021-41571 Info@shadisafar.com
0

روستای هریتیج دبی: سفری به قلب تاریخ و فرهنگ امارات

تاریخچه روستای هریتیج دبی، دهکدهٔ میراث و غواصی

در دبی روستایی قدیمی وجود دارد که در سال 1997 با هدف حفظ زندگی سنتی در امارات ساخته شده است. این روستای سنتی هریتیج نام دارد که مردم آن را با نام دهکده‌ی میراث دبی هم می‌شناسند. روستای هریتیج تلاش کرده است فرهنگ غنی امارات را حفظ کرده و آن را به نسل‌های بعدی هم منتقل کند؛ در واقع  روستای هریتیج دبی  روایتگر تاریخ مردمان این منطقه است. در گذشته‌های دور، بخش عمده‌ای از اقتصاد روستای هریتیج دبی بر پایه‌ی غواصی بوده و غواصان برای استخراج مروارید به زیر آب می‌رفتند.

معماری و طراحی روستا

با بازدید از روستای هریتیج  می‌توانید معماری و طراحی سنتی را مشاهده کنید که در تمام ساختار روستا به‌کاررفته است تا به‌خوبی حال و هوای قدیم را زنده کند. در ساخت این روستا از مواد طبیعی همچون گِل، چوب و سنگ استفاده شده که نمایانگر ساختمان‌های قدیمی است. یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته معماری در ساخت روستا، استفاده از برج بادگیر برای تهویه و خنک‌کردن فضا است. اگر به داخل ساختمان‌ها رجوع کنیم می‌توانیم فضاهای باز و حیاط‌های زیبایی را ببینیم که سرشار از آرامش هستند. علاوه بر ساختمان‌های مسکونی، در این روستا مساجد و بازارچه‌های سنتی وجود دارند تا جلوه‌ای از فرهنگ مردم باشند. 


جاذبه‌های دیدنی در روستای هریتیج

روستای هریتیج

روستای هریتیج دبی  مجموعه‌ای از جاذبه‌های دیدنی دارد که شما را مهمان سفری به دل تاریخ امارات کرده و تصاویر جالبی از گذشته را برایتان نمایش می‌دهد. در این روستا نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود که از طریق آنها بتوانید با هنر مردمان بومی و صنایع‌دستی آنها آشنا شوید و از تماشای زیبایی‌هایشان لذت ببرید. در این نمایشگاه‌ها هنرهای مختلفی برای بازدید وجود دارند که سفالگری، بافندگی و چرم‌دوزی بخشی از آنها هستند. یکی دیگر از جاذبه‌های روستا، برج‌های بادگیری هستند که به‌عنوان نمادی از معماری سنتی شناخته می‌شوند. این بادگیرها علاوه بر اینکه برای تهویه هوا کاربرد دارند، زیبایی خاصی هم به‌ظاهر روستا داده‌اند. در روستای هریتیج دبی می‌توانید بازارچه‌ای سنتی را تماشا کنید که محلی برای خریدوفروش محصولات محلی است و گزینه‌های مناسبی برای خرید سوغاتی هم دارد. 

حیوانات در هریتیج ویلج دبی

در روستای سنتی هریتیج دبی  محیط مناسبی برای شناخت گونه‌هایی از حیوانات فراهم شده است؛ چرا که این حیوانات در زندگی مردم سنتی امارات تاثیرگذار بوده‌اند. مردم امارات از شتر برای باربری استفاده می‌کردند و در واقع این حیوان اصلی‌ترین وسیله حمل‌ونقل آنها بوده است. علاوه بر شتر، از بزها و گوسفندها هم برای تامین نیازهای روزمره همچون شیر، ماست و پشم استفاده می‌کردند. باتوجه‌به میزان اهمیت این حیوانات در زندگی مردم امارات، وجود آنها در روستای هریتیج می‌تواند نمادی از سبک زندگی مردم در گذشته باشد. 

هنر سفالگری دبی

یکی از قدیمی‌ترین هنرهای دستی در امارات، سفالگری بوده که بیانگر خلاقیت و توانایی مردم است. در واقع سفالگری همواره بخش مهمی از زندگی مردم بوده که از آن برای ساخت لوازم موردنیازشان استفاده می‌کردند. در حال حاضر شما می‌توانید در روستای هریتیج با فرایند ساخت سفال و ظروف سفالی آشنا شوید. همچنین در این روستا استادان ماهر، کارگاه‌های سفالگری هم برگزار می‌کنند که شرکت در آنها شما را با فرصتی مناسب جهت تجربهٔ یک هنر جدید روبه‌رو می‌کند. 

تحسین هنر بافندگی محلی دبی

یکی دیگر از هنرهای اصیل مردم امارات، بافندگی بوده که توسط زنان محلی انجام می‌گرفت و آنها می‌توانستند از الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه، آثاری زیبا و کاربردی بسازند. اگر به روستای هریتیج بروید می‌توانید دستگاه‌های بافندگی سنتی را مشاهده کنید و با این هنر بهتر آشنا شوید. اگر هم دوست داشته باشید برای عزیزانتان هدیه‌ای تهیه کنید، خرید محصولات بافته شده می‌تواند گزینه خوبی باشد. 

غذاهای دهکده میراث و غواصی دبی

روستای هریتیج علاوه بر نمایش هنرهای بومی، محلی برای آشنایی با غذاهای سنتی امارت به شمار می‌رود که با چشیدن طعم غذا در این روستا می‌توانید با ذائقه مردم عرب و سبک زندگی آنها هم‌زاد پنداری کنید. یکی از محبوب‌ترین غذاهای این روستا حمص است که از ترکیب عدس، روغن‌زیتون و سیر تهیه می‌شود. 
غواصی هم از دیگر عوامل تاثیرگذار در زندگی مردم سنتی روستا بوده است. این مردم از غواصی برای استخراج مروارید استفاده می‌کرده‌اند و در واقع آن را یکی از منابع اصلی اقتصادی خود می‌دانند. 

فرهنگ و آداب‌ورسوم اماراتی

رویارویی با آداب‌ورسوم مردم امارات، از دیگر عواملی است که در صورت رفتن به هریتیج ویلج دبی آن را تجربه خواهید کرد. مردم امارات بسیار مهمان‌نواز هستند و رفتار صمیمانه آنها در همان برخورد اول شما را مجذوب خواهد کرد. یکی از آداب‌ورسوم مردم امارات نوع پوشش زنان و مردان در این روستا است که نشانگر هویت و مذهب آنها است. همچنین در این روستا شاهد رقص و آوازهای محلی خواهید بود که برای تعاملات فرهنگی در جشن‌ها از آنها استفاده می‌کنند. 

تجربیات گردشگری منحصربه‌فرد

بازدید از روستای هریتیج ویلج دبی  تجارب متفاوتی برایتان رقم خواهد زد و شما را با تاریخ و فرهنگ مردم امارات آشنا می‌کند. یکی از تجارب منحصربه‌فرد گردشگران در این روستا، شرکت در کارگاه‌های آموزشی جهت افزایش دانش و تجربه خود در زمینه بافندگی، سفالگری و چرم‌دوزی است. 

نقش روستای هریتیج در توسعه گردشگری دبی

روستای سنتی هریتیج ویلج  نقش مهمی در صنعت گردشگری دبی ایفا کرده و با ارائه تجارب اصیل به گردشگران، موجب جذب آنها شده است. این روستا قدم بزرگی در احیای فرهنگ غنی امارات برداشته و گردشگران را با جنبه‌های مختلف زندگی سنتی آشنا می‌کند. تمام این عوامل در کنار هم باعث جذب گردشگران و رونق اقتصادی دبی شده‌اند. 

نکات مهم برای بازدیدکنندگان روستای هریتیج دبی

روستای هریتیجاگر قصد دارید از سنتی هریتیج دبی بازدید کنید، دانستن چند نکتهٔ ساده می‌تواند تجربهٔ بهتری برایتان رقم بزند.
بهترین ساعت بازدید از روستا صبح زود یا عصر است که دمای هوا کاهش می‌یابد.
توصیه می‌کنیم با کفش راحت و مناسب به روستا بروید و آب کافی همراه خود داشته باشید. 
اگر دوست دارید در نمایشگاه‌ها شرکت کنید، از قبل در مورد تاریخ دقیق آنها تحقیق کنید تا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. 
جهت حفظ احترام و ادب، به آداب‌ورسوم مردم روستا احترام بگذارید. 

هتل‌های نزدیک روستای هریتج

در نزدیکی‌های روستا هتل‌هایی مناسبی برای اقامت وجود دارند که اگر قصد بازدید از روستا را داشته باشید، بد نیست به این هتل‌ها به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای اقامت فکر کنید. یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها که تنها 2 کیلومتز تا روستا فاصله دارد رادیسون بلو هتل اند ریسورت(  Radisson Blu Hotel) نام دارد؛ این هتل با امکانات مناسب، فضایی مدرن، استخر و رستوران خوب آماده‌ی میزبانی از شما است.
 

چگونه به روستای هریتیج دسترسی پیدا کنیم

دسترسی به روستای هریتیج  کار ساده‌ای است و با استفاده از تاکسی، اتوبوس و مترو می‌توانید به روستا بروید. اگر خواستید در ساعات اوج شلوغی به روستا بروید پیشنهاد می‌کنیم از مترو استفاده کنید تا گرفتار ترافیک نشوید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به روستا، ایستگاه ام 2 نام دارد که بعد از پیاده‌شدن از مترو نیاز به کمی پیاده‌روی دارید تا به روستا برسید. همچنین می‌توانید از تاکسی استفاده کنید و یا به اجارهٔ خودرو در دبی فکر کنید که روشی راحت برای افرادی است که ترجیح می‌دهند با استقلال بیشتری به تفریح بپردازند. 

چرا بازدید از روستای هریتیج دبی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است

روستای هریتیج دبی، جاذبه‌ای فرهنگی و تاریخی است که بازدید از آن برای آشنایی با فرهنگ مردم امارات و سفر به عمق تاریخ بسیار مناسب است. با رفتن به این روستا می‌توانید مدتی را در فضایی سنتی سپری کرده و از هیاهوی شهر به‌دور باشید. قطعا بازدید از روستا می‌تواند تجربه‌ای ماندگار برای شما باشد که نباید آن را از دست بدهید. برای اینکه بتوانید به روستای هریتیج در دبی بروید باید تور دبی شادی سفر را رزرو کرده و به دل تاریخ امارات بزنید.