این مرکز خرید آنتالیوم پریمیوم مال نام دارد که در دل خود فروشگاه‌های مختلفی همچون فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، لوازم جانبی، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل الکترونیکی، اسباب‌بازی و سوغاتی را جای‌داده است. در این مرکز خرید با امکانات مناسبی برای سرگرمی روبه‌رو خواهید شد؛ همچنین رستوران‌های متنوع با غذاهای محلی و مدرن آماده پذیرایی از شما هستند. در مرکز خرید آنتالیوم پریمیوم مال می‌توانید به سینمایی مدرن و مجهز بروید و شاهد به روزترین فیلم‌های در حال اکران باشید. اگر دوست داشتید به این مرکز خرید زیبا بروید سری به خیابان لارا توریزم بزنید. 

مرکز خرید شیمال (Shemall Shopping Center)

بیاید همراه هم به یکی از لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین  مراکز خرید آنتالیا برویم که مرکز خرید شیمال نام دارد. در این مرکز تجاری در سال 2008 افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 90 برند مختلف ترک و بین‌المللی فعالیت می‌کند و محصولات لوکس خود را به نمایش گذاشته‌اند. اگر به خرید کالاهای لوکس علاقه‌مند هستید حتما به شیمال در خیابان تکلی اوگلو بروید. این مرکز خرید سالن سینمایی هم برای تفریح و گذران اوقات فراغت شما دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. 

مرکز خرید لائورا (Laura Avm)

در میان  مراکز خرید آنتالیا، مرکز خرید لائورا که در سال 2004 در بلوار بولنت اسپویت بازگشایی شد، با داشتن فروشگاه‌های مختلف پوشاک، لوازم‌خانگی و الکترونیکی به مکان مناسبی برای خرید از برندهای متنوع تبدیل شده است. در مرکز خرید لائورا علاوه بر فروشگاه‌ها، با سالن سینما، کافی‌شاپ و رستوران برای سپری‌کردن اوقات استراحت خودتان، روبه‌رو خواهید شد.

مرکز خرید آگورا 

اگر قصد خرید لوازم‌خانگی را دارید پیشنهاد می‌کنیم در منطقه کپز به خیابان چاگداش و مرکز خرید آگورا بروید. این مرکز خرید با وجود داشتن چندین فروشگاه محل مناسبی برای تامین نیاز شما است. از دیگر امکانات آگورا می‌توانیم به سینما، سالن بازی کودکان، سالن بولینگ، رستوران و کافه‌های باکیفیت و زیبا اشاره کنیم.
مراکز خرید سنتی آنتالیا
کشور زیبای ترکیه به داشتن تاریخ غنی معروف است که آثار آن را می‌توانیم در تک‌تک جاذبه‌های دیدنی‌اش ببینیم؛ بازارهای این کشور هم از این قاعده مستثنی نیستند. در آنتالیا بازارهای سنتی وجود دارد که در آنها تلاش شده فضای قدیمی و اصیل حفظ شود و به‌عنوان نمادی از تاریخ از آنها یاد می‌شود. در اینجا با برخی از این بازارهای سنتی آشنا خواهیم شد.

بازار آنتالیا  (Antalya Market)

یکی از مشهورترین بازارهای سنتی که جزء مراکز خرید آنتالیا است، بازار آنتالیا نام دارد. این بازار فضایی سنتی دارد که در آن محصولات محلی به فروش می‌رسند. همچنین رفتن به این بازار فرصت خوبی را برای شناخت فرهنگ مردم ترکیه برای گردشگران فراهم می‌کند. در بازار آنتالیا می‌توانید برای عزیزان خود سوغاتی‌های زیبا تهیه کنید و از تماشای صنایع‌دستی، فرش‌های دستبافت و پارچه‌های سنتی لذت ببرید. همچنین این بازار کافه و رستوران‌هایی با فضایی سنتی دارد که غذاهای لذیذ محلی در آنها سرو می‌شوند. اگر دوست داشتید در سفر خود به آنتالیا، به بازاری با فضایی صمیمی و خودمانی بروید و از تجملات به‌دور باشید، بازار آنتالیا انتخاب خوبی است.

بازار قدیم آنتالیا (The Old Bazaar)

بعد از آشنایی با بازار آنتالیا به‌عنوان یک بازار سنتی در میان مراکز خرید آنتالیا، نوبت به شناخت تاریخی‌ترین بازار آنتالیا یعنی بازار قدیم می‌رسد. این بازار با معماری سنتی و اصیل خود در میان شهر می‌درخشد و با داشتن کوچه‌های باریک و مغازه‌های کوچک تداعی‌گر بازار بزرگ تهران است که محصولات متنوعی برای مشتری‌هایش دارد. در بازار قدیم آنتالیا محصولات مختلفی شامل جواهرات دست‌ساز، محصولات سنتی و... را خواهید دید که به شما برای انتخاب یک سوغاتی مناسب کمک می‌کنند. ویژگی مثبت این بازار است که در آن اجناس با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند و اگر کمی هم چانه‌زنی کنید، شاهد قیمتی شگفت‌انگیز خواهید بود. این بازار جذاب در طول روز با غذاهای محلی و چای‌های خوش‌عطر آماده پذیرایی از شماست. برای رفتن به بازار قدیم به‌عنوان یکی از  بهترین مراکز خرید آنتالیا باید به محله بالبی بروید.


فروشگاه‌های کوچک محلی در آنتالیا

در آنتالیا برخی فروشگاه‌ها وجود دارند که مانند سایر مراکز خرید آنتالیا از شهرت زیادی برخوردار نیستند؛ اما انواع کالاها را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهند. در فروشگاه‌های کوچک محلی آنتالیا می‌توانید هر چه که نیاز دارید از لوازم‌خانگی گرفته تا صنایع‌دستی را با قیمتی مناسب تهیه کنید. 

مرکز خرید اراستا آنتالیا (Erasta Shopping Mall Antalya)

یکی از مراکز خرید آنتالیا که بسیار معبر بوده و تنوع زیادی در ارائه محصولات دارد، مرکز خرید اراستا آنتالیا نام دارد. این مرکز فروشگاه‌های زیادی دارد که همراهی آن با خدمات رفاهی مناسب، آنجا را به یکی از گزینه‌های اصلی خرید تبدیل کرده است. وجود رستوران، کافه، سینما و پارکینگ در این مرکز خرید از امکانات مناسبی است که در اختیار مشتری‌ها قرار دارند. 

قیمت‌های مناسب در مراکز خرید آنتالیا

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که موجب جذب گردشگران و مردم محلی به فروشگاه‌های کوچک شده، قیمت مناسب محصولات در این فروشگاه‌ها است. در این فروشگاه‌ها می‌توانید محصولاتی زیبا، سوغاتی‌های سنتی و محصولات غذایی را با قیمتی کمتر از سایر مراکز خرید آنتالیا  تهیه کنید و راضی از خرید خود، از آنجا خارج شوید. 

تجربه خرید

در واقع خرید از فروشگاه‌های کوچک محلی در میان مراکز خرید آنتالیا می‌تواند تجربه جدید و جالبی باشد. چرا که به مکانی جدید می‌روید که در آن همه چیز وجود دارد و دستتان برای انتخاب کاملا باز است، مانند دیگر مراکز خرید آنتالیا، اما با این تفاوت که قیمت‌های این فروشگاه‌های کوچک باورنکردنی و مناسب هستند. 
مرکز خرید آکاپارک (Akkapark Shopping Mall)
بیاید همراه هم با یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا در منطقه لارای آشنا شویم. مرکز خرید آکاپارک که در سال 2008 افتتاح شد، چهارطبقه دارد که در آن انواع برندهای بین‌المللی و ترکی مشغول فعالیت هستند. در این مرکز خرید می‌توانید پوشاک، لوازم‌خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و زیورآلات مدنظرتان را تهیه کنید. البته اگر منتظر فصل حراج باشید، این مرکز خرید تخفیفات خوبی روی محصولاتش اعمال می‌کند که در این صورت شما اجناس را باقیمتی مناسب خریداری خواهید کرد. مرکز خرید آکاپارک علاوه بر فروشگاه، فودکورت، سینما و محوطه بازی کودکان را در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌دهد. 

هتل‌های نزدیک مراکز خرید آنتالیا 

ازآنجایی‌که آنتالیا به دلیل آب‌وهوای خوب و جاذبه‌های دیدنی‌اش، یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری است، افراد زیادی به این شهر سفر می‌کنند و انتخاب اقامتگاه مناسب یکی از چالش‌های آنها محسوب می‌شود. حالا که با مراکز خرید آشنا شدید و علاقه‌مند هستید به مراکز مختلف سر بزنید خوب است اقامتگاه خود را هم در نزدیک‌های مراکز خرید آنتالیا انتخاب کنید تا تهیه مایحتاج برایتان زحمت زیادی نداشته باشد. در اینجا چند مورد از بهترین هتل‌های نزدیک مراکز خرید آنتالیا را به شما معرفی می‌کنیم.
هتل Rixos Downtown Antalya: این هتل لوکس که پنج‌ستاره است، در نزدیکی مرکز خرید میگروس قرار دارد و با داشتن امکانات مجلل به اقامتگاهی مناسب تبدیل شده است. 
هتل Akra Barut: دومین هتل پنج‌ستاره که در نزدیکی مرکز خرید تراسیتی قرار دارد، آکرا باروت نام دارد. این هتل منظره‌ای عالی دارد و انتخاب خوبی برای اقامت به شمار می‌آید. 
هتل Crowne Plaza Antalya: هتل مجلل کراون پلازا، گزینه مناسبی برای اقامت در نزدیکی مراکز خرید مارک آنتالیا و مال آف آنتالیا، محسوب می‌شود. این هتل پنج‌ستاره امکانات رفاهی خوبی دارد که نیازهای شما را کاملا برطرف می‌کند. 

مراکز خرید نزدیک جاهای دیدنی آنتالیا 

بعد از شناخت هتل‌ها، وقت آن است که سراغ آشنایی با جاهای دیدنی آنتالیا برویم؛ البته جاهای دیدنی که در نزدیکی مراکز خرید آنتالیا هستند. چون با این کار شما با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ می‌توانید در طول روز به گردش در جاهای دیدنی شهر بپردازید و در آخر به فروشگاه بروید و با خریدهای خود به هتل بازگردید. 
مرکز خرید مارک آنتالیا: در نزدیکی‌های مرکز خرید مارک آنتالیا، برج ساعت و منطقه تاریخی کاله ایچی قرار دارند که از زیبایی‌های تاریخی شهر آنتالیا هستند و توصیه می‌کنیم حتما به آنها سر بزنید. 
مرکز خرید TerraCity: در نزدیکی‌های پارک خوش‌آب‌وهوای دودن و آبشار زیبایش، مرکز خرید تراسیتی واقع شده است. 
مرکز خرید Migros: مرکز خرید میگروس که یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می‌رود، در نزدیکی آکواریوم و موزه آنتالیا است که گردشگران زیادی به آنجا می‌روند. 
 

معرفی برترین و بهترین مراکز خرید آنتالیا 

حالا که به‌صورت جامع و کامل با تمام  مراکز خرید آنتالیا  آشنا شدید شاید انتخاب برایتان سخت باشد؛ اما نگران نباشید چون در ادامه می‌خواهیم شما را با بهترین مراکز خرید آنتالیا آشنا کنیم. 
•    مرکز خرید TerraCity: یکی از بهترین مراکز خرید آنتالیا که برندهای جهانی در آن فعالیت می‌کنند، تراسیتی نام دارد که در منطقه لارا واقع شده است. 
•    مرکز خرید مارک آنتالیا: دومین مرکز خرید محبوب در میان مردم، مرکز خرید مارک آنتالیا است. 
•    مرکز خرید مال آف آنتالیا: این مرکز خرید با ارائه محصولات متنوع با قیمتی مناسب، گزینه خوبی برای خریدکردن است. 
•    مرکز خرید میگروس: پرطرفدارترین مرکز خرید که قیمت‌های مناسبی دارد، مرکز خرید میگروس است. 
 

بهترین زمان خرید در آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

قطعا خریدکردن در هر شرایطی لذت‌بخش خواهد بود؛ اما باتوجه‌به اینکه برخی افراد نسبت به آب‌وهوای سرد یا گرم حساس هستند، برای خرید از مراکز خرید آنتالیا  توصیه می‌کنیم در بهار یا پاییز اقدام به خرید کنید که هوا مطبوع است و فروشگاه‌ها هم تخفیفاتی روی محصولاتشان می‌گذارند. 

حراج‌ها در آنتالیا

در برخی زمان‌های خاص در  مراکز خرید آنتالیا  شاهد تخفیفاتی خواهید بود که موجب می‌شوند لوازم مورد نیازتان را با قیمتی مناسب خریداری کنید.
•    حراج‌های فصلی: حراج‌های پایان فصل را به‌عنوان اصلی‌ترین تخفیفات در نظر بگیرید و آنها را از دست ندهید. 
•    حراج‌های تعطیلات: در ایام خاصی از سال فروشگاه‌ها روی محصولاتشان تخفیف می‌گذارند؛ ایامی مانند عید قربان، تعطیلات سال نو، عید فطر و...
•    فروش ویژه در اوت‌لت‌ها: در اوت‌لت‌های آنتالیا به‌صورت مستمر شاهد تخفیفات مختلف روی محصولات خواهید بود. 

نکاتی که برای خرید در آنتالیا باید بدانید

برای اینکه بتوانید خریدی لذت‌بخش در مراکز خرید آنتالیا داشته باشید خوب است برخی نکات را در نظر بگیرید.
•    در زمان مناسبی که فروشگاه‌ها خلوت هستند به مراکز خرید بروید تا بتوانید در آرامش خرید کنید؛ آخر هفته‌ها فرصت خوبی نیست. 
•    در بازارهای محلی و سنتی، از قدرت چانه‌زنی غافل نشوید. 
•    در سفر به شهری جدید، خرید محصولات سنتی و دست‌ساز می‌تواند سوغاتی خوبی برای عزیزانتان باشد. 
•    سعی کنید از زمان تخفیفات و حراجی‌های هر مرکز خرید آگاه باشید و آنها را از دست ندهید. 

از آنتالیا چی بخریم؟

قطعا محصولات متنوع و بسیار زیادی در  مراکز خرید آنتالیا  وجود دارند که ممکن است شما را هنگام خریدکردن سردرگم کنند. برای اینکه ایده‌ای مناسب برای خرید سوغاتی داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فرش‌های دستبافت بروید که به کیفیت و طرح‌های خوبشان شهرت دارند. همچنین خرید ادویه‌های معطر و تازه در کشور ترکیه می‌تواند گزینه خوبی باشد. از قدرت زیبایی سرامیک‌های تزئینی و جواهرات دست‌ساز هم غافل نشوید که هدیه‌هایی ارزشمند هستند.
 

نتیجه‌گیری 

آنتالیا، شهری زیبا با جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد، مقصدی است که توریست‌ها برای بازدید از آن بسیار مشتاق هستند. این شهر با داشتن مراکز خرید متنوع، شرایطی عالی برای خرید را برای همه افراد با سلیقه‌های گوناگون فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم در تور آنتالیاخود حتما به این مراکز خرید سر بزنید و با تهیه محصولات خاص، سوغاتی‌های به‌یادماندنی تهیه کنید.