021-41571 Info@shadisafar.com

تاریخچه و اهمیت آکواریوم در منطقه


ساخت اکواریوم انتالیا از سال ۲۰۱۱ شروع و در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد. آکواریوم آنتالیا  با مساحتی حدود 3 هزار مترمربع، 40 بخش مختلف دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. اکواریوم انتالیا  یکی از مناطق گردشگری بسیار عالی در ترکیه است که با جذب گردشگران موجب پیشرفت آنتالیا و تامین بخشی از بودجه شهر شده است. این آکواریوم در غرب آنتالیا و در ۷۰ متری ساحل کنیالتی قرار گرفته است و بزرگ‌ترین تونل زیرآبی به شمار می‌آید که گونه‌های متعدد و مختلف آبزیان را در خود دارد. این تونل با 131 متر طول و 3 متر عرض، بیش از 5 میلیون لیتر ظرفیت دارد.

معماری و ویژگی‌های طراحی آکواریوم


معماری بدنه و مخزن اصلی اکواریوم انتالیا که دنیای شگفت‌انگیز زیر آب را به نمایش می‌گذارد، توسط یکی از بهترین معماران ایتالیایی به نام بندتی صورت‌گرفته است. مواد به‌کاررفته در ساخت  آکواریوم آنتالیا و استفاده از تکنولوژی مدرن موجب شده تا این آکواریوم به زیبایی هر چه تمام همچون الماسی در میان آنتالیا بدرخشد. در ساخت تونل‌ها و محیط آکواریوم از مواد مقاوم و شفاف مانند شیشه و پلی‌کربنات استفاده شده و برای فضای داخلی از تکنولوژی‌های نورپردازی، پروژکتورها و ساختار شیشه‌ای استفاده کرده‌اند تا دنیای جذاب زیر آب را با زیبایی بصری کاملی مشاهده کنید.

چرا بازدید از آکواریوم آنتالیا پیشنهاد می‌شود؟


فرض کنید می‌توانید با ورود به فضایی شیشه‌ای پا به دنیای انیمیشن‌ها بگذارید و از نزدیک زندگی آبزیان را مشاهده کنید، آیا این اتفاق شگفت‌انگیزی نیست؟ در اکواریوم انتالیا فرصت دقایقی زندگی در زیر آب به شما داده می‌شود که در آنجا ماهی‌های بزرگ، همسایه شما خواهند بود؛ ماهی‌هایی که برای غذاخوردن سر از آب بیرون می‌آوردند. اگر فکر می‌کنید این اتفاقی عادی است سخت در اشتباهید؛ چرا که تجربه زندگی با آبزیان چیزی نیست که هر روز با آن رودررو شوید پس به‌هیچ‌وجه نباید این فرصت را از دست بدهید. اگر به آنتالیا رفتید سری هم به  آکواریوم آنتالیا  بزنید و از تجربه جدید خود لذت ببرید. 

 

نقش آکواریوم در جذب گردشگر

ازآنجایی‌که آکواریوم آنتالیا با استفاده از تکنولوژی مدرن و محیطی عالی توانسته زیستگاهی برای موجودات آبزی فراهم کند و این فرصت را به گردشگران بدهد که یک روز را در دنیای آبزیان سپری کنند، گردشگران بسیاری مشتاق هستند از این مجموعه بازدید کرده و تجارب جدیدی کسب کنند. در واقع این آکواریوم تاثیر به سزایی در جذب گردشگران آنتالیا دارد و یکی از جاذبه‌هایی است که افراد برای دیدن آن به آنتالیا سفر می‌کنند. در این محیط جذاب شما می‌توانید زندگی انواع مختلفی از آبزیان را از نزدیک مشاهده کرده و با شرکت در برنامه‌های آموزشی، در مورد اکوسیستم این محیط اطلاعات مفیدی کسب کنید. 
 

آشنایی با بخش‌های مختلف آکواریوم آنتالیا


اکواریوم انتالیا هم مانند دیگر جاذبه‌های گردشگری، بخش‌های مختلفی برای بازدید دارد تا بتواند محیطی سرگرم‌کننده و مناسب برای گردشگران فراهم کند. در ادامه با بخش‌های متنوعی از این آکواریوم آشنا خواهید شد.

غذادادن به آبزیان توسط یک شیشه شیر!

آکواریوم آنتالیا
در اکواریوم انتالیا  این فرصت برایتان فراهم است که از طریق شیشه شیر به آبزیان غذا بدهید و از تماشای غذاخوردن آنها لذت ببرید. با اینکار از نزدیک با انواع آبزیان و تغذیه آنها آشنا خواهید شد و تجربه جدید و جالبی کسب می‌کنید. البته حواستان باشد پیش از غذادادن به آنها، در مورد نوع غذایی که می‌خورند اطلاعات کسب کنید و غذای مناسبی برایشان انتخاب کنید. همچنین برای جلوگیری از آلودگی آب، غذا را به میزان کافی برایشان بریزید و سپس از تماشای غذاخوردن آنها لذت ببرید. 

 قسمت مخصوص خزندگان
این آکواریوم فقط زیستگاه آبزیان نیست، بلکه انواع خزندگان هم در آنجا زندگی می‌کنند؛ خزندگانی که در بخش مخصوص خود قرار دارند تا شما را شگفت‌زده کنند. برای تماشای این موجودات باید به قسمت خزندگان در  آکواریوم آنتالیا  بروید و مدتی صبر کنید تا این موجودات آرام را ببینید. پیشنهاد می‌کنیم حتما به این قسمت سر بزنید و فرصت تماشای این خزندگان را از دست ندهید چرا که شما در طول زندگی با انواع مار و دیگر خزندگان روبه‌رو نخواهید شد. 

بزرگ‌ترین تونل آکواریومی جهان در آکواریوم آنتالیا


آکواریوم آنتالیا در 70 متری ساحل کنیالتی قرارگرفته است و دارای بزرگ‌ترین تونل زیر آبی جهان است که 131 متر طول دارد. این تونل یکی از مکان‌های دیدنی جالب در آنتالیا است.

 سفر به قلب زمستان
قطعا از دیدن برف در دنیای زیر آب تعجب خواهید کرد، آن هم در آنتالیا که به سواحل خوش آب و هوایش معروف است. اما تردید نداشته باشید که در  آکواریوم آنتالیا  با یکی از بهترین محیط‌های زمستانی روبه‌رو خواهید شد. در واقع در بخشی از زیر دریا سرزمین قطبی وجود دارد که برف خانه‌هایش را سفیدپوش کرده و در آنجا فرصت برف‌بازی برایتان فراهم است. با خیال راحت روی برف‌ها بغلتید و از لحظات خود لذت ببرید. 

آکواریوم آنتالیا؛ دامن طبیعت
در محیط  اکواریوم آنتالیا  می‌توانید با طبیعت و حیات‌وحش بیش‌ازپیش آشنا شوید و ارتباط بگیرید. چرا که این آکواریوم علاوه بر داشتن موجودات آبزی، برخی حیوانات خشکی هم دارد؛ در واقع سفر شما به دل طبیعت از اعماق اقیانوس‌ها شروع شده و تا روی خشکی ادامه خواهد داشت. 

برف‌بازی در چله تابستان
شگفتی‌های جالب در آکواریوم تمامی ندارد، یکی از جالب‌ترین آنها شاید حس زمستان در دل گرما باشد. هنگامی که در تعطیلات تابستانی به آنتالیا سفر کرده‌اید و با خود فکر می‌کنید چقدر هوا گرم است کاش زودتر زمستان برسد. در این لحظات می‌توانید به سالن 1500 متری پوشیده از برف در اکواریوم انتالیا  بروید و جامه‌‌ی عمل به آرزوی خود بپوشانید. در واقع این سالن یکی از جذاب‌ترین جاهای آکواریوم برای گردشگران است که شما هم باید حتما آن را مشاهده کنید.

خانه اسکیموها و کلبه بابانوئل
در دلآکواریوم آنتالیا، به کلبه اسکیموها بروید و از نوشیدن یک قهوه‌ی داغ در هوای سرد لذت ببرید. همچنین کلبه بابانوئل را از نزدیک مشاهده کرده و کمی در آنجا استراحت کنید.

تماشای لاشه هواپیما در آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا
اگر درون آکواریوم لاشه هواپیمایی سقوط کرده را مشاهده کردید اصلا تعجب نکنید؛ چرا که طراحان آکواریوم آنتالیا برای اینکه محیط اقیانوس را به‌صورت طبیعی نمایش دهند، با کمک‌گرفتن از یک مجسه ساز ایتالیایی، لاشه بزرگی از هواپیما و یک کشتی به‌گل‌نشسته را ساخته‌اند و در اعماق اقیانوس قرار داده‌اند.


شنا با ماهیان در اعماق اقیانوس
اگر به شناکردن علاقه دارید اصلا نگران نباشید چرا که جای غواصی و شناکردن در  آکواریوم آنتالیا  خالی نیست و شما هر لحظه که دلتان بخواهد می‌توانید به دل دریا بزنید و همراه با ماهی‌ها شنا کنید، سرزمین آنها را بهتر بشناسید و لحظاتی را باهم سپری کنید. شناکردن در دل آکواریوم و میان گیاهان و آبزیان یکی دیگر از جاذبه‌های موجود در اکواریوم انتالیا است که باید آن را تجربه کنید. 


امکانات آکواریوم آنتالیا

در آکواریوم آنتالیا  احساس کمبودی نخواهید داشت چرا که مسئولان این آکواریوم به‌خوبی به نیاز بازدیدکنندگان فکر کرده‌ و امکانات مناسبی را برایتان فراهم کرده‌‌اند. در این آکواریوم کافه‌ها و رستوران‌هایی قرار دارند که برای صرف نوشیدنی یا یک غذای دلچسب میزبان شما خواهند بود. همچنین وجود فروشگاه‌های متنوع در اکواریوم انتالیا  از دیگر امکانات این آکواریوم است. از مزیت‌های دیگر آکواریوم می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم: اجاره ویلچر و داشتن مسیر مناسب برای ویلچر، برگزاری مراسم، باغ‌وحش، پارکینگ، رستوران، زمین‌بازی کودکان، فروشگاه اسباب‌بازی، مناظر مخصوص عکاسی و امکان غواصی در آکواریوم.

سینما سه‌بعدی؛ تجربه زندگی با کوسه

اگر از روبه‌روشدن با آبزیان و خصوصا کوسه وحشت دارید، رفتن به سینمای سه‌بعدی بهترین روش برای تجربه شناکردن کنار آبزیان به‌صورت مجازی است. در سینمای سه‌بعدی آکواریوم آنتالیا می‌توانید روی صندلی بنشینید و ضمن استراحت‌کردن از گذراندن اوقات خود در کنار ماهی‌ها هم لذت ببرید. 

 رستوران‌ آکواریوم آنتالیا و تجربه طعم‌های بی‌نظیر

در کافه و رستوران‌های داخل آکواریوم می‌توانید انواع غذاهای محلی و نوشیدنی‌های مختلف را میل کنید و زمانی را به وقت‌گذرانی در کنار خانواده اختصاص دهید. علاوه بر رستوران‌های داخل آکواریوم، برخی رستوران‌ها هم در نزدیکی آکواریوم قرار دارند که پس از بازدید از آکواریوم می‌توانید به آنجا بروید. رستوران‌هایی  مانند مک‌دونالد، رستوران کرمیزی، رستوران محمت، رستوران مادو و… که انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند.

فروشگاه آکواریوم آنتالیا

می‌توانید تصور کنید که از فروشگاهی زیر دریا خرید کنید که ماهی‌های کنجکاو مشغول تماشای شما از شیشه‌ی مغازه هستند؟ قطعا با تصور این موضوع به یاد انیمیشن‌هایی همچون باب اسفنجی افتادید. اما خبر خوب این است که می‌توانید این اتفاق را در واقعیت تجربه کنید.آکواریوم آنتالیا  با داشت فروشگاه‌های لوکس محیطی را برایتان فراهم کرده تا در دل دریا خرید کنید و هم‌زمان آبزیان را هم تماشا کنید. 

تجربیات و فعالیت‌های آموزشی

در اکواریوم انتالیا برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی برای افزایش اطلاعات گردشگران در مورد نحوه زندگی آبزیان برگزار می‌شود تا افراد با شرکت در این برنامه‌ها بیشتر با زندگی طبیعی این موجودات آشنا شوند. 

برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های موجود

در کارگاه‌هایی که در آکواریوم برگزار می‌شود اطلاعات خوبی در مورد دنیای زیر آب و نحوه حفاظت از محیط‌زیست کسب خواهید کرد. 

فعالیت‌های تعاملی برای بازدیدکنندگان

آکواریوم آنتالیا  فقط برای تماشای بازدیدکنندگان نیست؛ بلکه سعی کرده محیطی تعاملی ایجاد کند تا شما هم بتوانید با زندگی آبزیان از نزدیک رودررو شوید. وجود تونل‌های شیشه‌ای به این کار کمک فراوانی کرده است. علاوه بر این، در نمایشگاه‌های تعاملی اطلاعات مفیدی در مورد دریاها و اقیانوس‌ها به شما داده خواهد شد و شما می‌توانید در محیطی راحت، به کسب اطلاعات بپردازید. همچنین برای کودکان هم فضایی جالب فراهم شده است تا به یادگیری در مورد حیات‌وحش بپردازند. البته در تمام این موارد نباید تاثیر تجهیزات تفریحی مانند دستگاه‌های تعاملی که برای افزایش جذابیت در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد را دست‌کم گرفت. به‌صورت کلی آکواریوم آنتالیا فرصت خوبی برای تعامل با آبزیان و شناخت آنها را برایتان فراهم می‌کند.


نقش آکواریوم در حفاظت از محیط‌زیست

همان‌طور که گفتیم در آکواریوم آنتالیا موجودات مختلفی زندگی می‌کنند که در بهترین شرایط از آنها نگهداری می‌شود. این آکواریوم چهار بخش اصلی دارد که شامل آب شیرین، آب‌شور، مناطق آبی استوایی و آب سرد می‌شوند. در این محیط‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، بهترین شرایط برای زندگی انواع موجودات فراهم است. تنوع زیستی در میان این مخازن بسیار شگفت‌انگیز است. 

تلاش‌های آکواریوم برای نجات و بازسازی گونه‌های در خطر

در داخل  آکواریوم انتالیا  مسئولان تلاش کرده‌اند با فراهم‌کردن بهترین شرایط زندگی و محیط مناسب، گونه‌های رو به انقراض را نجات دهند و آنها را در محیطی مناسب نگهداری کنند. 

ساعات کار و قیمت بلیط آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا  همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 20 شب فعالیت می‌کند البته به جز جمعه و شنبه که  در این دو روز ساعات کاری به 10 تا 21 تغییر می‌کند. اگر قصد بازدید از آکواریوم را دارید باید بدانید که درهای ورودی 45 دقیقه قبل از تعطیل شدن آکواریوم، بسته می‌شوند. همچنین کودکان زیر دو سال نیازی به تهیه بلیط ندارند. 

 چگونه می‌توانیم به آکواریوم آنتالیا برویم؟

آکواریوم آنتالیا  در شهر کنیالتی آنتالیا قرار دارد و برای رفتن به آنجا می‌توانید از وسایلی همچون مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید که البته ما اتوبوس را پیشنهاد می‌کنیم. برای استفاده از اتوبوس باید بلیت‌های TK36 و یا VF2 را خریداری کنید و به مقصد آکواریوم آنتالیا بروید. اتوبوس‌های این مسیر هر 10 تا 15 دقیقه حرکت می‌کنند و شما را به آکواریوم می‌برند. اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید می‌توانید از طریق این نشانی به آکواریوم بروید.
نشانی و آدرس آکواریوم: کشور ترکیه، استان آنتالیا، ۷۰ متری ساحل کنیالتی، محله آراپسویو، بلوار دوملو پینار


تاکسی دریایی
یکی از راه‌های رسیدن به  آکواریوم آنتالیا  استفاده از ایستگاه اتوبوس‌رانی تاکسی دریایی شهر کمر است. این اتوبوس‌ها در ساعت‌های مشخصی (10:30، 13:30، 17:30) شما را به بندر قایق بادبانی می‌برند و پس از رسیدن به بندر باید در خیابان جمهوریت سوار اتوبوس شوید و به سمت بلوار دوملو پینار بروید تا به آکواریوم برسید.

جاهای دیدنی نزدیک آکواریوم آنتالیا

همان‌طور که می‌دانید شهر آنتالیا جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید؛ اما حالا که به  آکواریوم آنتالیا رفته‌اید بد نیست سری هم به دیگر مکان‌های دیدنی آنتالیا در نزدیکی آکواریوم بزنید. در اطراف اکواریوم انتالیا جاذبه‌های دیدنی مختلفی وجود دارد: پارک ساحلی آنتالیا، پارک فرهنگی آتاتورک، پارک آبی دلفین لند آنتالیا و مجموعه‌ی ساحلی فلامینگو آنتالیا.

هتل‌های  نزدیک آکواریوم آنتالیا برای اقامت

هتل‌های مختلفی در نزدیکی  اکواریوم انتالیا  قرار گرفته‌اند که می‌توانید در یکی از آنها اقامت کرده و به جاهای دیدنی آنتالیا در اطراف آکواریوم هم نزدیک باشید. برخی از این هتل‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:
هتل سو (Hotel Su) با فاصله‌ی ۴۰۰ متری از آکواریوم
هتل پرلا مار (Hotel Perla Mare) با فاصله‌ی ۱ کیلومتر
هتل کرنر پارک (The Corner Park Hotel) با فاصله‌ی ۲ کیلومتر


حرف آخر

رفتن به  آکواریوم آنتالیا  و تجربه دقایقی زندگی در کنار آبزیان بدون شک یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌توانید آن را در زندگی تجربه کنید. خصوصا در شرایطی که به آنتالیای خوش‌آب‌وهوا سفر کرده‌اید و ساعاتی را در سواحل آرام آنجا سپری کرده و به پارک‌های آبی آنتالیا هم رفته‌اید؛ حالا برای تکمیل این تور آنتالیا خاص فقط غذادادن به آبزیان و شنا در کنار کوسه‌ها را کم دارید. پس پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید و حیات طبیعی موجودات آبزی را از نزدیک مشاهده کنید.

همچنین اگر به دنبال تور مسافرتی داخلی خارجی هستید، آکواریوم آنتالیا یکی از گزینه‌های بی‌نظیر برای گنجاندن در برنامه سفر شما خواهد بود. این تور می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد از طبیعت و زندگی دریایی را برای شما به ارمغان بیاورد.