021-41571 Info@shadisafar.com
0

لذت‌بردن از طعم‌های مدیترانه‌ای: بهترین رستوران‌های آنتالیا

آنتالیا یک مقصد گردشگری دیدنی

با ورود به آنتالیا به دنیایی از رنگ‌های زنده مشابه کارت‌پستال‌های زیبا خواهید رفت؛ اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید و دوست دارید در مکانی اقامت کنید که صدای امواج دریای مدیترانه گوش شما را نوازش کند و از بوی نمک دریا مست شوید، به آنتالیا بروید. در آنتالیا شاهد طبیعت بکری خواهید بود که برای یک استراحت چندروزه آرامش را به شما تزریق می‌کنند. در سواحل زیبای آنتالیا قدم بزنید و محو طلوع خورشید زیبا شوید و پس از آن از تماشای کوه‌های بلند با مناظر بکر لذت ببرید. اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر هستید، با  خرید تور آنتالیا  می‌توانید تمامی این زیبایی‌ها را از نزدیک ببینید و لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

در سفر خود به آنتالیا، اگر به مکان‌های دیدنی بروید با فرهنگ و تاریخ این شهر آشنا خواهید شد. با گشت‌زدن در محله کالیچی به گذشته‌ها سفر می‌کنید و در برج ساعت، گذر زمان شما را به دوران عثمانی می‌برد. تک‌تک این جاهای دیدنی در دل خود روایت‌های جالبی برای بازگوکردن دارند که بدون شک از آنها لذت می‌برید. 
 از تمام اینها که بگذریم، در سفر خود به آنتالیا با هیجان زیادی هم روبه‌رو خواهید شد. در پارک‌های آبی آنتالیا که شهرت بسیاری دارند، ورزش‌های هیجان‌انگیزی همچون غواصی، شنا، جت اسکی و... در انتظار شما هستند.

با رفتن به این پارک‌های آبی، روزی پر از آدرنالین را تجربه خواهید کرد.  به‌صورت کلی آنتالیا چیزی برای گردشگران خود کم نمی‌گذارد، خصوصا برای آنهایی که عاشق خرید کردن هستند. مراکز خرید آنتالیا در نقاط مختلف شهر آمادهٔ میزبانی از خریدارانی هستند که برای تهیه سوغاتی یا مایحتاج خودشان به آنجا سر می‌زنند. این مراکز به‌قدری تنوع دارند که دست‌خالی از آنها خارج نخواهید شد؛ برای آشنایی با تنوع مراکز خرید آنتالیا همین‌قدر بگوییم که در مراکز مختلف از مراکز خرید لوکس گرفته تا بازارچه‌های محلی و سنتی، انواع جواهرات و محصولات مدرن و صنایع‌دستی برای خرید در اختیارتان است. 
اما اجازه بدهید نکته نهایی و اصلی را از قلم نیندازیم و آن هم لذت چشیدن طعم‌های به‌یادماندنی است. قطعا در سفر پیداکردن رستوران خوب یک نعمت است، در آنتالیا این امر بسیار ساده است چرا که رستوران‌های انتالیا  با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی آماده پذیرایی از شما هستند. در این رستوران‌ها می‌توانید غذاهای لذیذی همچون ماهی تازه، سالاد، دسر و هر چه که دلتان بخواهد را سفارش دهید. حالا که با آنتالیا به‌صورت کلی آشنا شدید قصد داریم در ادامه بیشتر در مورد  بهترین رستوران‌های آنتالیا  با شما صحبت کنیم تا با معرفی  بهترین رستوران‌های آنتالیا  شما را در انتخاب غذای موردعلاقه خود یاری کنیم. 

اهمیت تجربه غذایی در سفر

قطعا در هر سفر انتخاب غذا و رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است، خصوصا وقتی خودتان جایی را سراغ ندارید. در این موقعیت باید به‌خوبی در مورد رستورانی که قرار است انتخاب کنید تحقیق کنید تا از کیفیت غذایش مطمئن شوید؛ شما که دلتان نمی‌خواهد کلی هزینه کنید و با یک غذای بی‌کیفیت مسموم شوید؟ انتخاب رستوران از جنبه‌های مختلفی بااهمیت است که یکی از اصلی‌ترین جنبه‌ها کیفیت و تازگی غذاهای آن است. جدای از این، در انتخاب  بهترین رستوران‌های آنتالیا  می‌توانید به رستورانی سنتی با غذاهای محلی بروید تا بیشتر با فرهنگ مردم محلی آشنا شده و از طریق تعامل با افراد محلی خود را در موقعیت جدیدی قرار دهید. در  رستوران‌های انتالیا  با تنوع غذایی زیادی روبه‌رو خواهید شد که دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند و هر یک از آنها خاطرات خوش و ماندگاری را برایتان رقم می‌زنند. به‌صورت کلی سفرکردن برای کسب تجارب جدید و شناخت فرهنگ‌های دیگر است و یکی از کارهایی هم که به این موضوعات کمک می‌کند تست غذاهای جدید با طعم‌های لذیذ است. ما می‌خواهیم رستوران‌های مختلفی را به شما معرفی کنیم که بتوانید برای یک وعده‌غذایی متفاوت و خاص برنامه‌ریزی کنید و در سفر خود فرصت تجربه طعم جدید را هم داشته باشید. 


بهترین رستوران‌های سنتی آنتالیا

بهترین رستوراان آنتالیا

برای آشنایی با  بهترین رستوران‌های آنتالیا  قصد داریم از رستوران‌های سنتی و غذاهای محلی شروع کنیم. در رستوران‌های سنتی انتالیا با چشیدن غذاهای ترکی غرق لذت شوید.
رستوران یمنلی میهانسی (Yemenli Meyhanesi)
اولین رستوران سنتی یمنلی میهانسی نام دارد که در ساختمانی قدیمی قرار گرفته است و در بخش‌های بیرونی آن هم میزهایی کنار خیابان وجود دارد. در این رستوران موسیقی زنده پخش می‌شود تا حین غذاخوردن از شنیدن موسیقی هم لذت ببرید. در یمنلی میهانسی انتخاب‌های شما برای سفارش غذا زیاد هستند و غذاهای دریایی در این رستوران فراوان است. از دوست دارید غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای را تست کنید و از میل‌کردن ماهی در یک رستوران سنتی لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم در محله مراد پاشا به خیابان زیتون و رستوران یمنلی میهانسی بروید. 

رستوران وهاپ اوستا ات (Vahap Usta Et Restaurant)
یکی دیگر از  بهترین رستوران‌های آنتالیا  که غذای سنتی را در اختیارتان می‌گذارد، رستوران وهاپ اوستا است. غذای اصلی در این رستوران سنتی غذاهای گوشتی آبدار است که از عطروطعم بی‌نظیر برخوردارند. در محیط زیبا و آرام رستوران وهاپ می‌توانید در سالن اصلی یا تراس بنشینید و غذای موردعلاقه‌تان را سفارش دهید. البته بهتر است بدانید که گاهی این رستوران خیلی شلوغ می‌شود و برای ورود باید کمی منتظر باشید؛ اما روزهای دوشنبه نسبتا خلوت‌تر است. اگر دوست دارید در رستوران وهاپ غذاهای سنتی میل کنید باید به بلوار آتاتورک پلاک 160 بروید. 

رستوران مهمت 7 (7 Mehmet)
آخرین رستوران سنتی که برای معرفی انتخاب کرده‌ایم، رستوران مهمت 7 نام دارد. این رستوران یکی از  بهترین رستوران‌های آنتالیا  است که غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای را به روش خانگی سرو می‌کند. در این رستوران کباب‌های خوش طعم، غذاهای دریایی و غذاهای محلی را در مکانی زیبا میل خواهید کرد. رستوران مهمت بالای یک تپه قرار دارد و دید خوبی به دریا داشته و منظره زیبایی را برایتان در نظر گرفته است. این رستوران سالن‌های پذیرایی زیادی دارد، اما اگر دوست دارید در تراس بنشینید که منظره بهتری دارد، پیشنهاد می‌کنیم میز خود را از قبل رزرو کنید. در این رستوران غذاهای مختلفی همچون کباب ترکی، بورک اسفناج، استیک برشی، کباب کوکرتم، راویلی با سیب زمینی سرو می‌شود و غذاهای مخصوص برای گیاهخواران نیز وجود دارد. دسرهایی خوش طعم رستوران هم شامل هوموس ترکی، کادایف، کدو حلوایی و محلبی ترکیه می‌شود. اگر دوست داشتید می‌توانید دلمه ترکی یا سوپ عدس را هم به عنوان پیش غذا امتحان کنید. اگر قصد رفتن به رستوران مهمت به عنون یکی از  بهترین رستوران‌های آنتالیا  را دارید باید به محله ملتم، پارک آتاتورک کولتور، پلاک 201 بروید.

رستوران‌های مدرن و بین‌المللی در آنتالیا

رستوران های آنتالیا
 

در آنتالیا علاوه بر رستوران‌های سنتی، رستوران‌های بین‌المللی هم وجود دارند که فضایی مدرن‌تر داشته و غذاهای مدیترانه‌ای را برایتان تدارک دیده‌اند. 

رستوران گون آیدین کباب و کساب استیک هاوس (Gunaydın Kebap & Kasap Steakhouse)
یکی از  بهترین رستوران‌های آنتالیا  که استیک‌های خوش‌طعم و کباب‌های تازه دارد، رستوران گون آیدین است. تخصص اصلی رستوران در زمینه غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای است و در کنار آن غذاهای گیاهی هم برای گیاهخواران ارائه می‌دهند. این رستوران شهرت زیادی دارد و چون غذاهای باکیفیتی ارائه می‌کند همیشه شلوغ است. اگر این شلوغی شما را اذیت می‌کند پیشنهاد می‌کنیم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه که نسبتا خلوت‌تر است به آنجا بروید. رستوران گون آیدین در خیابان لارا واقع شده است و برای میل‌کردن یک غذاهای خوش‌طعم می‌توانید به آنجا بروید.

رستوران سراسر فاین داینینگ (Seraser Fine Dining Restaurant)
یکی دیگر از  بهترین رستوران‌های آنتالیا  که در بنایی ۳۰۰ساله واقع شده، رستوران سراسر داینینگ نام دارد. این رستوران در یک باغ زیبا است و در منوی خود انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را برایتان در نظر گرفته است. رستوران سراسر فاین در مرداد پاشا، سلپوک، کوچه پاشا جامی و پلاک 14 قرار دارد.
بالیکچی میهانسی کاله ایچی (Balikci Meyhanesi Kaleici)
رستوران بالچی با دیوارهای سنگی زیبایش، در مراد پاشا، کلینچارسلان، کوچه هیدیرلیک، پلاک 17 قرار دارد. این رستوران غذاهای دریایی خوش‌طعمی برایتان تدارک دیده که می‌توانید آن را روی یک میز آبی در خیابان میل کنید. بالیکچی یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا است که آخر هفته‌ها به دلیل اجرای موسیقی زنده، بسیار شلوغ می‌شود.

رستوران آسمانی (Asmani Restaurant)
در شهر آنتالیا و روی تپه‌ای که مشرف به مارینا است، رستورانی زیبا به نام آسمانی قراردارد تا شما را با غذاهای بین‌المللی و ترکی شگفت زده کند. از میان تمام غذاهای خوش طعم در این رستوران راویولی تازه کبابی و سیباس از شهرت بسیاری برخوردارند و طرفداران زیادی دارند. برای رفتن به این رستوران زیبا باید به مراد پاشا، خیابان لارا و پلاک 24 بروید.

بهترین رستوران‌های ساحلی آنتالیا

رستوران های آنتالیا

در شهری مانند آنتالیا که به سواحل زیبا و تفریحات آبی هیجان‌انگیزش مشهور است، رستوران‌های ساحلی زیادی هم وجود دارد تا پذیرای گردشگرانی باشند که برای تفریح به ساحل رفته‌اند. در اینجا با برخی از بهترین رستوران‌ها آشنا خواهید شد. 

رستوران آرما (Arma Restaurant)
اولین رستوران ساحلی که غذاهای خوش‌طعمی را در منو خود دارد، رستوران آرما است. این رستوران در ساختمانی ساخته شده که در گذشته کارخانه آسیاب آرد بوده و همین موضوع هم معماری جالبی به رستوران آرما بخشیده است. آرما یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا است که با منظره فوق‌العاده‌اش شما را شگفت‌زده می‌کند؛ شما در این رستوران دید بسیار خوبی به اسکله و کوه‌ها دارید و در مکانی زیبا هم‌زمان با تماشای غروب خورشید می‌توانید از طعم غذایتان لذت ببرید. ازآنجایی‌که رستوران آرما بسیار پرطرفدار و شلوغ است، برای رفتن به آنجا باید حتما از قبل میز خود را رزرو کنید و خلوت‌ترین روزها هم پنجشنبه و یکشنبه است. اگر دوست دارید به رستوران آرما بروید در محله سلچوک به پلاک 75 مراجعه کنید. 

رستوران مرمرلی (Mermeli Restaurant)
برای اینکه کباب و استیک خوش‌طعمی را در منظره‌ای عالی رو به دریا میل کنید، حتما به رستوران مرمرلی در محله سلچوک خیابان اسکله، کوچه اوزون بروید. غذاهای این رستوران بسیار تازه هستند و ماهی و میگو در این رستوران به بهترین شکل طبخ می‌شوند.

رستوران لارا بالیک (Lara Balık)
یکی از  بهترین رستوران‌های آنتالیا  برای چشیدن طعم غذاهای دریایی تازه، رستوران لارا بالیک است. این رستوران منو متنوعی دارد که پرطرفدارترین غذاهای آن هم شامل ماهی سیباس کبابی، کالاماری و میگو می‌شود. همچنین پیش‌غذاهایی همچون کنگر فرنگی و آووکادو هم از نظر مشتریان عالی بوده‌اند. این رستوران دو شعبه دارد که هر دو غذاها را با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و به ادعای رئیس رستوران اگر یک‌بار در این رستوران غذا بخورید مشتری ثابت خواهید شد. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد انتخاب رستورانی خوب از میان  رستوران‌های انتالیا را دارید به لارا بالیک بروید و در منظره‌ای زیبا غذای دریایی میل کنید. این رستوران در مراد پاشا، گنچلیک، خیابان توفیک ایشیک، پلاک 8  واقع شده است. 

کافه‌ها و بیستروهای برتر در آنتالیا

بهترین رستوران آنتالیا

بعد از آشنایی با  بهترین رستوران‌های آنتالیا، خوب است تا کمی هم با بهترین کافه‌های این شهر ساحلی آشنا شوید.
کافه لل (Lal)
کافه لل که در خیابان اسکله کاداسی واقع شده، کافه‌ای دنج در شهر آنتالیا است. در کلبه چوبی این کافه عطر قهوه‌ترک شما را مست می‌کند و در فضای باز خارج از کلبه مکانی مناسب برای استراحت و گپ‌زدن با دوستانتان در اختیار دارید. در منوی کافه لل انواع نوشیدنی‌های سردوگرم از قهوه‌های خوش‌عطر و طعم تا آبمیوه‌های گوارا و خنک موجود است. همچنین انواع دسر و میان‌وعده هم جزو گزینه‌های انتخابی در منو کافه لل هستند. اگر به دنبال مکانی آرام و دنج برای استراحت هستید پیشنهاد می‌کنیم از میان  رستوران‌های انتالیا، سری به کافه لل بزنید. 

کافه کافیتینر
کافه کافیتینر برعکس کافه لل، ساختمان بزرگی دارد و یک کافه زنجیره‌ای محبوب میان مردم است. این کافه با قهوه‌های دلچسب توانسته مشتریان زیادی کسب کند و موردتوجه توریست‌ها واقع شود. کافه کافیتینر قهوه‌های مخصوص خود را تولید می‌کند که بسیار هم خوش‌طعم هستند. علاوه بر این، در منوی این کافه انواع نوشیدنی‌های سردوگرم، شیرینی و کیک و شکلات هم وجود دارد. 

کافه رابرتز کافی کنیالتی 
در قلب آنتالیا کافه‌ای دنج و آرام از جنس چوب وجود دارد که در کنارش هم زمینی برای بازی کودکان ساخته شده است. کافه رابرتز به قهوه‌های خوش‌طعم و متنوع معروف است و افراد زیادی برای نوشیدن انواع لاته، اسموتی، قهوه‌های دمی و آیس کافی به آنجا می‌روند.

کافه قهوه یمن (Yemen Kahvesi)
در منطقه مراد پاشا کافه‌ای بزرگ قرار دارد که بسیار شبیه کافه‌های آمریکایی بوده و با دکوراسیون زیبایش دل مشتری‌هایش را حسابی بُرده است. در قسمت بیرونی کافه قهوه یمن حیاطی بزرگ مملو از درخت وجود دارد که برای بازی کودکان هم بسیار مناسب است. این کافه انواع قهوه، غذاهای خوش‌طعم سبک، سالاد، ساندویچ و کیک را برای مشتریانش در نظر گرفته است. 

کافه‌رستوران چای - تیز (Cay-Tea’s Lunchroom & Deco Home)
در خیابان هیدرلیک و در کنار سینما اسکار کافه‌ای قرار دارد به نام کافه‌رستوران چای - تیز که با معماری ترکیبی خود توجه‌ها را خود جلب می‌کند. این کافه ترکیبی از سبک‌های سنتی، مدرن و غربی است و در دکوراسیون آن از رنگ‌های قرمز، آبی و سبز استفاده شده تا فضایی گرم و صمیمی ایجاد شود. در بعضی قسمت‌های کافه شاهد عناصری از سبک امپراطوری انگلیس خواهید بود و در برخی نقاط دیگر فضای کلاسیک ترکی وجود دارد. 

بهترین رستوران‌های آنتالیا بر اساس نظرات مشتریان

بهترین رستوران های آنتالیا

حالا که با بهترین رستوران‌های آنتالیا آشنا شدید و انتخاب از میان  رستوران‌های انتالیا  برایتان ساده‌تر شده است، خوب است نظر مشتریان را هم بدانید تا راحت‌تر  بهترین رستوران آنتالیا  را برای میل‌کردن غذایی باکیفیت انتخاب کنید. طبق نظر مشتریان، بهترین رستوران‌های آنتالیا شامل این موارد می‌شوند:
•    رستوران مهمت 7: این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا است که غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای را به روش خانگی سرو می‌کند. در این رستوران کباب‌های خوش طعم، غذاهای دریایی و غذاهای محلی را در مکانی زیبا میل خواهید کرد.

•    رستوران پاناروما: این رستوران با داشتن غذاهای مدیترانه‌ای، ترکی، گیاهی و ارائه میوه و سالاد در کنار غذا، توانسته نظر مشتریان را جلب کند.


•    رستوران آرما ARMA: رستوران آرما از رستوران‌های ساحلی آنتالیا است و با غذاهای باکیفیت خود طرفداران زیادی پیدا کرده. همچنین این رستوران دید خوبی به دریا دارد. 

•    رستوران CASTLE CAFE & BISTRO: در این رستوران غذاهای مختلفی شامل غذاهای مدیترانه‌ای، اروپایی، ترکی، وگان و گیاهی ارائه می‌شود. 

•    پیتزافروشی IL VICINO: اگر به پیتزاهای ایتالیایی خوش‌طعم علاقه دارید حتما از میان رستوران‌های انتالیا این پیتزافروشی را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید علاقه بر پیتزاهای ایتالیایی، در این رستوران پیتزاهایی هم به سبک ترکیه‌ای‌ها طبخ می‌شوند. 

•    رستوران عینالی: رستوران عینالی یکی از رستوران‌های سنتی آنتالیا است که غذاهای محلی، دریایی و مدیترانه را در منوی خود دارد. در این رستوران برای افراد دارای معلولیت خدمات مناسبی در نظر گرفته شده است. 

•    سوشی کوکویاکی: اگر عاشق غذاهای دریایی، خصوصا سوشی، هستید این رستوران کاملا برای شما مناسب است. سوشی‌های این رستوران مناسب ذائقه ایرانی‌ها بوده و کیفیت بی‌نظیری دارند.

نکات برای انتخاب رستوران در آنتالیا

برای اینکه بتوانید در هر شهر و منطقه‌ای یک رستوران خوب انتخاب کنید باید نکاتی مهم را در نظر بگیرید. در ادامه مواردی را به شما می‌گوییم که یک رستوران خوب آنها را کاملا رعایت می‌کند و شما هم باید در انتخاب  بهترین رستوران‌های آنتالیا  آنها را در نظر داشته باشید.

•    موقعیت جرافیایی رستوران: در انتخاب یک رستوران مناسب از میان رستوران‌های انتالیا، در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و دسترسی راحت به رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است. 
•    نزدیکی به جاذبه‌های گردشگری: اگر رستورانی که انتخاب می‌کنید به جاذبه‌های گردشگری شهر نزدیک باشد بسیار عالی است؛ در این صورت شما به‌راحتی بعد از یک گردش طولانی می‌توانید به یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا بروید و غذایی خوش طعم میل کنید.
•    منو و کیفیت غذا: قطعاً از اصلی‌ترین الزامات انتخاب یک رستوران خوب کیفیت بالای غذا و تنوع در منو رستوران است. ما تلاش کردیم در معرفی بهترین رستوران‌های آنتالیا این گزینه را هم مانند دیگر موارد در نظر بگیریم. 
•    برخورد پرسنل: برخورد پرسنل رستوران با مشتری واقعا مهم است و تاثیر زیادی در رضایت مشتریان دارد. بهتر است تمام رستوران‌ها با توجه به این مورد آموزش‌های مناسب را به پرسنل خود بدهند. 
•    خدمات مناسب: مشتری‌های رستوران باید از خدمات مناسبی برخوردار شوند و هر چیزی که هنگام سرو غذا نیاز دارند برایشان فراهم شود. 
•    قیمت معقول: تناسب قیمت غذا با حجم و کیفیت غذا، در انتخاب بهترین رستوران‌های آنتالیا اهمیت زیادی دارد.
•    بهداشت و تمیزی: بدون شک رعایت بهداشت فردی کارکنان و بهداشت محیط اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد که تمام رستوران‌ها موظف به رعایت آن هستند. 
•    محیط مناسب: بهتر است به محیط رستوران مدنظر هم به‌خوبی دقت کنید، دمای محیط، نورپردازی و سروصدای محیط تاثیر زیادی در کیفیت زمان سپری شده شما در رستوران دارند. 

جمع‌بندی

آنتالیا شهر زیبایی است که جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری دارد و در این شهر هم رستوران‌های مختلفی وجود دارد؛ اما ازآنجایی‌که تجربه غذایی یکی از مهم‌ترین تجارب سفر است ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با  بهترین رستوران‌های آنتالیا  آشنا کنیم تا بتوانید زمان خود را در محیطی مناسب سپری کنید و غذایی باکیفیت میل کنید. با رفتن به  بهترین رستوران‌های آنتالیا  و آگاهی ازقیمت تور لحظه آخری آنتالیا، خاطره خوشی را از سفر خود رقم خواهید زد که تا همیشه در ذهنتان باقی می‌ماند.