021-41571 Info@shadisafar.com
0

راهنمای اجاره خودرو در دبی

تصور کنید به دبی سفر کرده‌اید و در یک روز آفتابی دلپذیر هواپیمای شما تازه به زمین نشسته است، پس از تحویل چمدان خود از فرودگاه خارج می‌شوید و برای کشف این شهر زیبا حسابی هیجان‌زده هستید. با ورود به شهر شاهد آسمان‌خراش‌های بلند، سواحل زیبا، مراکز خرید لوکس و دیگر جاذبه‌هایی خواهید بود که مقصدی جذاب برای سپری‌کردن یک روز عالی هستند؛ اما موضوع حمل‌ونقل و رسیدن به این جاذبه‌های بی‌نظیر یک چالش است. اگر بتوانید بدون دغدغه و به‌راحتی در خیابان‌های شهر به گشت‌وگذار بپردازید و به برج خلیفه دبی بروید همه چیز عالی پیش می‌رود، این‌طور نیست؟ برای اینکه در سفر خود آزادی کامل داشته باشید و به هر نقطه‌ای از شهر که دوست دارید بروید، بهتر است یک خودرو اجاره کنید و ما در این مقاله شما را با  رنت خودرو در دبی  آشنا می‌کنیم تا سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.  

راهنمای اجاره خودرو در دبی 

دبی شهری مدرن و پویا است که مکان‌های دیدنی بسیاری دارد، همچنین ازآنجایی‌که این شهر زیر ساخت‌های مناسبی را در جاده‌ها برای رانندگان فراهم کرده، بدون شک رانندگی در دبی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. مجموع این عوامل ما را به سمتی سوق می‌دهد که به اجاره خودرو در دبی فکر کنیم تا به‌خوبی نیازهای خود را در سفر رفع کنیم و خاطرهٔ خوبی را هم رقم بزنیم. در این شهر بی‌نظیر شرکت‌های مختلفی برای رنت خودرو وجود دارند که هر کدام با داشتن انواعی از خودروهای اقتصادی تا لوکس، دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند. در ادامه بیشتر با شرایط  رنت خودرو در دبی  و قوانین آن آشنا خواهید شد. 

مزایای اجاره خودرو در دبی 

اینکه در سفر خود به یک شهر جذاب و مدرن یک خودرو داشته باشید تا آزادانه و بدون اتلاف وقت به هر مکانی که دوست دارید بروید، حس بسیار خوشایندی خواهند بود که با  رنت خودرو در دبی  می‌توانید آن را تجربه کنید. با داشتن یک خودرو در دبی نیازی نیست منتظر تاکسی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی بمانید. همچنین اگر برنامه‌ریزی کرده‌اید در یک روز به چند نقطه مختلف شهر بروید، اجاره خودرو هزینه بسیار کمتری نسبت به تاکسی برایتان خواهد داشت؛ خصوصا در شرایطی که از تخفیفات استفاده کنید. علاوه بر تمام این موارد باید این نکته را در نظر بگیرید که می‌توانید سوار خودرو رویایی لوکس خود شوید و از رانندگی با آن لذت ببرید، آن هم با پرداخت هزینه‌ای بسیار پایین‌تر به نسبت خرید خودرو! در واقع دبی مقصدی عالی برای عاشقان خودروهای اسپرت است تا از رانندگی با یک خودروی باکیفیت در شهری مدرن لذت ببرند.  

مراحل اجاره خودرو در دبی 

اجاره خودرو به‌صورت کلی کار ساده‌ای است، فقط باید به تمام مراحل توجه کرده و مدارک خود را از قبل آماده کنید. در اولین مرحله شما باید یک شرکت معتبر برای اجاره خودرو انتخاب کنید؛ برای این کار هم می‌توانید نظرات کاربران را بخوانید و با شرکت‌های معتبر آشنا شوید. حالا نوبت به انتخاب خودرو مدنظرتان می‌رسد، البته در این مورد دستتان باز است و هر خودرویی بخواهید از اقتصادی و ارزان گرفته تا لوکس و اسپرت، در دسترس شما هستند. بعد از انتخاب خودرو باید آن را رزرو کنید، در بسیاری از شرکت‌ها امکان رزرو آنلاین وجود دارد، سپس تاریخ و مدت اجاره را انتخاب کرده و مراحل را تا انتها طی کنید. حالا نوبت به روز تحویل خودرو رسیده است، پس در ساعت مقرر به محل تعیین شده بروید و با ارائه مدارک خود ماشین را تحویل بگیرید. البته باید حواستان باشد که بهتر است قبل از تحویل‌گرفتن خودرو آن را به‌خوبی بررسی کنید و از تمام زوایا عکس بگیرید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود و بعد قرارداد را امضا کرده و شروع به رانندگی کنید. 

مدارک موردنیاز برای اجاره خودرو 

برای  اجاره خودرو در دبی  شما باید مدارکی را ارائه دهید تا بدون مشکل خودرو مدنظر را تحویل گرفته و از سفر خود در این شهر زیبا لذت ببرید. 

اگر ساکن امارات هستید، ارائه مدارک زیر ضروری است: 

-پاسپورت 

-ویزای اقامت 

-گواهینامه رانندگی معتبر امارات 

-کارت شناسایی امارات 

اگر گردشگر هستید و به دبی سفر کرده‌اید، این مدارک را آماده کنید: 

-پاسپورت 

-ویزای توریستی 

-گواهینامه بین‌المللی رانندگی 

برخی شرکت‌ها ممکن است بیمه مسافرتی هم از شما بخواهند. 

قوانین اجاره خودرو در دبی 

برای اجاره خودرو باید حتما مدارک معتبر ارائه بدهید، ماشین را به‌موقع تحویل بگیرید و در موعد مقرر آن را بازگردانید. همچنین حتما قوانین رانندگی را رعایت کنید تا جریمه نشوید و خودرو را همان‌طور که گرفتید، تمیز و مرتب و بدون آسیب پس بدهید. 

 

بهترین شرکت‌های اجاره خودرو در دبی 

در دبی شرکت‌های زیادی برای اجاره خودرو وجود دارند که انواع خودروها را با قیمت مناسب در اختیار شما می‌گذارند و ازآنجایی‌که این شرکت‌ها دفاتر متعددی دارند، دسترسی به آنها کار ساده‌ای است. تنوع شرکت‌های رنت خودرو بسیار زیاد است و هر کدام از آنها با ارائه خدمات منحصربه‌فرد پیشرفت خوبی داشته‌اند. 

لیست بهترین شرکت‌های اجاره خودرو در دبی 

شرکت Hertz که انواع خودروهای اقتصادی و لوکس را شامل می‌شود. 

شرکت Thrifty یکی از شرکت‌های معتبر با پشتیبانی 24 ساعته است. 

شرکت Europcar با داشتن شعب مختلف و ارائه تخفیفات ویژه فصلی، گزینه خوبی محسوب می‌شود. 

شرکت Avis با داشتن خدمات متنوع و پشتیبانی قوی، از گزینه‌های محبوب مسافران است. 

شرکت Dollar Rent a Car 

شرکت Sixt 

شرکت Budget 

انواع خودروهای اجاره‌ای در دبی 

طیف گسترده‌ای از خودروها در شرکت‌های رنت وجود دارند که شما باتوجه‌به نیاز و سلیقه خودتان هر کدام را که بخواهید می‌توانید انتخاب کنید. برخی خودروها اقتصادی هستند و با مصرف سوخت کم و اجاره ارزان، گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستند. خودروهایی مانند تویوتا پاریس، نیسان سانی و کیا پیکانتو شامل این گزینه می‌شوند. نوع دیگری از خودروها هستند که با فضایی بزرگ‌تر برای خانواده‌ها مناسب بوده و تجربه خوبی را برایشان رقم می‌زنند؛ این خودروها شامل تویوتا کرولا، هوندا سیویک و مزدا 6 می‌شود. اگر هم به دنبال تجربه‌ای لوکس هستند و دوست دارید از امکانات پیشرفته استفاده کنید خودروهایی مانند مرسدس‌بنز C-Class، بی‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به جز این موارد، خودروهای لوکس دیگری همچون فراری، لامبورگینی و پورشه هم در دبی منتظر شما هستند تا با آنها اوج قدرت و هیجان را تجربه کنید. به‌عنوان آخرین نکته لازم است بدانید که اگر قصد یک مسافرت طولانی و گروهی را دارید بهتر است از خودروهای ون و شاسی‌بلند استفاده کنید که فضای بزرگ‌تری دارند و سفر را برایتان راحت‌تر می‌کنند. 

 

نکات مهم قبل از اجاره خودرو در دبی

پیش از اینکه اقدام به  اجاره خودرو در دبی  کنید، نیاز دارید با برخی از نکات مهم آشنا شوید تا مراحل اجاره را راحت‌تر انجام دهید. 
قبل از اجاره‌کردن خودرو، شرکت‌های مختلف را برای پیداکردن بهترین قیمت و شرایط بررسی کنید.
قوانین اجاره خودرو را حتما رعایت کنید و حواستان به قوانین بیمه و خسارات احتمالی باشد. 
مدارک خود را کامل تحویل بدهید و خودرو را به‌خوبی بررسی کنید. 
مطمئن شوید خودرو بیمه دارد.
حواستان به زمان تحویل‌دادن خودرو باشد و به‌موقع آن را بازگردانید تا مجبور به پرداخت جریمه نشوید.

هزینه‌های اجاره خودرو در دبی

هزینه اجاره خودرو در دبی متغیر است و بستگی به نوع خودرو، شرکت اجاره‌دهنده و مدت‌زمان اجاره دارد. به‌صورت کلی هزینه اجاره روزانه خودروهای مقرون‌به‌صرفه مانند تویوتا یاریس بین 100 تا 150 درهم است. برای خودروهای متوسط و خانوادگی مانند تویوتا کرولا باید روزانه بین 150 تا 300 درهم بپردازید و خودروهایی همچون مرسدس‌بنز C-Class روزانه حدود 150 تا 300 درهم هزینه دارند. اگر هم دوست دارید سوار ماشینی لوکس همچون فراری و لامبورگینی شوید ممکن است مجبور شوید تا 3000 درهم در روز هزینه کنید. اما در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه اجاره روزانه ممکن است با هزینه‌های اضافی همچون بیمه، هزینه سوخت، جریمه دیرکرد و... هم روبه‌رو شوید. برای کاهش هزینه‌های اجاره پیشنهاد می‌کنیم از تخفیفات فصلی شرکت‌ها استفاده کنید.

مقایسه هزینه اجاره خودرو با سایر روش‌های حمل‌ونقل

شاید برایتان سوال باشد که هزینه رفت‌وآمد با تاکسی و وسایل حمل‌ونقل عمومی ارزان‌تر است یا اجاره خودرو؟ در جواب این سوال باید بگوییم کاملا بستگی به نظر شخصی و بودجه شما دارد؛ اگر اهل گردش نیستید و قصد دارید که در طول یک روز به یک مکان گردشگری بروید بهتر است از اوبر یا اتوبوس و مترو استفاده کنید که هزینه کمتری دارند. البته باید بدانید که در مورد خدمات اوبر هزینه پرداختی کاملا بستگی به مقصد شما دارد، ابتدا هزینه ورودی می‌پردازید و بعد از آن طبق مسافتی که طی می‌کنید هزینه‌ها افزایش می‌یابند. در صورت استفاده از اتوبوس و مترو هزینه کمتری می‌پردازید؛ اما باید منتظر بمانید و زمان بیشتری هم در راه صرف کنید، همچنین دسترسی به بعضی محل‌ها شاید راحت نباشد. در مقابل تمام این سختی‌ها، اجاره خودرو در دبی به شما فرصتی می‌دهد تا با کنترل زمان و هزینه به‌صورت گروهی و آزادانه به هر کدام از جاذبه‌های گردشگری دبی مانند برج خلیفه یا دبی مال و... بروید. 

قوانین و مقررات رانندگی در دبی

دبی با داشتن جاده‌های مدرن یکی از بهترین شهرها برای رانندگی محسوب می‌شود؛ اما به دلیل اینکه آمار تصادفات جاده‌ای در این شهر بالاست، قوانین رانندگی در دبی سخت‌گیرانه بوده و جریمه‌ها سنگین هستند. پس برای جلوگیری از جریمه و حوادث باید مقررات را رعایت کنید. در ادامه به مهم‌ترین قوانین رانندگی در دبی اشاره می‌کنیم:
رعایت سرعت مجاز بسیار بااهمیت است و باید حتما به تابلوها توجه کنید. 
استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ممنوع است. 
به‌هیچ‌وجه نباید تحت تاثیر الکل و مواد مخدر رانندگی کنید. 
حتما کمربند ایمنی خود را ببندید تا مشمول 400 درهم جریمه و 4 امتیاز منفی نشوید.
از رانندگی با خودروهای پر سروصدا خودداری کنید وگرنه باید 2000 درهم جریمه بپردازید و 12 امتیاز هم از دست بدهید.
درصورتی‌که زباله خود را از خودرو بیرون بیندازید باید 1000 درهم جریمه بپردازید و 12 نمره منفی هم بگیرید.
سن مجاز رانندگی 18 سال است، البته حتما باید گواهی نامه بین المللی و بیمه نامه داشته باشید، چرا که جریمه رانندگی بدون گواهی نامه حدود 500 درهم است و راننده هم 12 امتیاز منفی می‌گیرد. 
برای کودکان زیر 8 سال حتما از صندلی کودک استفاده کنید؛ همچنین کودکان زیر 13 سال نباید در صندلی جلو بنشینند. اگر شخص زیر 13 سال را در صندلی جلو نشاندید منتظر 400 درهم جریمه باشید.
از پارک‌کردن در محل‌های ممنوعه یا مقابل درب‌های خروج خودداری کنید.

نکات رانندگی در دبی

رانندگی در شهری که با آن آشنایی ندارید ممکن است چالش‌برانگیز باشد؛ اما این چالش‌ها با رعایت نکات ساده‌ای قابل‌حل هستند. برای رانندگی در دبی حتما به تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی توجه کنید تا به‌خوبی متوجه معنای آنها بشوید. همچنین ممکن است رانندگی در ساعات اوج ترافیک برایتان دشوار باشد، برای جلوگیری از این اتفاق قبل از شروع رانندگی از اپلیکیشن‌های راهنمای مسیر استفاده کنید و شرایط ترافیک را مشاهده کنید. هنگام رانندگی فاصله خود را با خودروهای دیگر رعایت کنید که سفر بی‌خطری داشته باشید. به‌عنوان نکته آخر در نظر داشته باشید که اگر در مناطق مسکونی و نزدیک به مدارس رانندگی می‌کنید، سرعت خود را کاهش دهید و مراقب عابران پیاده باشید. 

بیمه خودروهای اجاره‌ای

یکی از مهم‌ترین موضوعات در اجاره خودرو، توجه به بیمه خودرو است که باید هنگام عقد قرارداد حتما آن را بررسی کنید؛ بیمه‌ها معمولا شامل خسارت تصادفات و سرقت می‌شوند. یکی از بیمه‌های مهم و پایه‌ای برای خودرو، بیمه شخص ثالث است و تمام شرکت‌ها موظف هستند آن را دریافت کنند، این بیمه هزینه خسارت به افراد و اموال دیگر را با مبالغ متفاوت پوشش می‌دهد. یکی دیگر از انواع بیمه‌ها، بیمه جامع است که شامل پوشش گسترده‌تری مانند خسارت وارده به خودرو اجاره‌ای، آتش‌سوزی و بلایای طبیعی و هزینه تعمیرات در صورت تصادف می‌شود. 

نکات امنیتی در هنگام اجاره خودرو در دبی

برای اینکه از خسارات احتمالی در اجاره خودرو جلوگیری کنید حتما باید حواستان به اعتبار شرکت رنت خودرو در دبی باشد، مجوز شرکت و نظرات کاربران را بررسی کنید و با خیال راحت اقدام به اجاره کنید. قبل از امضای قرارداد تمام بندها را بادقت مطالعه کرده و حتما بخش مربوط به بیمه و محدودیت مسافت را ارزیابی کنید. قبل از تحویل‌گرفتن خودرو آن را بررسی کنید و از خودرو عکس بگیرید و سلامت خودرو را در قراردادتان مکتوب کنید. حتما مدارک خودرو و گواهی‌نامه را همراه داشته باشید و هنگام ترک خودرو از قفل‌کردن درها اطمینان حاصل کنید. برای جلوگیری از سرقت بهتر است اشیای قیمتی را در ماشین نگذارید و خودرو را در محلی امن پارک کنید.
 

محدودیت‌ها و قوانین اجاره خودرو در دبی 

علاوه بر تمام آزادی‌هایی که در مورد  اجاره خودرو در دبی  وجود دارد، این کار محدودیت‌هایی هم دارد؛ مانند اینکه رانندگان زیر 21 سال نمی‌توانند خودرو اجاره کنند و در برخی شرکت‌ها هم از افراد زیر 25 سال هزینه بیشتری دریافت می‌شود. همچنین علاوه بر ارائه گواهی نامه ممکن است برخی شرکت‌ها از شما درخواست سابقه بالای یک سال رانندگی را داشته باشند، این زمان در مورد ماشین‌های لوکس افزایش می‌یابد. محدودیت‌هایی در مورد مسافت وجود دارد و بعضی شرکت‌های اجاره خودرو مسافت مشخصی را در نظر گرفته‌اند که اگر بیشتر شود باید برای هرکیلومتر هزینه اضافی بپردازید، پس بهتر است قبل از امضای قرارداد در این مورد توافق کنید. به صورت کلی سفر به خارج از مرز امارات با خودروهای اجاره‌ای ممنوع است مگر اینکه مجوزهای لازم را با اطلاع به شرکت دریافت کرده باشید. 

نحوه رزرو آنلاین خودرو 

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای اجاره خودرو، رزرو آنلاین است؛ در این روش باید قبل از شروع سفر، شرکت و خودرو را انتخاب کنید و با مشخص‌کردن زمان سفر ماشین دلخواهتان را رزرو کنید. فقط کافی است وارد سایت شوید و اطلاعات درخواستی را وارد کنید. بعد از پایان کار تأییدیه‌ای دریافت می‌کنید که باید آن را هنگام تحویل‌گرفتن خودرو به همراه داشته باشید. 

راهنمای دریافت و بازگشت خودرو 

دریافت و بازگشت خودرو فرآیند ساده‌ای دارد؛ باید هنگام دریافت خودرو مدارکتان را تحویل دهید و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنید. بعد از دریافت خودرو مراقب قوانین رانندگی باشید تا جریمه نشوید و در نهایت در موعد مقرر خودرو را با همان وضعیت اولیه و با میزان سوخت مشخص شده از قبل بازگردانید. اگر مشکلی برای خودرو پیش نیاید و همه چیز به‌خوبی پیش بروید ودیعه خود را به‌صورت کامل دریافت خواهید کرد.  


نکات مربوط به سوخت‌گیری و مصرف سوخت

هنگام  اجاره خودرو در دبی  باید حواستان به میزان سوخت خودرو باشد؛ بیشتر خودروهای اجاره‌ای با سوخت کامل تحویل شما داده می‌شود و انتظار می‌رود هنگام پس‌دادن هم به همین شکل باشد، در غیر این صورت هزینه سوخت از شما دریافت می‌شود. برای سوخت‌گیری باید به یکی از پمپ‌بنزین‌های 24 ساعته در دبی بروید و لازم است بدانید بیشتر خودروها در آنجا از سوخت بدون سرب استفاده می‌کنند. 

پارکینگ‌ها و قوانین پارک در دبی

دبی با ساختار مدرنی که دارد توانسته پارکینگ‌های مناسب و پیشرفته برای خودروها فراهم کند تا از بروز مشکلات احتمالی و جریمه در محل نامتعارف جلوگیری شود، بهتر است این پارکینگ‌ها را که در نزدیکی مکان‌های دیدنی دبی هستند، بشناسید و از آنها استفاده کنید. اکثر پارکینگ‌ها با صورت مکانیزه و با سیستم پرداخت الکترونیک فعالیت می‌کنند. برخی از پارکینگ‌ها ممکن است محدودیت زمانی داشته باشد و بهتر است در این مورد دقت کنید.

تکنولوژی و امکانات خودروهای اجاره‌ای

در  خودروهای اجاره‌ای دبی  از امکانات پیشرفته‌ای جهت راحتی رانندگان استفاده شده است. این خودروها دارای GPS هستند تا شما را در مسیریابی بهتر یاری کنند، سیستم‌های صوتی و تصویری، سیستم تهویه‌مطبوع، بلوتوث و USB هم از دیگر امکانات خودروها هستند. همچنین در ماشین‌ها از سیستم‌های ایمنی همچون ABS  و ایربگ استفاده شده است. علاوه بر تمام این موارد اگر شما خودرو لوکسی اجاره کنید با امکانات بیشتری همچون صندلی ماساژور و سیستم پیشرفته کمک‌راننده هم روبه‌رو خواهید شد. 

اجاره خودرو برای مسافران تجاری

اگر برای سفر کاری خود به دبی رفتید اجاره خودرو می‌تواند برایتان بسیار کارآمد باشد چرا که شما را به‌موقع به جلسات می‌رساند و نیازی نیست در انتظار مترو و اتوبوس باشید. البته شرکت‌های رنت خودرو هم خدمات متفاوتی برای مسافران تجاری در نظر گرفته‌اند که شامل راننده شخصی و پشتیبانی 24 ساعته می‌شود تا شما در آسایش کامل روی کار خود تمرکز کنید. 

اجاره خودروهای لوکس و اسپرت

ازآنجایی‌که دبی شهری مدرن است، مشاهده خودروهای لوکس و مدرن در آن کاملا طبیعی و البته هیجان‌انگیز است. شما هم اگر دوست داشته باشید رانندگی با خودروهایی همچون لامبورگینی، فراری، پورشه و... را امتحان کنید می‌توانید اقدام به اجاره آنها کرده و از سفر خود لذت ببرید. 

اجاره خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت

درصورتی‌که سفری مقرون‌به‌صرفه را در برنامه خود دارید و می‌خواهید با کمترین هزینه تجارب خوبی خلق کنید بهتر است خودروهای اقتصادی را اجاره کنید که هزینه اجاره و سوخت آنها کمتر است. از محبوب‌ترین خودروهای اقتصادی در دبی می‌توانیم به تویوتا یاریس، نیسان سانی و کیا پیکانتو اشاره کنیم.

نکات مهم در سفرهای جاده‌ای با خودروهای اجاره‌ای

رانندگی در جاده مستلزم رعایت نکاتی ایمنی است، خصوصا اگر با یک خودرو جدید رانندگی می‌کنید.
حتما از اپلیکیشن‌های مسیریابی همچون گوگل‌مپ استفاده کنید که راه را اشتباه نروید. 
قبل از شروع سفر از سلامت فنی خودرو اطمینان حاصل کرده و ترمز و لاستیک‌ها را چک کنید.
مطمئن شوید تمام مدارک را به همراه دارید.
در طول مسیر به‌سرعت مجاز و قوانین راهنمایی رانندگی توجه کنید.
در صورت خستگی در یک توقفگاه امن استراحت کنید. 
بهتر است یک کیف کمک‌های اولیه و ابزارهای ابتدایی تعمیرات را همراه داشته باشید.

اجاره خودروهای خانوادگی و چندنفره

اگر به‌صورت خانوادگی به دبی سفر کرده‌اید، باید یک خودرو بزرگ و خانوادگی تهیه کنید تا فضایی مناسب و امکانات خوبی را در اختیارتان بگذارد. هیچ‌چیز بدتر از این نیست که بعد از گرفتن خودرو و سوارشدن متوجه شوید لوازم شما در صندوق کوچک ماشین جا نمی‌شود، خودروهای خانوادگی چارهٔ کار شما هستند. این خودروها علاوه بر فضای داخلی بزرگ، صندوق جاداری دارند که چمدان‌هایتان را در آنها بگذارید؛ همچنین با داشتن صندلی‌های راحت و سیستم سرگرمی برای سرنشینان صندلی عقب، از محبوبیت بالایی برخوردارند. 

تجربه‌های مسافران از اجاره خودرو در دبی 

مسافرانی که از خودروهای اجاره‌ای استفاده کرده‌اند معمولا تجربه رضایت‌بخشی داشته و بیان کرده‌اند که از آزادی و استقلالی که داشتن خودرو به آنها داده لذت برده‌اند. همچنین آنها معتقد بودند با اجاره خودرو به‌راحتی می‌توانید برای زمان خود برنامه‌ریزی کنید و به هر نقطه‌ای که خواستید بروید. یکی دیگر از تجارب مثبت مسافران تنوع و کیفیت بالای خودروها و پشتیبانی خوب شرکت‌ها بوده است. البته لازم به ذکر است که برخی افراد از مشکلاتی مانند هزینه‌های اضافه ناراضی بودند، پس بهتر است قبل از امضای قرارداد تمام شرایط را بادقت بخوانید. 

تفاوت‌های اجاره خودرو در دبی با سایر کشورها 

اجاره خودرو در دبی  تفاوت‌هایی با سایر مناطق دارد که خوب است با آنها آشنا شوید: 

در دبی قوانین رانندگی سخت‌گیرانه‌ای وجود دارند که باید آنها را رعایت کنید. 

برای اجاره خودرو در دبی  با خودروهای متنوعی روبه‌رو خواهید شد که امکانات پیشرفته‌ای دارند.  

پارکینگ‌های دبی سیستم مکانیزه‌ای دارند که با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل کار را برای رانندگان ساده می‌کنند.  

شرکت‌های  رنت خودرو در دبی  با ارائه پشتیبانی 24 ساعته به مشتریان، حس خوبی به آنها می‌دهند. 

خدمات پس از اجاره و پشتیبانی مشتری 

خدمات 24 ساعته‌ای که شرکت‌های  اجاره خودرو در دبی  در اختیار مشتریان می‌گذارند، به شما اطمینان می‌دهند که در صورت بروز هر مشکلی، شرکت در کنارتان خواهد بود و هر سوالی در مورد مشکلات فنی خودرو، قرارداد اجاره و مسیر داشته باشید می‌توانید به آنها تماس بگیرید. همچنین خدمات امداد جاده‌ای که بسیاری از شرکت‌ها ارائه می‌دهند، شما را در هنگام بروز مشکل یاری می‌کنند.  

استفاده از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه 

برخی از شرکت‌های  اجاره خودرو در دبی  تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان در نظر می‌گیرند که می‌تواند هزینه‌ها را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد. برای اطلاع از این تخفیفات باید به سایت‌های معتبر سر بزنید و از طریق مقایسه قیمت شرکت‌ها بهترین آنها را انتخاب کنید. همچنین عضویت در برنامه وفاداری و دریافت کارت عضویت می‌تواند پیشنهاد تخفیف‌های مناسبی برایتان به ارمغان بیاورد.  

اجاره خودرو در فرودگاه دبی 

اگر قبل از سفر خود اقدام به اجاره خودرو نکرده‌اید اصلا نگران نباشید چرا که امکان این کار در فرودگاه هم فراهم است. شرکت‌های معتبری در فرودگاه نمایندگی دارند و با مراجعه به آنجا و ارائه مدارک معتبر می‌توانید ماشین مدنظرتان را اجاره کنید. 

راهنمای اجاره خودرو برای سفرهای کوتاه‌مدت 

هنگامی که تصمیم گرفتید یک سفر کوتاه به دبی داشته باشید، با محدودیت زمانی در بازدید از مکان‌های دیدنی دبی روبه‌رو خواهید شد و بهترین روش حمل‌ونقل در این مورد اجاره خودرو است تا با کمترین هزینه و بدون معطلی به مکان‌های مدنظرتان بروید.  

اجاره خودرو برای بازدید از جاذبه‌های دبی 

دبی جذابیت‌های زیادی مانند برج خلیفه، برج العرب و دبی مال دارد که قبلا به معرفی آنها پرداخته‌ایم؛ اگر دوست دارید در بهترین شرایط به این محل‌ها بروید و از بازدید خود لذت ببرید کافی است یک خودرو مناسب اجاره کنید و به‌راحتی به سمت مقصد حرکت کنید.  

مقایسه شرکت‌های اجاره خودرو بین‌المللی و محلی 

برای اجاره خودرو در دبی با شرکت‌های بین‌المللی و شرکت‌های محلی روبه‌رو خواهید شد که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند. شرکت‌های بین‌المللی به دلیل شهرت بالایی که دارند خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهند که سفر شما را راحت‌تر می‌کنند و در مقابل شرکت‌های محلی معمولا هزینه کمتری دریافت می‌کنند و تخفیفات خوبی هم به مشتریان محلی می‌دهند. پس اگر کیفیت برایتان مهم است شرکت بین‌المللی را برای اجاره خودرو انتخاب کنید و اگر قیمت ارزان‌تر مدنظرتان است، پیشنهاد ما مراجعه به شرکت‌های محلی است. 

نکات مهم برای اجاره خودرو در فصل‌های مختلف 

اجاره خودرو در فصول مختلف سال می‌تواند تجارب متفاوتی را برای شما ایجاد کند و خوب است قبل از اقدام به اجاره‌کردن خودرو با برخی نکات آشنا شوید. ازآنجایی‌که در تابستان دمای هوا بسیار افزایش می‌یابد بهتر است خودرویی با رنگ روشن انتخاب کنید که سیستم تهویه قوی داشته باشد تا در گرما اذیت نشوید. اگر در فصول سردتر به دبی می‌روید باید بدانید که در این فصول درخواست خودرو بالا می‌رود و بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو کنید. 

تأثیر نوع خودرو بر تجربه سفر 

نوع خودرویی که برای اجاره انتخاب می‌کنید می‌تواند در کیفیت سفر شما تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر سفر کوتاهی دارید و تنها هستید برای کاهش هزینه‌ها بهتر است خودرویی اقتصادی و کم‌مصرف تهیه کنید که کوچک‌تر بوده و برای سفر درون‌شهری کاملا مناسب هستند. اما اگر به همراه خانواده سفر کرده‌اید حتما یک خودرو خانوادگی بزرگ تهیه کنید تا از فضای بزرگ آن جهت راحتی بیشتر بهره‌مند شوید.  

راهنمای اجاره خودرو برای افراد ناتوان جسمی 

برخی شرکت‌ها خودروهایی با امکانات برای افرادی که ناتوانی جسمی دارند در نظر گرفته‌اند. آنها در خودروهای خود از تجهیزاتی همچون رمپ ورودی، سیستم کنترل دستی و فضایی برای قراردادن ویلچر استفاده کرده‌اند که کار شما را راحت‌تر می‌کنند. در صورت نیاز به این امکانات، قبل از اجاره خودرو، هماهنگی‌های لازم را با شرکت انجام دهید و از آنها درخواست خودرویی با امکانات کنید.  

نکات مربوط به گواهینامه بین‌المللی رانندگی 

گواهی‌نامه بین‌المللی سندی رسمی است که به شما اجازه رانندگی در کشورهای مختلف را می‌دهد و برای رانندگی در دبی به آن نیاز دارید. برای دریافت این مدرک بین‌المللی باید به یکی از مراکز مربوطه در کشور خود مراجعه کنید و با ارائه گواهی‌نامه محلی، پاسپورت و چند قطعه عکس، در خواست صدور گواهی‌نامه بین‌المللی بدهید. پس از پرداخت هزینه‌ها و تحویل مدارک، گواهی‌نامه بین‌المللی شما صادر می‌شود.  

راهنمای اجاره خودرو برای تورهای خودگردان 

اجاره خودروهای ون و شاسی‌بلند برای تورهای خودگردان بسیار مناسب هستند. درصورتی‌که می‌خواهید به‌صورت دسته‌جمعی به بازدید از منطقه‌ای بپردازید باید یکی از این خودروها را اجاره کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و تهیه لوازم موردنیاز سفر خود را آغاز کنید. بهتر است قبل از شروع سفر نقشه مسیریاب، تجهیزات، کیف کمک‌های اولیه و آب و غذا را تهیه کنید و بعد از چک‌کردن آب‌وهوا و ترافیک، حرکت کنید.  

نتیجه‌گیری 

سفر به دبی به‌تنهایی بسیار جذاب و لذت‌بخش است و این جذابیت با  اجاره خودرو در دبی  به طور چشمگیری افزایش می‌یابد؛ چرا که شما به‌صورت مستقل و با اولویت قراردادن تصمیمات خود می‌تواند به هر کجا که دوست دارید بروید. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع خودروهای اجاره‌ای، نکات مهم آنها و قوانین کلی آشنا کنیم تا در صورت رزرو تور دبی با شادی سفر، به‌راحتی اقدام به رنت خودرو در دبی کرده و از سفر خود نهایت استفاده را ببرید.