021-41571 Info@shadisafar.com

مقدمه‌ای بر مراکز خرید برتر ترکیه


لحظه‌ای که از سفر بر می‌گردید و در کنار اعضای خانواده مشغول بازکردن چمدانتان هستید، چشم‌هایی منتظر به دستانتان زل زده‌اند؛ اگر هم کودکی در جمع باشد با چشمانی گرد شده از هیجان در انتظار ظاهرشدن چیزی است که دوست دارد. حالا با این شرایط اصلا می‌توانید تصور کنید که این افرادِ مشتاق اگر هدیه‌ی مدنظر خود را دریافت نکنند چه واکنشی خواهند داشت؟ هر چه نباشد آنها از شما انتظار سوغاتی دارند، خصوصا هنگامی که به کشوری سفر کرده‌اید که به بازارهای سنتی و مدرنش معروف است. بله ترکیه دارای مراکز خرید بسیاری است؛ مراکز خرید ترکیه  بهترین مکان برای تهیه لوازم مورد نیازتان است که از تنوع بسیاری برخوردار بوده و هر آنچه بخواهید آنجا می‌یابید. برای تهیه سوغاتی از ترکیه باید  بهترین مراکز خرید در شهرهای ترکیه  را بشناسید، البته تعداد آنها به‌قدری زیاد است که در چند جمله نمی‌گنجد؛ به همین خاطر هم در ادامه به‌صورت مفصل به معرفی آنها می‌پردازیم.

تجربه خرید منحصربه‌فرد در ترکیه


به هر نقطه از کشور ترکیه که نگاه کنید شاهد بازارهای مختلفی خواهید بود که محصولات متنوعی از سنتی‌ترین لوازم مانند عتیقه‌جات تا مدرن‌ترین چیزها را به فروش می‌رسانند. البته گاهی هم در برخی جشنواره‌ها شاهد تخفیفات بی‌نظیری خواهید بود که شما را شگفت‌زده می‌کنند. البته ازآنجایی‌که سفرکردن به ترکیه در مجموع هزینه زیادی ندارد افراد بسیاری برای خریدکردن به این کشور سفر می‌کنند تا محصولاتی باکیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنند. همین عوامل موجب می‌شود خریدکردن در ترکیه بسیار متفاوت‌تر با آنچه که در ذهن دارید باشد و در مراکز خرید ترکیه بتوانید تجربه‌ای منحصربه‌فرد و نوین را کسب کنید. در یک‌کلام باید بگوییم که در واقع ترکیه بهشتی روی زمین برای علاقه‌مندان به خرید است. 

 

تاریخچه مراکز خرید ترکیه


مراکز خرید زیادی در ترکیه وجود دارند که قدمت آنها با هم بسیار متفاوت است. در هر شهری از این کشور پهناور و تاریخی شاهد بازارهای مختلفی خواهید بود که برخی از آنها قدمتی ۱۰۰۰ساله دارند و برخی از آنها به‌تازگی تأسیس شده‌اند تا نیاز مردم را برطرف کنند. به‌هرحال فرقی نمی‌کند، قصد رفتن به هر بازاری را داشته باشید از سنتی تا مدرن، آنها را در  مراکز خرید ترکیه  پیدا خواهید کرد. در ادامه به معرفی هر کدام از این بازارها می‌پردازیم و به‌خوبی متوجه تفاوت آنها خواهید شد. 
 

استانبول: قلب خرید ترکیه


استانبول شهری تاریخی در ترکیه است که از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده و افراد بسیاری برای بازدید از جاذبه‎‌های بی‌نظیرش به آن سفر می‌کنند. این شهر بزرگ علاوه بر تمام امکانات خوب و جاذبه‌های تاریخی دیدنی، بازارهای متنوعی هم دارد که خود بخشی از جذابیت استانبول برای گردشگران محسوب می‌شود. بخش زیادی از مراکز خرید ترکیه در این شهر واقع شده‌اند که با قیمت‌هایی معقول، مکان مناسبی برای خرید هستند. وجود این حجم از  مراکز خرید ترکیه در استانبول  موجب شده تا با سفرکردن به این شهر با یک تیر دو نشان بزنید؛هم از  جاهای دیدنی استانبول  و کسب اطلاعات در مورد تاریخچه شهر لذت ببرید و هم با بهترین شرایط اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید.

بازار بزرگ استانبول: میراث تاریخی

بازار بزرگ استانبول : میراث تاریخی
یکی از معروف‌ترین مراکز خرید ترکیه،  بازار بزرگ استانبول  یا گرند بازار استانبول است. قدمت این بازار به قرن 5 و دوران عثمانی باز می‌گردد که البته با قدم زدن در آنجا به خوبی اتمسفر گذر زمان را حس خواهید کرد. در این مکان سنتی و بزرگ 64 خیابان و 4000 مغازه وجود دارد و هر چیزی نیاز داشته باشید آنجا پیدا می‌شود و نباید فراموش کنید که هنگام خرید از چند مغازه قیمت بگیرید و این را بدانید که دستتان برای چانه زنی دراین بازار کاملا باز است. البته برای خرید لباس پیشنهاد می‌کنیم به سایر مراکز خرید ترکیه هم سر بزنید. اما به صورت کلی بازار بزرگ استانبول مکانی برای گشت و گذار و خرید کردن است که خود جاذبه‌ای توریستی به شمار می‌رود. اگر بخواهید بیشتر در مورد این بازار سرپوشیده بدانید شاید به نوعی بتوانیم بازار قدیمی استانبول را مشابه بازار بزرگ تهران در نظر بگیریم که راسته‌های مختلفی برای فروش هر محصولی در آن وجود دارد مانند راسته طلافروشان، فرش فروشان و... . کلام آخر این که پیشنهاد می‌کنیم اگر به استانبول رفتید، حتما یک روز را برای قدم زدن در دل تاریخ و فرهنگ ترکیه و مشاهده مردم ترک زبان در بازار بزرگ استانبول در نظر بگیرید.


مراکز خرید مدرن و لوکس استانبول

مراکز خرید مدرن و لوکس استانبول
همان‌طور که می‌دانید استانبول درعین‌حال که شهری تاریخی محسوب می‌شود، مدرن هم هست. این مورد را به‌خوبی می‌توانید در تمام جنبه‌ها مشاهده کنید و مراکز خرید ترکیه  نیز شامل همین مساله می‌شود. در شهر بزرگ استانبول علاوه بر بازار بزرگ که یک بازار قدیمی است، می‌توانید مراکز خرید مدرنی را مشاهده کنید که در آن انواع لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی، ساعت و... وجود دارند. این مراکز خرید دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی هستند که تجربه خوبی از سپری‌کردن روزتان در آنجا را برایتان به ارمغان می‌آورد؛ امکاناتی همچون کافه و رستوران‌های باکیفیت، شهربازی، سینما و هر آنچه مشتریان به آن نیاز داشته باشند. با وجود تمام این امکانات و تنوع در وجود محصولات بی‌نظیر و باکیفیت، مراکز خرید لوکس در استانبول از بهترین گزینه‌ها میان  مراکز خرید ترکیه هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما به آنها سر بزنید. بهتر است با چند مورد از این مراکز لوکس معروف آشنا شوید: مرکز خرید استانبول مال، مرکز خرید ایستینیه پارک، مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، مرکز خرید جواهیر و مرکز خرید توریوم. 


آنکارا: تجربه خریدی متفاوت

آنکارا یکی از شهرهای توریستی کمتر شناخته شده در ترکیه است که فضایی جالب و پویا دارد. همچنین در این شهر بازارهای سنتی و مدرن فراوانی وجود دارند که محل مناسبی برای خرید بوده و تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد. در مراکز خرید ترکیه  که در شهر آنکارا قرار دارند می‌توانید در آرامش قدم بزنید و اقلام مغازه‌ها را تماشا کنید تا چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید. همچنین وجود کافه‌های زیبا در این مراکز خرید فرصتی برای استراحت برایتان فراهم می‌کند تا انرژی لازم جهت ادامه‌‍‌ی گشت‌وگذار را داشته باشید.

 

بازارهای سنتی و محلی آنکارا

اگر به گردش در بازارهای سنتی که حال و هوای قدیمی دارند علاقه دارید، آنکارا شهر بسیار مناسبی است تا در آنجا به بازارهای سنتی سر بزنید و از طریق صحبت با فروشندگان با تاریخچه جالب این بازارها آشنا شوید. ما هم شمارا با سه مورد از بازارهای سنتی آنکارا، به‌عنوان  مراکز خرید ترکیه، آشنا می‌کنیم. 
اولین بازار سنتی در آنکارا بازار چیکریچیلر یوکوشو است که قدمتی ۱۰۰۰ساله داشته و در آنجا انواع ظروف مسی و برنج، زیورآلات دست‌ساز، عتیقه، لوازم تزئینی و پوشاک را با بهترین کیفیت پیدا خواهید کرد. سنگ‌فرش‌های بازار هنگام ورود چشم شما را خیره کرده و ذهنتان را به گذشته‌ها می‌برد. در نزدیکی این بازار رستوران‌های سنتی با غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای وجود دارند تا از میل‌کردن آنها لذت ببرید.
دومین بازار سنتی، بازار (O) در اطراف شهر آنکارا است که جدیدا برای افراد بی‌سرپرست و ایتام ساخته شده و در آنجا انواع صنایع‌دستی را پیدا خواهید کرد. البته برخی برندهای ترک معروف هم در آنجا غرفه اجاره کرده‌اند و در مجموع شعار این بازار، کمک به نیازمندان با فروش بهترین محصولات، است.
آخرین بازار سنتی آنکارا بازار AYRANIC ANTIKA است که در آنجا انواع عتیقه‌جات به فروش می‌رسند. این بازار روزهای یکشنبه در منطقه آیرانیک برگزار می‌شود. در بازار انواع هنرهای سنتی، خطاطی و تذهیب، سنگ‌های قدیمی و کتاب‌های کمیاب یافت می‌شود.

مراکز خرید پیشرفته و مدرن آنکارا

از میان مراکز خرید ترکیه  نوبت به آشنایی با مراکز خرید مدرن آنکارا می‌رسد. در آنکارا مراکز خرید مدرن زیادی وجود دارد که طبیعتا قیمت محصولات در آنجا نسبت به بازارهای سنتی بیشتر است. در این مراکز پر زرق‌وبرق که مشتریان بسیاری هم دارند، می‌توانید لوازم موردنیاز خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید. همچنین برندهای ترک زیادی در مراکز خرید آنکارا وجود دارند تا انواع پوشاک، جواهرات، ساعت و هر آنچه که بخواهید را در اختیارتان بگذارند. در این مراکز شما با امکانات فراوانی نظیر کافه و رستوران، سینما، سیستم خدمات مشتریان و... روبه‌رو خواهید شد. برخی از این مراکز خرید مدرن را به شما معرفی می‌کنیم: 
آنکا مال Ankamall  ، مرکز خرید cepa، مرکز خرید آرمادا  Armada shopping center،  مرکز خرید کنت پارک Kentpark،  مرکز خرید پانورا  Panora AVM، مرکز خرید گوردیون  Gordion AVM و مرکز خرید  next level
 

ازمیر: ترکیبی از فرهنگ و خرید

پیش از آنکه با دیگر  مراکز خرید ترکیه  آشنا شوید می‌خواهیم کمی در مورد ازمیر صحبت کنیم. ازمیر شهری بزرگ با پیشینه تاریخی بوده که در ساحل دریای اژه قرار دارد. قدمت این شهر به 5000 سال قبل باز می‌گردد و اولین ساکنان آن یونانی‌ها بوده‌اند. در حال حاضر ازمیر با داشتن زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوانش به محلی برای گردش توریست‌ها تبدیل شده است. ازمیر هم مانند شهرهای دیگر ترکیه دارای مراکز خریدی است که می‌توانید از طریق آنها سوغاتی مدنظرتان را تهیه عزیزانتان را خوشحال کنید.

بازارهای ساحلی و خیابانی ازمیر

در سواحل ازمیر و خیابان‌های آن بازارهای سنتی را مشاهده خواهید کرد که فروشندگانی در آنجا مشغول فعالیت هستند و برخی از آنها با داشتن صنایع‌دستی مشتریان را جذب می‌کنند. همچنین در میان این بازارها، بازارهای سنتی هم وجود دارند که موقعیت مناسبی برای شناخت فرهنگ مردم ازمیر به شمار می‌روند. یکی از آنها بازار سنتی  کمرالتی (Kameralti market) است. این بازار قدیمی که در امتداد خیابان تاریخی آنافارتالا قرار دارد در قرن 17 تاسیس شد. مغازه‌های این بازار از مراکز خرید ترکیه با داشتن حال و هوای قدیمی، دست شما را گرفته و به سفری در دل تاریخ می‌برد. در تک‌تک قهوه‌خانه‌ها، مساجد، کارگاه‌های صنایع‌دستی و گلیم و قالی، شاهد ردی از سنت خواهید بود.
بازار سنتی بعدی که در  ازمیر به شما معرفی می‌کنیم بازار و خیابان خرید کارشی یاکا (Karsiyaka shopping street)است. در واقع خیابان کارشی یاکا، خیابانی بزرگ در ازمیر است که مغازه‌های زیادی در آنجا وجود دارند. علاوه بر فروشگاه‌ها، کافه و رستوران‌های زیادی در این خیابان هستند که برای مدتی استراحت گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

مراکز خرید خاص و منحصربه‌فرد ازمیر


برای شناخت بهترین مراکز خرید ترکیه  خوب است شما را با مراکز خرید لوکس و زیبای ازمیر هم آشنا کنیم. مراکزی که با داشتن انواع مغازه‌ها، رستوران‌ها و امکانات تفریحی به بهترین مکان برای سپری‌کردن اوقات فراغت تبدیل شده‌اند. اگر عاشق خریدکردن هستید یا به ازمیر سفر کرده‌اید و قصد خرید سوغاتی را  دارید پیشنهاد می‌کنیم فرصت رفتن به مراکز خرید مدرن در ازمیر را از دست ندهید. برخی از این  مراکز خرید ترکیه  را به شما معرفی می‌کنیم:
•    مرکز خرید فروم بورنوا (Barnova Forum Commercial Complex)
•    مرکز خرید آگورا ازمیر (izmir agora mall)
•    مجتمع تجاری تفریحی اژه پارک (Ege Park Mavisehir)
•    مرکز خرید مدیا مارکت (media market shopping center)
•    مرکز خرید آسماچاتی (Asmachati shopping center)
•    مرکز تجاری تفریحی هیلتون ازمیر (Hilltown Karsiyaka AVM)
•    اوت‌‌ لت‌ های ازمیر (ezmir outlet)
 

آنتالیا: بهشت خرید گردشگران

آنتالیا که دیگر نیاز به تعریف ندارد و قطعا آوازه سواحل آنتالیا به گوشتان خورده است. سواحلی که به بهترین مکان برای گردشگران تبدیل شده و در تابستان بهشتی روی زمین برایشان به ارمغان می‌آورد. اما وجود این بهشت فقط به تفریحات آبی آنتالیا مربوط نمی‌شود؛ بلکه آنتالیا در زمینه خرید هم بسیار عالی عمل کرده و با تنوع مراکز خرید توانسته به یکی از شهرهای مناسب برای تفریح و خرید تبدیل شود. در واقع برخی از بهترین  مراکز خرید ترکیه در آنتالیا قرار دارند و برای آشنایی با  مراکز خرید ترکیه در آنتالیا باید حتما ادامه مطلب را بخوانید.

مراکز خرید ویژه گردشگران در آنتالیا

مراکز خرید بسیار زیبا و با امکانات مناسب در آنتالیا وجود دارند که پاتوق گردشگران و توریست‌ها به شمار می‌رود. با چند مورد از بهترین مراکز خرید ترکیه در آنتالیا آشنا می‌شویم:
ترا سیتی (Terra City) در فِنِر: این مرکز خرید دارای 180 مغازه است و محل مناسبی برای تهیه پوشاک و کفش بوده و علاوه بر این، امکاناتی همچون رستوران، کافه و شهربازی در آن وجود دارد.
مرکز خرید ام میگروس (M Migros) در منطقه کنیالتی: مرکز خرید میگروس در سال ۲۰۰۱ در غرب آنتالیا افتتاح شد و در آن بیش از 130 مغازه شامل برندهای جمله Boyner، Zara، Muso و LC Waikiki و... فعالیت می‌کنند. وجود سینما و زمین‌بازی کودکان از ویژگی‌های جالب‌توجه این مرکز خرید ترکیه است.
آنتالیا توربان مارینا: این مرکز خرید در محله کالیچی قرار دارد و مجموعه‌ای از برندهای مختلف باکیفیت در آنجا مشغول ارائه محصول هستند. همچنین وجود ورزش‌های آبی، سینما و رستوران‌های اصیل از امتیازات مثبت آنتالیا توربان مارینا به‌عنوان مرکز خرید ترکیه به شمار می‌رود.
مرکز خرید شی مال: شی مال از جذاب‌ترین بازارها است که چهار بخش مختلف دارد و به‌تازگی تاسیس شده است. در این بازار انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها وجود دارند تا از آنها استفاده کنید.

 

بازارهای سنتی و توریستی آنتالیا

در این شهر ساحلی زیبا بازارهای سنتی مختلفی وجود دارند که رفتن به آنها خالی‌ازلطف نیست؛ در این بازارها می‌توانید اقلامی با قیمت مناسب تهیه کنید و گشتی در محیط سنتی آنتالیا بزنید. شما را با برخی از این مراکز خرید ترکیه آشنا می‌کنیم:
بازارهای محلی کالجی: در منطقه قدیمی و تاریخی آنتالیا به نام محله کالجی، بازاری سنتی وجود دارد که افرادی در آنجا مشغول فروش صنایع‌دستی، فرش، گلیم، پوشاک و خوراکی هستند.
بازار قدیمی آنتالیا: یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آنتالیا که نشانگر فرهنگ این شهر است و در آن می‌توانید انواع لوازم آنتیک و لباس‌های محلی را تهیه کنید.
آنتالیا بازار: در این بازار لباس‌های مختلف و پارچه‌های مرغوبی یافت می‌شود. البته اگر به لوازم تزئینی هم نیاز داشتید آنتالیا بازار به‌عنوان یکی از مراکز خرید ترکیه گزینه مناسبی است.
بازار گاراژ شرقی: بی شک برای تهیه اجناسی با قیمت مناسب و باکیفیت باید به گاراژ شرقی بروید. در این بازار انواع لباس، طلا، زیورآلات، مواد خوراکی و لوازم خانه را می‌توانید تهیه کنید.
بازار جمهوریت: برای خریدهای ارزان در آنتالیا به بازار جمهوریت بروید. این بازار در محله‌ی پر رفت‌وآمد مراد پاشا قرار گرفته و برای خرید لباس، کیف و کفش و عینک گزینه مناسبی است.


وان: گوهر پنهان شرق ترکیه

وان شهر بزرگی در شرق ترکیه است که دارای تاریخی ۳۴۰۰ساله بوده و مطالعات نشان می‌دهد سکونت در این شهر به 5000 سال قبل باز می‌گردد. شهر وان با داشتن جاذبه‌های گردشگری زیبا و تاریخی، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری به شمار می‌رود. در این شهر بزرگ مراکز خرید زیادی وجود دارند که به عنوان آشنایی با مراکز خرید ترکیه قصد داریم آنها را به شما معرفی کنیم. 

مراکز خرید محبوب وان

در میان آشنایی با مراکز خرید ترکیه به شهر وان می‌رسیم که خوب است با چند مورد از محبوب‌ترین مراکز خرید آن آشنا شوید:
وان ای.وی.ام VAN AVM: این مرکز خرید مدرن با داشتن رستوران‌ها و سینما یکی از مراکز محبوب خرید در وان است که اکثر برندهای معروف در آنجا مشغول فعالیت هستند.
مرکز تجاری آیدین پریهان Aydın Perihan İş Merkezi: در محیطی دلباز و زیبا به خرید سوغاتی بپردازید و از فضا هم لذت ببرید.
مرکز خرید تورکوآز وان Turkuaz AVM: این مرکز خرید به علت قیمت‌های مناسبی که دارد میان مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است.


بازارهای سنتی و خاص وان

در شهر وان ترکیه برخلاف استانبول و دیگر شهرها، مراکز خرید بزرگ کمتری وجود دارند و بیشتر آنها بازارهای سنتی و محلی هستند که قیمت محصولات هم در آنها نسبتا مناسب بوده و محل خوبی برای خرید به شمار می‌روند.
خیابان جمهوریت و خیابان کاظم کارابکیر: برای خرید انواع محصولات در شهر وان به این دو خیابان سر بزنید و از قدم‌زدن در میان مغازه‌های متنوع آنجا لذت ببرید.
مرکز خرید زیرزمینی یرآلتی وان (Yeralti Avm):یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید ترکیه در وان همین‌جاست. برای ورود به این بازار مخفی باید به زیر زمین بروید تا بتوانید اجناس مدنظرتان را با قیمتی مناسب و با تخفیف ویژه تهیه کنید.
بازار روس‌ها (Rus Pazari): در بازار روس‌ها خبری از کافه و رستوران‌های لوکس نیست؛ بلکه در آنجا بیشتر شاهد فضایی سنتی خواهید بود و اجناسی که با بهترین قیمت به فروش می‌رسند. این بازار غرفه بندی‌های حالبی دارد که ما را به یاد بازارهای محلی در شمال کشور می‌اندازد. در این مرکز خرید ترکیه انواع لباس و خوراکی را با قیمتی مناسب تهیه کرده و از خرید خود لذت ببرید.
برخی دیگر از بازارهای سنتی وان شامل این موارد می‌شوند:
•    مرکز خرید وان پارک (Van Park AVM)
•    مرکز خرید آرتوس (Artos Avm VAN)
•    بازار اروپا وان (Avrupa Halk Pazarı)

 

برندهای بین‌المللی و محصولات محلی

در میان تمام  مراکز خرید ترکیه  در شهرهای مختلف که با آنها آشنا شدید انواع مختلفی از محصولات یافت می‌شود؛ از برندهای معروف همچون zara گرفته تا صنایع‌دستی که افراد محلی اقدام به تولید آنها کرده‌اند. با قدم‌زدن در میان مراکز خرید ترکیه می‌توانید تک‌تک این محصولات را مشاهده کنید، با برندهای متنوع آشنا شوید و از هنر دست افراد لذت ببرید. در پایان روز و پس از گذشت و گذاری دلچسب در بازار با دستی پر به محل اقامت خود باز گردید و از دیدن خریدهایتان مشعوف شوید.

ترکیبی از برندهای جهانی و صنایع‌دستی محلی

در برخی از مراکز خرید ترکیه شاهد ترکیبی از برندهای مشهور جهانی و صنایع‌دستی در کنار هم خواهید بود. خصوصا در بازارهای خیابانی که انواع فروشگاه‌ها در آنجا فعالیت می‌کنند.


جشنواره‌های خرید و تخفیفات فصلی

وجود جشنواره‌های خرید در ترکیه یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که برخی از مردم صرفا برای خریدهای خود با قیمتی مناسب به ترکیه سفر می‌کنند و به مراکز خرید ترکیه سر می‌زنند. در برخی زمان‌های سال همه‌ی محصولات از تخفیفات فصلی خوبی، گاهی تا 90 درصد، برخوردار می‌شوند که خرید زیاد را بسیار توجیه‌پذیر می‌کند. بیشتر فروش‌ها در پایان فصول و روزهای خاص مانند عید فطر، ولنتاین و... برگزار می‌شوند. اگر دوست دارید از تخفیفات فصلی استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم در اواخر پاییز و اواخر تابستان به ترکیه سفر کنید.

رویدادهای ویژه خرید در ترکیه

برخی رویدادهای خاص در میزان تخفیفات فروشگاه‌ها تاثیر به سزایی دارند. رویدادهایی مانند عید فطر، حراج کریسمس، حراج سال نو میلادی، بلک فرایدی و... از جمله این موارد هستند. برای بهره‌مندی از این تخفیفات پیشنهاد می‌کنیم زمان سفر خود به ترکیه را با این روزهای خاص هماهنگ کنید.

خرید در ترکیه: نکات و راهنمایی‌ها

برای رفتن به مراکز خرید ترکیه و تهیه لوازم مدنظر از آنها، خوب است برخی نکات را مدنظر داشته باشید تا بتوانید خریدی مقرون‌به‌صرفه با بهترین کیفیت داشته و از آن لذت ببرید. در ادامه به بعضی از این نکات اشاره می‌کنیم.


نکات کاربردی برای خرید موثر و لذت‌بخش

اگر قصد دارید در میان سفر تفریحی خود، سری هم به مراکز خرید ترکیه بزنید و یا قصد دارید صرفا برای خرید به ترکیه سفر کنید فرقی نمی‌کند، درهرصورت بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید.
•    حتما مقدار مناسبی لیر به همراه داشته باشید.
•    پیش از سفر لیستی از بهترین مراکز خرید ترکیه با قیمت‌های مناسب تهیه کنید.
•    حتما هنگام خرید هر محصول آن را از چند مغازه مختلف قیمت کنید. 
•    در برخی بازارها، خصوصا بازارهای محلی، چانه‌زدن را فراموش نکنید.
•    لیستی از لوازم موردنیاز به همراه داشته باشید. 
•    زمان حراجی‌ها را برای خریدی مقرون‌به‌صرفه در نظر داشته باشید.
•    برای خرید با قیمت مناسب در فصل‌های شلوغ به ترکیه نروید. 

 

نتیجه‌گیری: جذابیت خرید در ترکیه

ترکیه کشور زیبایی است که جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی و هنری خاصی دارد که گردشگران از بازدید آنها لذت می‌برند. همچنین خریدکردن هم یکی از جذابیت‌های  تور ترکیه  به شمار می‌رود، خصوصا اگر در فصل‌های حراجی به مراکز خرید استانبول بروید و بتوانید هر آنچه می‌خواهید با بهترین قیمت تهیه کنید. برای آشنایی با مراکز خرید ترکیه و لذت بردن از  تور استانبول ، حتما مقاله را به‌دقت بخوانید تا با انواع بازارها آشنا شوید.

 

خلاصه و نکات برجسته خرید در ترکیه

در نهایت امیدواریم از سفر خود به ترکیه و خریدکردن در  مراکز خرید ترکیه  لذت ببرید. به‌صورت کلی مراکز مختلفی در شهرهای ترکیه وجود دارند؛ اگر دوست دارید ضمن خریدکردن با فرهنگ مردم هم آشنا شوید و در محیطی قدیمی قدم بزنید، رفتن به بازارهای سنتی گزینه مناسبی است. اگر بودن در محیطی لوکس و با امکانات را ترجیح می‌دهید که رستوران‌های باکیفیتی هم داشته باشد، حتما به مراکز خرید لوکس در شهرهای ترکیه سر بزنید.