021-41571 Info@shadisafar.com
0

تفریحات رایگان در دبی: راهنمای کامل تجربه‌های بی‌نظیر و مقرون‌به‌صرفه

اگر به دبی سفر کرده‌اید بدون شک در یک روز بی‌نظیر تصمیم می‌گیرید تجارب جدیدی برای خود خلق کنید و از جاذبه‌های دیدنی این شهر مدرن لذت ببرید، اما شاید نگران هزینه‌ها باشید و تصور کنید که کسب تجربه جدید همیشه با پرداخت هزینه‌ای بالا امکان‌پذیر است؛ پس بهتر است بدانید بر خلاف تصور شما، دبی سرشار از جاذبه‌های رایگان است تا شما آنها را کشف کنید. به هر گوشه از این شهر نگاهی بیندازید با داستان جدیدی آشنا می‌شوید، از ساخت برج خلیفه و آب‌نمای زیبایش گرفته تا پارک‌های سرسبز دبی، همه دنیایی ناشناخته هستند. برای شناخت آنها می‌توانید در سفر خود، از  تفریحات رایگان دبی  بهره‌مند شوید و در خیابان‌های مدرن شهر قدم بزنید. برای اینکه با  تفریحات رایگان در دبی  آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید که شما را با شگفتی‌های جالبی روبه‌رو خواهیم کرد. 

تفریحات رایگان دبی

دبی دنیایی بزرگ از تفریح و سرگرمی است و تفریحات رایگان در دبی هم کم نیستید؛ این تفریحات نیازی به پرداخت هزینه ندارند پس می‌توانید با خیال راحت و بدون حساب و کتاب از آنها لذت ببرید. تفریحات رایگان دبی شامل مواردی همچون بازدید از دبی مال، پارک‌های زیبا، گالری‌ها و... می‌شوند که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم. 

بازدید از فواره دبی

یکی از زیباترین جاذبه‌های شهر دبی، فواره آن است که حسابی دل همه را برده است. این فواره با طولی بیشتر از 275 متر به عنوان یکی از بلندترین فواره‌های جهان شناخته می‌شود که نمایشی از آب، نور و موسیقی را به صورت رایگان به شما ارائه می‌دهد. بازدید از فواره دبی یکی از تفریحات رایگان دبی است که شما را با هنری منحصر به فرد آشنا کرده و دقایق خوشی را برایتان رقم خواهد زد. اگر به تماشای این فواره فوق العاده رفتید، می‌توانید از مراکز خرید، رستوران و کافه‌های اطراف آن برای وقت گذرانی استفاده کنید و روزی پر بار رقم بزنید. 

گشت‌وگذار در بازارهای سنتی دبی

دبی بازارهای فراوانی دارد که محل مناسبی برای گشت‌وگذار و خرید به شمار می‌روند. از معروف‌ترین بازارهای سنتی می‌توانیم به بازار طلا و بازار ادویه اشاره کنیم که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. در فضای دوستانه و صمیمی این بازارها می‌توانید دقایقی از فضای مدرن جدا شده و خود را در دل فرهنگ بومی دبی حس کنید. قدم‌زدن در بازار هزینه‌ای ندارد و از تفریحات رایگان دبی است. 

بازدید از سواحل عمومی دبی

یکی از بهترین  تفریحات رایگان دبی، قدم‌زدن در سواحل است، خصوصا در تابستان که هوا گرم می‌شود. سواحل مختلفی در دبی وجود دارند که هر کدام از آنها با داشتن محیطی آرام و زیبا فرصتی برای لذت‌بردن از طبیعت هستند. در این سواحل امکانات خوبی برای تفریح فراهم شده است، امکاناتی همچون وجود پیست دوچرخه‌سواری، زمین بازی، کافه و... . همچنین سواحل عمومی دبی مکان مناسبی برای بازی و فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شوند. 

تماشای غروب آفتاب در برج خلیفه

تماشای غروب آفتاب با زیبایی بی‌نظیرش، بسیار نفس‌گیر است، خصوصا اگر آن را از بلندترین برج جهان، یعنی برج خلیفه، تماشا کنید. برج خلیفه با ارتفاع 828 متر به‌عنوان بلندترین سازه جهان شناخته می‌شود و اگر دوست داشته باشید غروب خورشید را در محیطی جدید تماشا کنید، رفتن به برج خلیفه انتخاب خوبی خواهد بود. در این مکان آخرین ذرات تابش خورشید را می‌بینید و شهری که کم‌کم در تاریکی فرومی‌رود، زیر پایتان قرار دارد. این حجم از زیبایی بخش کوچکی از  تفریحات رایگان دبی  است که در اختیار شما قرار دارد. 

گردش در پارک‌های عمومی دبی

یکی دیگر از  تفریحات رایگان دبی  که در دسترس همگان قرار دارد، رفتن به یک پارک خوش‌آب‌وهوا است که با فضای سبزش طبیعتی زیبا را پیش روی شما می‌گذارد. در دبی پارک‌های مختلفی همچون پارک صفا، پارک مشرف، پارک زعبیل... وجود دارند که با داشتن مسیر پیاده‌روی، منطقه بازی و فضایی برای پیک‌نیک، گزینه خوبی برای سپری‌کردن یک روز تعطیل در کنار خانواده هستند. این پارک‌ها شما را اندکی از فضای شلوغ و هیاهوی شهر دور کرده و جای خوبی برای استراحت هستند. 


بازدید از مراکز فرهنگی و هنری رایگان

یکی از ویژگی‌های جذاب دبی، داشتن مراکز فرهنگی و هنری زیاد است. این مراکز آماده پذیرایی از هنر دوستانی هستند که می‌خواهند با فرهنگ و هنر دبی به‌خوبی آشنا شوند. قصد داریم سه محیط فرهنگی هنری رایگان را به شما معرفی کنیم تا در وقت آزاد خود به‌عنوان تفریحات رایگان دبی، به آنها سر بزنید. 

مجسمه بال‌های مکزیکی

یکی از جاذبه‌های زیبای دبی مجسمه بال‌های مکزیکی است که توسط هنرمندی مکزیکی به نام خورخه مارین طراحی و ساخته شده است. این مجسمه دو بال باشکوه را به نمایش می‌گذارد که نماد آزادی و بالندگی بوده و الهام‌بخش بازدیدکنندگان است. مجسمه بال‌های مکزیکی فضایی ایده‌آل برای عکاسی خلق کرده است و افرادی که به دبی می‌روند به‌عنوان یادگاری عکسی در این فضا می‌گیرند و به اشتراک می‌گذارند. یکی از جذابیت‌های مجسمه این است که در نزدیکی برج خلیفه و فواره دبی قرار گرفته و برج خلیفه هم در عکس شما ثبت خواهد شد. اگر به دبی رفتید بازدید از این هنر مکزیکی را که بخشی از  تفریحات رایگان دبی  است، از دست ندهید.

مرکز هنری جمیل

مرکز هنری جمیل یکی از مراکز فرهنگی و هنری رایگان در دبی است که هنر معاصر را به نمایش می‌گذارد. این مرکز با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف، توانسته فضایی پویا  در راستای ترویج فرهنگ و هنر ایجاد کند تا علاقه‌مندان به هنر از رفتن به آنجا شگفت‌زده شوند. بازدید از این مرکز از  تفریحات رایگان دبی  به شمار می‌رود.

کتابخانه محمد بن راشد

یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دبی که به‌صورت رایگان در اختیار مردم است کتابخانه محمد بن راشد نام دارد. این کتابخانه با داشتن مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌ها و مجلات فضایی ایده‌آل برای مطالعه و تحقیق به وجود آورده که علاقه‌مندان به علم از آنجا استفاده می‌کنند و همچنین در این کتابخانه بزرگ، رویدادهای آموزشی مختلفی با هدف ترویج علم نیز برگزار می‌شوند. پس اگر به مطالعه و افزایش دانش خود علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم به‌عنوان یکی از  تفریحات رایگان دبی، بازدید از کتابخانه محمد بن راشد را در برنامه‌هایتان داشته باشید. 

پیاده‌روی در کنار کانال دبی
در دبی پروژه‌های جذاب زیادی اجرا شده است تا شهری مدرن ساخته شود، یکی از آنها کانال دبی است که توانسته محیط مناسبی برای تفریح ایجاد کند. این کانال با طول حدود 3.2 کیلومتراز خلیج فارس تا خلیج تجاری امتداد دارد و منظره‌ای بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. پیاده روی در مسیر کانال دبی ، مشاهده فضای اطراف و استشمام هوای تازه یکی از جذابیت‌های تفریحات رایگان دبی است که نباید آن را از دست بدهید. هنگامی که در این مسیر قدم می‌زنید می‌توانید در شبی آرام، شهر را با نورپردازی چشمگیر مشاهده کرده و از آرامش فضا لذت ببرید. اگر هم از پیاده روی خسته شدید، کمی بنشینید و استراحت کنید. خلاصه که رفتن به کانال دبی می‌تواند یکی از تجارب متفاوت زندگیتان باشد که توصیه می‌کنیم به راحتی از کنار آن نگذرید.

شرکت در رویدادها و فستیوال‌های رایگان

دبی به‌عنوان شهری مدرن، مرکزی برای رویدادها و فستیوال‌های فرهنگی، هنری، موسیقی و... است که برای هنرمندان و هنردوستان فرصتی مناسب جهت شناخت بیشتر هنر ایجاد می‌کند. در این شهر فستیوال‌های مختلفی از جمله فستیوال نور، نمایش‌های خیابانی و کنسرت در فضای باز برگزار می‌شوند که خاطراتی فراموش‌نشدنی برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند. فستیوال نور دبی هر سال در این شهر برگزار می‌شود و شهر در این زمان غرق نوری خیره‌کننده شده و محیط مناسبی برای تجربه یک تفریح متفاوت ایجاد می‌کند. 

بازدید از باغ‌های عمومی و گلخانه‌ها

دبی بر خلاف آب‌وهوای گرم و خشکی که دارد، مناطق سرسبز بسیاری هم دارد که بازدید از آنها یکی از تفریحات رایگان در دبی به شمار می‌روند. اگر دوست دارید چشمان خود را با تماشای گل‌های رنگارنگ نوازش کنید حتما سری به باغ معجزه دبی بزنید که مکانی جادویی بوده و سرشار از حس سرزندگی است. این باغ در هر فصل زیبایی منحصربه‌فردی دارد که شما را شگفت‌زده خواهد کرد. همچنین اگر به پروانه‌ها علاقه دارید و دوست دارید آنها را از نزدیک تماشا کنید توصیه می‌کنیم به باغ پروانه دبی بروید و از سکوت آرامش آنجا غرق لذت شوید. بازدید از این باغ‌ها فرصتی مناسب برای دورشدن از شلوغی‌ها است و لحظات آرامش بخشی را برایتان رقم خواهد زد.

بازدید از مراکز تاریخی و باستانی

اینکه یک شهر به فضای مدرن شناخته شود و جاذبه‌های مدرن هم داشته باشد به این معنا نیست که در آن خبری از فضای تاریخی و باستانی نخواهد بود، درست است؟ دبی مراکز تاریخی زیبایی دارد که بازدید از آنها جزو تفریحات رایگان در دبی شناخته می‌شود پس بیاید با آنها آشنا شویم. یکی از مکان‌های تاریخی که به داشتن خانه‌هایی با معماری سنتی مشهور است، منطقه الفهیدی نام دارد. این منطقه با داشتن موزه، خانه‌های قدیمی و گالری‌های هنری، از جذابیت بالایی برخوردار است. 

تفریحات ورزشی رایگان در دبی

در دبی امکانات مناسبی برای ورزش‌کردن فراهم است که بخشی از آنها رایگان هستند. برای مثال می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان از شنا، والیبال، فوتبال و... در سواحل آرام دبی، مانند ساحل جمیرا و مارینا بیچ، لذت ببرید. در این سواحل محیطی مناسبی فراهم شده است تا بعد از ورزش بتوانید استراحت کنید و همین‌طور که یک نوشیدنی خنک میل می‌کنید مشغول آفتاب‌گرفتن شوید. البته اگر شما فضاهای سرسبز را به ساحل ترجیح می‌دهید می‌توانید به پارک‌های دبی، مانند پارک زعبیل، بروید و در آنجا از پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سایر فعالیت‌های ورزشی لذت ببرید. خلاصه که فضای ورزشی مناسبی در دبی برایتان فراهم شده و خوب است بدانید که دبی هر سال میزبان رویدادهای ورزشی رایگان مانند دوچرخه‌سواری هم است که همه می‌توانند در آن شرکت کرده و لحظاتی پر نشاط خلق کنند. 

بازدید از مراکز تجاری و نمایشگاه‌های رایگان

دبی با داشتن مراکز تجاری که نمایشگاه‌های رایگان در آن برگزار می‌شوند، فرصت خوبی برای کسب تجارب آموزشی و جذاب فراهم کرده تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. اگر دوست دارید به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان دبی سری به این نمایشگاه‌ها بزنید باید به مراکز خرید بزرگی همچون دبی مال بروید و با آخرین نوآوری‌ها در صنایع مختلف آشنا شوید. در این مراکز نمایشگاه‌های متنوعی در زمینه هنر، مد و تکنولوژی برگزار می‌شوند که بازدید آن برای عموم مردم رایگان است. 


گشت‌وگذار در محله‌های قدیمی دبی

بازدید از محله‌های قدیمی دبی و آشنایی با فرهنگ و تاریخ غنی شهر، یکی از تفریحات رایگان دبی است که می‌خواهیم بیشتر با آن آشنا شویم. 

بستکیه
محله بستکیه یکی از قدیمی‌ترین مناطق دبی است که با نام محله الفهیدی نیز شناخته می‌شود. با رفتن به الفهیدی شاهد معماری سنتی، خانه‌های قدیمی و کوچه‌هایی باریک خواهید بود که شما را به گذشته‌های دور می‌برند. در این محل گالری‌های هنری و موزه‌هایی وجود دارند که بازدید از آنها به شناخت بهتر فرهنگ و هنر کمک می‌کند. همچنین رستوران‌ها و کافه‌های سنتی جالبی هم در الفهیدی وجود دارد که توصیه می‌کنیم به آنها سر بزنید. در مجموع گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله قدیمی یکی از جذاب‌ترین تفریحات رایگان دبی است.

روستای هریتیج
روستای هریتیج دبی یک روستای سنتی با خانه‌های کاهگلی است که جریان زندگی را در دل بازارهای محلی آن حس خواهید کرد. در این روستا می‌توانید به نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و موزه‌ها بروید تا بهتر با هنر مردم سنتی آشنا شوید. بازدید از این روستای سنتی لحظات به‌یادماندنی و خوبی را برایتان خلق می‌کند که ته‌مزه‌ای از فرهنگ غنی هم در آن حس می‌شود. 

بازدید از مساجد و اماکن مذهبی

برای اینکه بتوانید با فرهنگ و معماری اسلامی در دبی آشنا شوید، بهترین راه بازدید از مساجد و اماکن مذهبی این شهر است؛ یکی از بزرگ‌ترین مساجد هم مسجد جمیرا نام دارد که در ادامه بیشتر به معرفی آن می‌پردازیم.

مسجد جمیرا
یکی از زیباترین نمادهای فرهنگی و مذهبی در شهر دبی مسجد جمیرا است که با معماری سنتی اسلامی و مناره‌های منحصر به فردش، فضایی روحانی در شهر به وجود آورده است. بازدید از مسجد جمیرا رایگان بوده و دسترسی به آن برای عموم مردم امکان‌پذیر است. در مسجد جمیرا، که محلی مذهبی به شمار می‌رود، راهنماهایی جهت افزایش اطلاعات شما در مورد تاریخ و معماری وجود دارند که اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهند. 

پیک‌نیک در پارک‌های دبی

بهترین گزینه برای وقت گذراندن در کنار خانواده پیک‌نیک در پارک‌های سرسبز دبی است که با امکانات مناسب و محیطی آرام، به محلی دلنشین تبدیل شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین پارک‌های دبی پارک صفا نام دارد؛ این پارک با داشتن دریاچه مصنوعی، منطقه بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، یکی از بهترین گزینه‌ها برای پیک‌نیک خانوادگی در دل شهر مدرن دبی به شمار می‌رود. 

عکاسی و ثبت لحظات در مکان‌های دیدنی

دبی مکان‌های دیدنی فراوانی دارد که همه ما از تماشای آنها لذت می‌بریم و بهترین راه برای ثبت خاطرات خوبمان در آن لحظه عکاسی است. با عکس‌گرفتن در محیط‌های زیبایی همچون سواحل، پارک و... می‌توانید تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و در مورد خاطرات خود با آنها صحبت کنید. 

سلفی گرفتن در لامر (La mer)
یکی از جذاب‌ترین مناطق تفریحی دبی لامر است که به‌خاطر سواحل شنی زیبا، کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیر و فروشگاه‌های شیک به مکان مناسبی برای عکاسی تبدیل شده است. این منطقه با طراحی مدرن و رنگی خود محیط خوبی برای سلفی گرفتن به شمار می‌رود. همچنین علاوه بر عکس‌گرفتن می‌توانید از پارک‌های آبی، زمین‌بازی و مراکز خرید این منطقه هم استفاده کنید و روز خوبی را برای خود رقم بزنید. 
 

گردش در خیابان‌های معروف دبی

دبی علاوه بر تمام جاذبه‌های دیدنی، همچون برج العرب و برج خلیفه، با داشتن خیابان‌های معروف به مکان مناسبی برای تفریح تبدیل شده است. در ادامه به معرفی دو خیابان معروف این شهر می‌پردازیم.

خیابان السرکال (Alserkal)
اگر عاشق هنر هستید و از تماشای آثار هنری لذت می‌برید حتما باید سری به خیابان السرکال بزنید. این خیابان یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری در دبی محسوب می‌شود و مجموعه‌ای از گالری‌های هنری و استودیوها در آن قرار گرفته‌اند. خیابان السرکال در دل فضای زنده و الهام‌بخش خود، رویدادهای فرهنگی‌ای را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند. اگر دوست دارید بیشتر با دستاوردهای هنری و هنرمندان آثارشان آشنا شوید حتما باید به این خیابان بروید. البته در نظر داشته باشید در این محل کافه‌ها و رستوران‌های زیبا و باکیفیتی هم وجود دارند که پذیرای شما خواهند بود. 

منطقه الکرامه
در دبی منطقه‌ای متفاوت وجود دارد که در آن خبری از ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیست و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است؛ منطقه کرامه یکی از محله‌های شلوغ دبی است که بازارها و مغازه‌های کوچک در آن وجود دارند. در فروشگاه‌های متنوع این منطقه می‌توانید لباس، کیف و کفش و لوازم‌خانگی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه پیدا کنید و بعد از خرید در یکی از رستوران‌ها، غذایی محلی میل کرده و روزی خاطره‌انگیز خلق کنید. 

بازدید از باغ‌وحش‌ها و مراکز حیات‌وحش رایگان

تماشای حیوانات و زندگی آنها یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز محسوب می‌شود، خصوصا برای کودکانی که علاقه دارند با حیوانات بیشتر آشنا شوند و آنها را هنگام غذاخوردن تماشا کنند. با مراجعه به یکی از باغ‌وحش‌های دبی می‌توانید از مشاهده طبیعت لذت ببرید.

پرنده‌نگری حیات‌وحش رأس الخور
یکی از بهترین تفریحات رایگان دبی بازدید از حیات‌وحش رأس الخور است که یک منطقه محافظت شده است. در این منطقه با بیش از 270 گونه از جانوران روبه‌رو خواهید شد. رأس الخور با داشتن تالاب و مرداب محل مناسبی برای مهاجرت و زندگی پرندگان محسوب می‌شود و بازدید از آن کاملا رایگان است. اگر دوست دارید از نزدیک با تنوع زیستی پرندگان آشنا شوید و عکاسی کنید پیشنهاد می‌کنیم به این حیات‌وحش بروید. همچنین با شرکت در برنامه‌های آموزشی آگاهی خود را در مورد حفاظت از محیط‌زیست و زندگی پرندگان افزایش دهید. 

تجربه‌های طبیعی و محیط زیستی رایگان

یکی از تفریحات رایگان دبی رفتن به مکان‌های دیدنی طبیعی است که در دسترس همه قرار دارند. برخی از این مکان‌ها شامل پل قفل عشق، دریاچه عشق و... می‌شوند.

پل قفل عشق رمانتیک‌ترین بخش تفریحات رایگان دبی
یکی از جاذبه‌های رمانتیک در دبی پل قفل عشق نام دارد. در این مکان زوج‌های عاشق قفل‌های رنگارنگی را آویخته‌اند و کلید آن را به دریا می‌اندازند تا عشق خود را جاودانه کنند؛ البته اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید تاریخ یا کلمه خاصی را هم روی قفل خود حک کنید. این مکان رویایی در غروب آفتاب بسیار دیدنی می‌شود و یکی از مقاصد محبوب برای عکاسی به شمار می‌رود؛ خصوصا برای عاشقان!

دریاچه عشق دبی
یکی دیگر از تفریحات رایگان دبی رفتن به دریاچه عشق است که در دل منطقه‌ای کویری واقع شده است. این دریاچه به شکل دو قلب ساخته شده و نمادی از عشق و دوستی است و برای زیباتر کردن این محل در اطراف دریاچه محوطه‌ای سرسبز ساخته‌اند.  این دریاچه محلی ایده‌آل برای پیک‌نیک و عکاسی در محیطی عاشقانه و آرام است و شما می‌توانید به همراه خانواده خود از سپری‌کردن روزتان در کنار دریاچه لذت ببرید. 

دریاچه القدره
در دل یک منطقه کویری، دریاچه‌ای مصنوعی با چشم‌اندازی زیبا ساخته شده است تا بتوانید به دور از شلوغی‌های شهر در دل طبیعت استراحت کنید. دریاچه القدره با محیط آرام و فضای سرسبزی که دارد محل خوبی برای پیک‌نیک، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی محسوب می‌شود. همچنین این دریاچه به علت محیط مناسبی که دارد میزبان گونه‌های مختلفی از پرندگان است. دریاچه القدره طبیعت زیبا و منظره خاصی دارد که جان می‌دهد برای عکاسی و ثبت خاطرات، خصوصا اگر بتوانید هنگام طلوع یا غروب خورشید در آنجا حضور داشته باشید. 

تماشای طلوع خورشید در محله الجداف دبی
منطقه الجداف دبی یکی از مناطق کمتر شناخته شده است که در گذشته برای ساخت قایق از آن استفاده می‌شد. این منطقه با نزدیک بودن به کانال دبی چشم‌انداز زیبایی دارد و محل خوبی برای تماشای طلوع خورشید در سکوت و آرامش است. از آنجایی که در محله الجداف مسیرهای مناسب پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم وجود دارد، برای ورزش و تفریح بسیار مناسب است. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید پس از تماشای طلوع خورشید و کمی پیاده‌روی به یکی از کافه‌های زیبا در این منطقه بروید و صبحانه میل کنید. 

آبشار کانال دبی و رنگی‌ترین بخش از تفریحات رایگان دبی
یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز شهر که بازدید از آن کاملا رایگان است آبشار کانال دبی نام دارد. این آبشار با طراحی مدرن و فضای متفاوت خود توانسته چشم‌ها را به خود خیره کند و نورپردازی زیبایش را به رخ بکشد. آبشار کانال دبی ارتفاع بلندی دارد که آب از آن به‌صورت پلکانی به پایین می‌ریزد و تصویری تماشایی ایجاد می‌کند. ازآنجایی‌که آبشار به‌صورت 24 ساعته فعال است می‌توانید برای یک پیاده‌روی شبانه به آنجا رفته و از سکوت و مناظر بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرید. این مکان با ترکیب طبیعت و هنر محیطی رویایی را به وجود آورده که برای عکاسی هم بسیار زیبا است. اگر به دنبال تفریحات رایگان در دبی هستید، بازدید از آبشار کانال دبی را در لیست خود بگذارید که پشیمان نخواهید شد. 

جزیره بلوواترز - بخشی از تفریحات رایگان دبی
جزیره بلوواترز یکی از جذاب‌ترین پروژه‌ها در دبی است که با طراحی مدرن و امکانات خوب به محلی مسکونی و تفریحی تبدیل شده است. این جزیره مصنوعی در نزدیکی ساحل جمیرا است و چشم‌انداز خوبی هم به دریای خلیج‌فارس دارد. با رفتن به این جزیره  شاهد بلندترین چرخ‌وفلک جهان با ارتفاعی بیش از 250 متر خواهید بود. در این جزیره امکانات خوب همچون رستوران، کافه، فضاهای سرسبز، فروشگاه‌های لوکس، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارند که همهٔ آنها با هم روز خوبی را برایتان رقم خواهند زد. 

بازدید از موزه‌های رایگان دبی

بخشی از  تفریحات رایگان دبی  مربوط به موزه‌های مختلف این شهر می‌شود که به‌صورت رایگان برای آشناکردن مردم با فرهنگ و تاریخ تلاش می‌کنند. در ادامه با برخی از این موزه‌ها و ویژگی‌های خاص هر کدام اشنا می‌شوید. 

موزه سکه دبی
یکی از موزه‌های جذاب دبی که به‌صورت رایگان می‌توانید از آن بازدید کنید، موزه سکه نام دارد و حدود بیست سال پیش در یکی از خانه‌های تاریخی بومیان احداث شده است. این موزه در منطقه الفهیدی قراردارد و در آن می‌توانید انواع سکه‌ها را ببینید و با کاربرد آنها در طول تاریخ آشنا شوید. اگر به دنبال افزایش آگاهی در زمینه اقتصاد و تجارت در گذشته هستید حتما باید به موزه سکه دبی سر بزنید. 

موزه قهوه و بخش خوش‌طعمی از تفریحات رایگان دبی
یکی دیگر از  تفریحات رایگان دبی  که خوش‌طعم و عطر هم هست، بازدید از موزه قهوه است. ازآنجایی‌که قهوه یکی از نوشیدنی‌های محبوب مردم عرب است، دبی هم موزه‌ای را به آن اختصاص داده تا در آنجا با تاریخچه قهوه، روند تولید و انواع آن آشنا شوید. در این موزه شاهد ابزارهای تهیه قهوه، کتاب‌های مربوطه و انواع قهوه خواهید بود؛ مطمئنا بعد از تماشای این آثار شما هم هوس یک قهوه خوش‌عطر کرده‌اید، پس بهتر است به کافه موزه سر بزنید و برای خود قهوه سفارش دهید. 

موزه شاعر العقیلی
در منطقه دیرا دبی خانه‌ای وجود دارد که در سال 1923 ساخته شده و متعلق به شاعر مُبارک بن حامد مُبارک آلمانی العقیلی بوده است. این شاعر از عربستان سعودی به دبی آمده بود و حالا خانه‌اش، با حفظ اصالت و معماری سنتی خود، به موزه تبدیل شده است. در این موزه شاهد کتاب‌ها، اشعار، دست‌نوشته‌ها و برخی لوازم شخصی شاعر خواهید بود. بازدید از موزه به شما کمک می‌کند با زندگی شخصی این شاعر و کتاب‌هایش آشنا شوید؛ پس اگر اهل ادبیات هستید حتما به موزه شاعر العقیلی سر بزنید. 

موزه عتیقه دبی و تاریخی‌ترین مورد از تفریحات رایگان دبی
موزه عتیقه دبی باهدف حفظ و معرفی میراث‌فرهنگی امارات تاسیس شده و مجموعه‌ای از اشیای عتیقه را برای مردم به نمایش گذاشته است. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند از بازدید رایگان موزه عتیقه استفاده کرده و آگاهی خود را افزایش دهند. در این موزه مجموعه‌ای از ظروف سفالی، جواهرات، ابزارهای دستی و سلاح‌ها وجود دارند که سبک زندگی مردم درگذشته را به ما نشان می‌دهند. بدون شک بازدید از موزه عتیقه دبی تجربه دلنشینی از سفر به تاریخ خواهد بود. 

موزه شهرداری دبی
موزه شهرداری دبی به تاریخ و توسعه شهری دبی مربوط می‌شود و در ساختمان قدیم شهرداری واقع شده است. این موزه مجموعه‌ای از اسناد تاریخی، عکس‌‌ها و نقشه‌ها را در معرض دید علاقه‌مندان به توسعه شهری قرار می‌دهد. اگر شما هم دوست دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و با پروژه‌ها و دستاوردهای شهرداری آشنا شوید خوب است به این موزه سر بزنید.

موزه نایف دبی
در یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های دبی موزه‌ای جذاب ساخته شده که به تاریخچهٔ امنیت و توسعه نیروهای پلیس می‌پردازد. این موزه اسناد تاریخی، یونیفرم، تصاویر و تجهیزات قدیمی پلیس را به نمایش می‌گذارد و در بخشی از آن هم سلول‌های زندان قدیمی بازسازی شده تا شما با محیط زندان آشنا شوید. بازدید از این مجموعه برای علاقه‌مندان به تاریخ حقوقی و قضایی بسیار جذاب خواهد بود و یکی از مهیج‌ترین تفریحات رایگان دبی به شمار می‌رود. 

قلعه الفهیدی
یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های دبی که در سال 1787 ساخته شده قلعه الفهیدی نام دارد. این قلعه با معماری سنتی و دیوارهای کاهگلی خود فضایی تاریخی را به نمایش می‌گذارد. در موزه‌ی این قلعه می‌توانید آثار باستانی، خانه‌های قدیمی و بازارهای سنتی را مشاهده کنید و با تاریخ فرهنگ مردم منطقه آشنا شوید. فضای باز قلعه با داشتن برج و دیوارهای بلند شما را به دل تاریخ پرافتخار شهر می‌برد.
 


گردش در دبی مال از بهترین تفریحات رایگان دبی

دبی مال یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید جهان است که با وسعت زیاد و امکانات بی‌نظیرش به شهرت بالایی رسیده است. این مرکز خرید در نزدیکی برج خلیفه و فواره دبی قرار دارد و یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده که بازدید از آن جزو تفریحات رایگان دبی است. در دبی مال بیش از 1200 فروشگاه مختلف وجود دارند که برندهای جهانی را در اختیار شما می‌گذارند. دبی مال علاوه بر تمام فروشگاه‌ها و محصولاتی که دارد، امکانات تفریحی خاصی را هم در اختیار شما می‌گذارد تا در یک روز تعطیل همره خانواده اوقات خوشی را سپری کنید. یکی از جذاب‌ترین امکانات دبی مال آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب است که با داشتن انواعی از موجودات دریایی به محلی شگفت انگیز تبدیل شده است. همچنین وجود پیست اسکی در دل یک مرکز خرید برای علاقه‌مندان به ورزش جذابیت خاصی ایجاد کرده که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. دبی مال کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی دارد که انواعی از غذاهای بین المللی و محلی را برایتان تدارک دیده‌اند تا از میل کردن آنها لذت ببرید. از دیگر امکانات دبی مال می‌توانیم به سینماهای مدرن و مراکز بازی کودکان اشاره کنیم. تمام این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا دبی مال را به یکی از خاص‌ترین مراکز خرید جهان تبدیل کنند تا شما بتوانید با رفتن به آنجا روزی پر هیجان داشته باشید. 

دیدن نمای نورانی دبی در شب از تفریحات رایگان دبی

دبی شهری مدرن و پر جنب‌وجوش است و در این شهر شلوغ ساختمان‌های زیادی وجود دارند که در دل شب از جذابیت بالایی برخوردارند. در تاریکی هوا، نور این ساختمان‌ها نمایی خیره‌کننده ایجاد می‌کنند که دیدن آن بسیار جالب است. اگر دوست داشته باشید نمایی کلی از شهر را ببینید و در سکوت و آرامش غرق خیال خود شوید، بهتر است به برج خلیفه بروید که با ارتفاع 828 متری و نورپردازی جذابش شبی به یاد ماندنی برایتان خلق می‌کند. علاوه بر برج خلیفه، تماشای فواره دبی هم در دل شب لطف دیگری دارد؛ دقیقا هنگامی که آب، نور و موسیقی با هم ترکیب می‌شوند و شما نمایشی جذاب را مشاهده می‌کنید. همچنین خوب است بدانید که خیابان شیخ زائد به صورت کلی یکی از پر نورترین خیابان‌های دبی است و با نورپردازی مدرن و ساختمان‌های بلندش جلوه زیبایی به شهر بخشیده است. 

بازدید از کتابخانه‌های عمومی و مراکز آموزشی رایگان

اگر اهل مطالعه باشید و به گسترش دانش خود اهمیت بدهید، بازدید از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند از مهیج‌ترین تفریحات رایگان در دبی باشد. این کتابخانه‌ها فرصتی مناسب برای یادگیری و بهره‌مندی از منابع علمی فراهم کرده‌اند و با داشتن مجموعه‌ای گسترده از کتاب‌ها، مجلات و منابع دیجیتال شما را در مسیر علم همراهی می‌کنند. همچنین در کتابخانه‌های دبی امکاناتی مختلفی برای راحتی شما فراهم شده است که شامل سالن کنفرانس، بخش کتاب‌خوانی و اتاق مطالعه می‌شوند. از کتابخانه‌های دبی می‌توانیم به کتابخانه محمد بن راشد و کتابخانه العویدة اشاره کنیم.

 

شرکت در کلاس‌ها و ورکشاپ‌های رایگان

در شهر دبی، به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی و آموزشی، کلاس‌ها و ورکشاپ‌های رایگانی برگزار می‌شوند که به رشد مهارت‌های فردی کمک می‌کنند. شرکت در این کلاس‌ها جزو تفریحات رایگان دبی محسوب می‌شود که می‌تواند دانش شما را هم افزایش دهد. یکی از آنها کلاس زبان است که در مراکز آموزشی برگزار می‌شوند و در آنجا می‌توانید زبان‌های مختلفی همچون انگلیسی، عربی، فرانسه و اسپانیایی را برای تقویت ارتباطات بین‌المللی یاد بگیرید. علاوه بر این ورکشاپ‌های صنایع‌دستی و هنر شامل کلاس‌های نقاشی، سفالگری و... در دبی برگزار می‌شوند تا خلاقیت شما را پرورش دهند. اگر هم دوست دارید دانش فنی خود را در زمینه کامپیوتر، برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار افزایش دهید، خوب است در کلاس‌های فناوری اطلاعات شرکت کنید. همچنین ورکشاپ‌های توسعه شخصی هم در راستای افزایش مهارت ارتباطی و مدیریت برای مردم برگزار می‌شوند. شرکت در هر کدام از این کلاس‌ها تجربه مفیدی است که از سفر خود به دبی همراه خواهید داشت. 

گشت‌وگذار در مناطق جدید دبی

در شهر مدرن دبی مناطق جدیدی وجود دارند که به جذابیت شهر کمک می‌کنند و بازدید از آنها می‌تواند از بهترین تفریحات رایگان در دبی باشد. برخی از مناطق جدید دبی شامل این موارد می‌شوند: مراکز تفریحی همچون شهربازی‌ها و پارک‌ها، کافه و رستوران‌های جدید شهر، مسیرهای پیاده‌روی و... . 

بازدید از نمایشگاه‌های هنری و گالری‌ها

در مناطقی از دبی مجموعه گسترده‌ای از نمایشگاه‌های هنری برگزار می‌شوند که آثار هنرمندان را به نمایش می‌گذارند. بازدید از این گالری‌ها فرصت مناسبی برای مشاهده هنر معاصر و کلاسیک خواهد بود؛ همچنین این نمایشگاه‌ها الهام‌بخش هنرمندانی خواهند بود که به خلق آثار جدید علاقه دارند. اگر هم دوست داشته باشید دانش هنری خود را افزایش دهید می‌توانید در کارگاه‌های آموزشی که در نمایشگاه‌ها برگزار می‌شوند شرکت کنید. 

گردش در مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

در دبی محله‌های زیادی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارند که تجربه دلنشینی از تفریح در دل طبیعت را برایتان به وجود می‌آورند. اگر اهل ورزش باشید می‌توانید به مناطقی همچون مسیر دوچرخه‌سواری القدره بروید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید. این مناطق با داشتن امکانات رفاهی مناسب، تلاش کرده‌اند فضایی ایده‌آل برای شما به وجود بیاورند. برخی از مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری هم در مناطق ساحلی خوش‌آب‌وهوا قرار گرفته‌اند تا بتوانید ضمن ورزش، از طبیعت هم لذت ببرید؛ مانند مسیر پیاده‌روی جمیرا.

 

دوچرخه‌سواری در جاده القدره دبی

جاده القدره دبی مسیری با طول 80 کیلومتر است که یکی از محبوب‌ترین مناطق دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود. این جاده با طراحی مدرن و رعایت استاندارهای بالا محیطی آرامش‌بخش برای ورزشکاران فراهم کرده است. همچنین در طول مسیر ایستگاه‌های استراحت و تعمیر دوچرخه هم وجود دارند. این جاده با طبیعت زیبایی که دارد محیط خوبی برای ورزش و تماشای طبیعت است. اگر دوست دارید به جاده القدره بروید؛ ولی دوچرخه ندارید اصلا نگران نباشید، چرا که در این مکان ایستگاه‌هایی برای اجاره دوچرخه وجود دارند که می‌توانید هر مدل دوچرخه‌ای خواستید از آنجا تهیه کنید. 

دبی کریک یا خور دبی

یکی از مناطق مهم دبی که نقش پر رنگی در توسعه شهر داشته دبی کریک یا خور دبی نام دارد. خور دبی در واقع یک نهر آب‌شور است که از خلیج‌فارس به دبی راه پیدا کرده و به مسیر مهمی برای تجارت تبدیل شده است. در طول این نهر زیبا قایق‌ها و کشتی‌هایی را خواهید دید که برای حمل‌ونقل از آنها استفاده می‌شود. در اطراف خور دبی بازارهای سنتی و محلی شما را دعوت به بازدید و خرید می‌کنند. رفتن به دبی کریک می‌تواند یکی از گزینه‌های انتخابی برای تفریحات رایگان دبی باشد.  

بازدید از مراکز نوآوری و تکنولوژی

وجود مجموعه‌ای از مراکز نوآوری در دبی که شهری مدرن است کاملا عادی بوده و فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به تکنولوژی محسوب می‌شود. اجازه دهید شما را با برخی از این مراکز آشنا کنیم.

دبی فریم (Dubai Frame)

یکی از نمادهای معماری و فناوری که ارتفاعی بیش از 150 متر دارد، دبی فریم است. این ساختار به شکل یک قاب عکس طراحی شده و چشم انداز متفاوتی از مناظر شهر ارائه می‌دهد. 

موزه آینده (Museum of the Future)

موزه آینده دبی یکی از مراکز نوآوری برجسته در دبی است که پیشرفت علم و فناوری را به نمایش می‌گذارد. این موزه نمایشگاه‌های جذاب تعاملی برای بازدیدکنندگان دارد و آنها را چشم‌اندازی از آینده آشنا می‌کند. اگر دوست دارید بیشتر در مورد موزه اینده دبی بدانید بهتر است مقاله مربوط را مطالعه کنید. 

تجربه‌های آرامش‌بخش و مدیتیشن رایگان

در دنیای شلوغ امروز همهٔ ما به تجارب آرامش‌بخش نیاز داریم و برخی افراد آن را از طریق مدیتیشن به دست می‌آورند. مدیتیشن به آرامش ذهن کمک بسیاری می‌کند و انجام آن به همه توصیه می‌شود. بهترین مکان برای مدیتیشن، محیطی آرام در دل طبیعت است و در دبی امکان این کار در برخی پارک‌ها و سواحل فراهم است. در این مکان‌ها گروه‌هایی وجود دارند که به‌صورت دسته‌جمعی مدیتیشن می‌کنند و شما هم برای اینکه یکی از آرام‌ترین تفریحات رایگان دبی را تجربه کنید می‌توانید با آنها همراه شوید. 


نتیجه‌گیری تفریحات رایگان دبی

در دبی ترکیبی از مدرنیته و سنت را شاهد خواهید بود که شامل برج‌های بلند و بازارهای سنتی می‌شوند. این شهر با جذابیت‌های بسیارش توانسته مقصدی مناسب برای گردشگرانی باشد که به دنبال تجربه‌ای به‌یادماندنی هستند. اما برخی از جاذبه‌های دبی هزینه هنگفتی را برای گردشگران در پی خواهند داشت و شاید برخی افراد ترجیح بدهند اقتصادی‌تر سفر کنند. اگر دوست دارید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید باید با  تفریحات رایگان دبی  آشنا شوید و بخشی از روز خود را به بازدید از مکان‌هایی بپردازید که در مقاله به آنها اشاره کردیم. حالا که مقاله  تفریحات رایگان در دبی  را مطالعه کردید و با دبی به‌خوبی آشنا شدید، اگر قصد داشتید سفری مقرون‌به‌صرفه به دبی داشته باشید می‌توانیدتور دبی شادی سفر را رزرو کنید و با قیمتی مناسب خاطراتی شگفت‌انگیز خلق کنید.