021-41571 Info@shadisafar.com
0

راهنمای جامع دبی مال: تجربه خرید لوکس در قلب دبی

معرفی دبی مال


دبی مال  که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است که در نزدیکی برج خلیفه، بلندترین آسمان‌خراش دنیا، قرار دارد. این مرکز خرید عظیم در زمینی به مساحت 1.124.000 متر مربع ساخته شده که فضای قابل استفاده آن برابر مرکز خرید وست ادمونتون کانادا است. دبی مال  در سال 2008 افتتاح شد و در حال حاضر بیش از 1300 فروشگاه و 200 کافه و رستوران در آنجا مشغول فعالیت هستند.  یکی از قسمت‌های معروف در  دبی مال  خیابان فشن (Fashion Avenue) است که در آنجا برندهای مشهور را شاهد خواهید بود. علاوه بر این؛ قسمتی هم به نام سوق وجود دارد که به معنای بازارهای سنتی عربی است. شگفتی‌های  دبی مال  انتها ندارد، در این مجموعه جذاب شاهد دریاچه مصنوعی و فواره موزیکال خواهید بود، این فواره‌ها توسط همان تیمی طراحی شده است که فواره های معروف Bellagio لاس وگلاس را طراحی کرده‌اند. فواره های  دبی مال با ترکیبی از موسیقی غربی و شرقی به نمایش در می‌آیند. همچنین می‌توانید در دنیای آکواریومی  دبی مال، با بیش از 30 هزار گونه مختلف آبزیان، غرق شوید. خبر خوبی هم که برای طرفداران شیرینی داریم این است که بزرگ‌ترین فروشگاه شیرینی دنیا یعنی Candylicious نیز در دبی مال  قرار دارد. در واقع این مرکز خرید بزرگ برای خودش دنیایی است که در ادامه با تک تک بخش‌های آن آشنا خواهیم شد.

تاریخچه ساخت بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی


بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی که محبوبیت زیادی میان مردم دارد و هر روز افراد زیادی برای بازدید به آنجا می‌روند، در سال 2008  توسط شرکت سازنده اعمار ساخته شده است. دبی مال در سال 2009 بیش از 37 میلیون بازدیدکننده را جذب کرد و در سال 2010 توانست عنوان بهترین مرکز خرید دنیا را به خود اختصاص دهد. البته با بودجه زیادی که برای ساخت این مرکز خرید در نظر گرفته شدو امکانات زیادی که در آن وجود دارد، تعجبی هم ندارد که این مرکزحالا طرفداران بسیاری داشته باشد. در واقع پروژه دبی مال بخشی از پروژه 20 میلیارد دلاری برج خلیفه است. پروژه‌ای که موفقیت زیادی کسب کرد و حالا هر هفته بیش از 750 هزار بازدید کننده را جذب می کند. البته تاثیر وجود بزرگ‌ترین آکواریوم جهان، در دبی مال را هم نباید دست کم بگیریم. ولی امکانات و ویژگی‌های فوق‌العاده دبی مال به همین جا ختم نمی‌شود چرا که  این مرکز خرید با شکوه دارای هتلی لوکس با 250 اتاق و 22 سالن نمایش است تا به خوبی بتواند از بازدیدکنندگان دبی مال پذیرایی کند.

معرفی بخش‌های مختلف دبی مال


همه ما از هر مکانی تصور مشخصی در ذهن خود داریم. مثلا اگر به شما بگویند به یک جزیره کوچک می‌روید که در آن انواع امکانات تفریحی موجود است و هر مغازه‌ای هم بخواهید پیدا می‌کنید، شاید تعجب کنید. پس احتمالا از شناخت بخش‌های مختلف  دبی مال هم به همان میزان تعجب خواهید کرد. چون این مرکز خرید، فقط برای خرید نیست. دبی مال  جایی است که علاوه بر انواع فروشگاه‌ها، مرکز تفریحی، آکواریوم، پیست اسکی و... دارد. حتی شما می‌توانید در دبی مال  غواصی کنید، از ماشین‌سواری لذت ببرید و فیلم‌های جذابی را به همراه خانواده تماشا کنید. مطمئنم که برای شناخت بیشتر این‌همه امکانات هیجان‌زده هستید پس زودتر شروع کنیم تا ببینیم  دبی مال  دقیقا چه امکاناتی دارد.

فروشگاه‌های دبی مال

دبی مال
اولین بخشی که قصد داریم در مورد آن با شما صحبت کنیم، عاشقان خرید را خوشحال خواهد کرد. برای طرفداران خرید، دبی مال   بهشتی روی زمین است که به هر آنچه بخواهند دسترسی خواهند داشت. از پوشاک گرفته تا خوش‌طعم‌ترین آب‌نبات‌های دنیا. 

پوشاک
تمام خرید خود را با خیال راحت به دبی مال بسپارید چرا که در این مرکز خرید انواع لباس‌های زیبای زنانه و مردانه موجود است و برای کودکان هم پوشاک خاص و منحصربه‌فردی به فروش می‌رسد. می‌توانید لباس‌هایتان را از هر بِرندی که خواستید تهیه کنید و هیچ محدودیتی ندارید. در دبی مال شما شاهد فروشگاه‌های مختلفی خواهید بود: کوتون koton، شنل  CHANEL، منگو Mango، نایک Nike ، زارا Zara، برشکا Breshka، آرمانی Armani، چیکو Chicco، مجست کیدز  Majest kids و...

کیف و کفش
اگر به دنبال یک استایل خاص برای خودتان باشید قطعا می‌دانید که انتخاب کیف و کفش مناسب، دست‌کمی از پوشاک ندارد. یک کیف و کفش زیبا می‌تواند تاثیر چشمگیری در ظاهر شما داشته باشید پس باید در انتخاب آن دقت کنید. فروشگاه‌های مختلفی از برندهای معروف در دبی مال وجود دارند تا بتوانید از آنها کیف و کفش تهیه کنید. حالا برویم ببینیم برای خرید کیف و کفش چه  فروشگاه‌هایی در دبی مال هستند: گوچی Gucci ، آدیداس  adidas، آرمانی دبی  armani Dubai، کلارکز clarks، اکو ecco و گلوبال فیت global feet

لوازم الکترونیکی و تکنولوژی
تکنولوژی چیزی است که هر روز با آن در ارتباط هستیم و همه ما رابطه عمیقی با گوشی موبایلمان داریم به‌گونه‌ای که امروزه تمام کارها را از طریق گوشی انجام می‌دهیم. همین هم عاملی است تا به دنبال جدیدترین نسخه‌های موبایل باشیم و اطلاعاتی در مورد آنها کسب کنیم. در دبی مال نمایندگی فروشگاه‌های اپل‌استور Apple Store، سامسونگ Samsung و هووای Huawai وجود دارند تا بتوانید به مشاهده جدیدترین گوشی‌ها بپردازید و از نزدیک با کارکرد آنها آشنا شوید. 

آرایش و عطر
در بخش آرایشی فروشگاه‌های زیادی در  دبی مال  مشغول فعالیت هستند و عمدتا این فروشگاه‌ها در طبقه همکف و اول این مرکز خرید قرار گرفته‌اند. در آنجا می‌توانید انواع و اقسام لوازم آرایشی و عطرها را متناسب با نیاز خود پیدا کنید همچنین وجود برندهای عربی و خارجی زیاد دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. از میان برندهای محبوب می‌توانیم به چند مورد اشاره کنیم. 
برندهای خارجی: بابی برون Babi Brown و دیسون Dyson
برندهای عربی: عربین عود Arabian Oud و عطر المعتق Al Muataq Perfumes

ساعت و جواهرات
یکی دیگر از اکسسوری‌های جذاب برای داشتن استایلی خاص، ساعتی زیبا و متناسب با پوشاک است. دبی مال برای طرفداران ساعت برندهای مختلفی را فراهم کرده است. برندهای رولکس  Rolex، رادو Rado، تیسوت  Tissotو سواچ  Swatch از آن جمله هستند.
به‌جز ساعت، می‌توانید جواهرات خاصی از برندهای پاندورا Pandora، میکورا MICURA و ورساچه Versace را در دبی مال بیابید و از آنها دیدن کنید. 

بزرگ‌ترین آب‌نبات فروشی دنیا
برای عاشقان شیرینی و شکلات خبر خوبی داریم. بزرگ‌ترین آب‌نبات فروشی دنیا که کندی لیشز (Candyliciuos) نام دارد، در طبقه همکف  دبی مال  قرار گرفته است تا طعم لذت بخشی به این مرکز خرید ببخشد. در این فروشگاه که در سال 2009 افتتاح شده است دنیای رنگارنگی از آب‌نبات‌های خوشمزه را پیش روی خود خواهید دید.


سوق

دبی مال
 سوق در لغت به معنای بازارهای سنتی عربی است. این بازار بخشی از فروشگاه‌های  دبی مال  است که در طبقه همکف قرار دارد و فرهنگ، سبک پوشش و علایق سنتی اعراب را به تصویر می‌کشد. در این بازار می‌توانید فروشگاه‌‌های طلا و جواهر، مغازه‌های پوشاک سنتی عربی، صنایع‌دستی و… را مشاهده کنید. البته ازآنجایی‌که این بخش بیشترین مغازه‌های طلافروشی را دارد به آن بازار طلا هم می‌گویند.

 

خیابان فشن در دبی مال


خیابان فشن (Fashion Avenue) در دبی مال محلی برای جلوه‌گری برندهای مطرح دنیا است. در این خیابان تمام برندهایی که نام آنها به گوشتان خورده باشد را می‌بینید، برندهای مشهور و پرطرفداری همچون شانل، بربری، لویی‌ویتون، ورساچه، گوچی، نایکی، دیور، آرمانی و...

در آخر باید بگوییم مواردی که به آنها اشاره کردیم تنها بخشی از مهم‌ترین فروشگاه‌های دبی مال بودند؛ اما باید بدانید فروشگاه‌های دبی مال به همین‌جا محدود نمی‌شوند، در این مرکز خرید بزرگ، فروشگاه‌های اسباب‌بازی‌فروشی، گالری هنری، بخش سلامت و روان، لوازم‌التحریرفروشی، فروشگاه‌های مبلمان، گیفت شاپ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم وجود دارند.

فصل حراج دبی مال


شهرهای مختلف امارات با داشتن مراکز خرید متنوع به مکانی جذاب برای افراد تبدیل شده است که هنگام خرید به آنجا سر می‌زنند. در واقع سفر به امارات و دبی علاوه بر مزیت‌های تفریحی و گردشگری که دارد، می‌تواند موقعیت بسیار خوبی برای خرید هم باشد خصوصا اگر در فصل حراجی به دبی سفر کنید. در فصل حراجی دبی، اجناس و لباس‌های مراکز خرید دبی تا 70 و یا حتی 80 درصد تخفیف می‌خورند و در این هنگام شما می‌توانید بهترین و به‌روزترین محصولات را با کمترین قیمت ممکن از مراکز خرید دبی تهیه کنید. علاوه بر خریدکردن می‌توانید در قرعه‌کشی‌های مراکز خرید و برنامه‌های تفریحی آنها هم شرکت کنید. حالا سوال این است که فصل حراج دبی چه زمانی است؟ 
حراج دبی به‌صورت کلی در حوالی تیر و مرداد و در فصل زمستان در حوالی دی و بهمن، در مراکز خرید امارات آغاز می‌شود و محصولات وارد تخفیف‌های هیجان‌انگیز می‌شوند. اما این موضوع کاملا ثابت نیست چرا که ممکن است زمان حراج در هر مرکز خرید با دیگری متفاوت باشد و یا این زمان جابه‌جا شود. بهترین راه برای اینکه از حراج هر سال مطلع شوید این است که از مدتی قبل به جستجو بپردازید تا با آگهی دقیق از این زمان، برنامه سفر خود را بچینید. به جز فصل حراج دبی، هر ساله یک فستیوال خرید هم در دبی برگزار می‌شود که این جشنواره یکی از مشهورترین فستیوال‌های خرید در سراسر جهان است. زمان برگزاری این فستیوال معمولا از ۲۶ دسامبر (دی‌ماه) تا ۲۸ ژانویه (بهمن‌ماه) است.
اگر قصد دارید در طول سفر خود لوازم مورد نیازتان را هم خریداری کنید، حتما در فصل حراج دبی به این شهر سفر کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید، از سفر خود  دیدن جاذبه‌های گردشگری دبی لذت ببرید و هر آنچه نیاز دارید را با بهترین قیمتی که موجود است تهیه کنید. 

 

قوانین بازدید از مرکز خرید دبی مال


 قطعا تا کنون متوجه شده‌اید که  دبی مال  یکی از بهترین مراکز خرید جهان است که از امکانات ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان برخوردار است و مطمئناً شما بازدید از دبی مال را در برنامه سفر خود قرار داده‌اید پس به همین خاطر در اینجا نکاتی که باید در مورد  دبی مال بدانید را جهت یادآوری برایتان بازگو می‌کنیم:
1.    ورود حیوانات به دبی مال ممنوع است؛ پس اگر حیوان همراه خود دارید، باید آن را در جای دیگری نگهدارید.
2.    سیگارکشیدن در داخل دبی مال ممنوع است. 
3.    رفتارهای عاشقانه و بغل‌کردن یکدیگر در دبی مال ممنوع و از نظر عموم ناپسند است. 
4.    حواستان باشد که فصل فروش دبی مال معمولا در ژانویه (اواسط دی‌ماه) برگزار می‌شود.
5.    در دبی لباس‌های نسبتا پوشیده بپوشید تا به فرهنگ مردم احترام بگذارید.

بد نیست با برخی امکاناتی که دردبی مال فراهم است هم آشنا شوید:
•    صندلی چرخ‌دار برای سالمندان یا افراد با شرایط خاص
•    نقشه چاپی یا الکترونیکی دبی مال
•    ارائه بروشوری که شما را در جریان رویدادهای در حال برگزاری قرار می‌دهد.
•    کالسکه و کریر کودکان
•    اتاق استراحت کودکان
•    اینترنت وای‌فای رایگان
•    دسترسی به تاکسی‌ها
•    تیم امداد برای مواقع ضروری
•    مترجم زبان‌های گوناگون
•    اتاق گمشدگان (برای افراد و یا وسایل گمشده)
•    پارکینگ با ظرفیت ۱۴۰۰۰ خودرو
•    نمازخانه
•    دستگاه‌های خودپرداز
•    کیوسک‌های شارژ گوشی‌های همراه
•    راهنمای خرید
•    تعداد زیادی سرویس‌های بهداشتی
•    چرخ‌دستی برای حمل وسایل
•    ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی
•    داشتن فروشگاه‌های برندهای مطرح
•    دسترسی به بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده طلا در جهان
•    نگهبانی ۲۴ ساعته


تفریحات دبی مال

یکی از دلایل مشهور بودن دبی مال مکان‌های تفریحی بسیاری است که در آنجا موجود هستند. در واقع دبی مال با داشتن این تفریحات توانسته به‌خوبی از فضای وسیعی که دارد استفاده کند و رضایت بازدیدکنندگان مختلف را جلب کند. در این مرکز خرید با انواع تفریحات روبه‌رو خواهید شد از غواصی‌کردن و دیدن آکواریوم تا اسکی روی یخ. حالا ببینیم این تفریحات به‌صورت دقیق شامل چه مواردی هستند تا بتوانیم با آمادگی به دبی مال برویم.

بالای برج خلیفه (At the Top Burj Khalifa)

بدون شک نام برج خلیفه به گوشتان خورده، برجی که آوازه‌اش در سراسر جهان پیچیده است. این برج به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان و چشم‌اندازی به آینده شناخته می‌شود که در مجاورت دبی مال قرار دارد ویکی از جاذبه‌های دیدنی دبی به شمار می‌رود. برج خلیفه دارای امکانات و دیدنی‌های فراوان است که می‌تواند از تماشا و استفاده آنها لذت ببرید، بخشی که در اینجا قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم بالاترین طبقه  برج خلیفه  است. در بالای  برج خلیفه  رصدخانه‌ای شیشه‌ای قرار دارد که می‌توانید از طریق آسانسور پانورامای شیشه‌ای به آن برسید. این بخش با عنوان رصدخانه Sky Views شناخته می‌شود و در ارتفاع 220 متری قرار دارد که شما می‌توانید در این نقطه باشکوه به تماشای دبی از بالا بنشینید و به آسمان نزدیک‌تر باشید. اگر به دبی مال رفتید، حتما سری هم به  برج خلیفه  بزنید تا از عظمت آن غرق شعف شوید؛ خصوصا به شما توصیه می‌کنیم تماشای منظره دبی از بالا را در رصد خانه از دست ندهید.
 

آکواریوم دبی و باغ‌وحش زیر آب (Dubai Aquarium and Underwater Zoo)

دبی مال
یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین بخش‌های  دبی مال، آکواریوم آن است. اگر به تفریحات آبی و آشنایی با آبزیان علاقه‌مند باشید، بازدید از آکواریوم بزرگ دبی  قطعا برایتان لذت‌بخش خواهد بود. این آکواریوم با داشتن بیش از ۳۳ هزار جاندار از جمله بیش از ۴۰۰ کوسه و سفره‌ماهی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و خاص را برای شما رقم می‌زند. در این مکان ابتدا تونل آکواریوم را مشاهده خواهید کرد که موجودات ریزودرشت آبزی در آنجا قرار دارند و می‌توانید اطلاعات زیادی از زندگی آنها به دست آورید. تونل آکواریوم دبی در طبقه همکف  دبی مال  قرار دارد. این تونل آکواریومی ۴۸ متر طول و 11 متر عمق دارد. پس از آن شاهد باغ‌وحش زیر آب خواهید بود که می‌توانید برخی حیوانات دریایی همچون ستاره دریایی، خارپشت و خرچنگ‌ها را در آنجا لمس کنید. این باغ‌وحش شامل سه منطقه جنگل بارانی، ساحل راکی یا صخره‌ای و اقیانوس زنده می‌شود. 
آکواریوم بزرگ و زیبای دبی، دیدنی‌های بسیاری برای گردشگران دارد و تلاش کرده تا به‌گونه‌ای عمل کند که رضایت انواع بازدیدکنندگان را جلب کند. اگر به غواصی علاقه داشته باشید این مکان بهشت شما خواهد بود و اگر علی‌رغم علاقه‌ای که دارید از انجام آن می‌ترسید، می‌توانید غواصی را با روش اسنورکلینگ تجربه کنید که بسیار راحت‌تر است.

در واقع بازدید از آکواریوم دبی فرصتی مناسب برای شناخت موجوداتی است که در طول زندگی با آنها برخورد نداریم، خصوصا برای دوستداران طبیعت. در این آکواریوم انواع مختلفی از حیوانات آبزی را مشاهده خواهید کرد و می‌توانید تعاملی جالب با آنها داشته باشید. از کروکدیل گرفته تا کوسه! حتی می‌توانید با کوسه‌ها شنا کنید و به آنها غذا بدهید. اما اصلا نترسید؛ چون شما در قفسی امن قرار می‌گیرید و مسئولان آکواریوم هم در کنار شما هستند تا مشکلی پیش نیاید. اگر در زمان‌های مشخصی که برای غذادادن به کوسه‌ها در نظر گرفته‌اند، به دبی مال بروید می‌توانید غذادادن به کوسه را تجربه کنید و این تجربه شگفت‌آور را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اسکی روی یخ (Dubai Ice Rink)

دبی مال
آماده هستید که در دل کویر اسکی کنیم؟ پس بیاید به  دبی مال برویم، جایی که در قلب کویر امکان اسکی روی یخ را برایمان فراهم کرده است. پیست یخ  دبی مال  یکی از جاذبه‌های معروف دبی است که با نام دبی آیس رینک شناخته می‌شود و در قلب مرکز خرید بزرگ دبی قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌‎های مهم این پیست یخ بزرگ و دیدنی این است که در تمام فصول باز است و سقف شیشه‌ای آن دما را به‌صورت مناسبی حفظ می‌کند.

جذابیت این پیست این است که در فصل گرم سال به آن بروید و بعد از احساس گرمای زیاد در فضای خارج از پیست هنگامی که وارد پیست می‌شوید، از دمای پایین و هوای خنک آنجا لذت ببرید. پیست یخ  دبی مال با بیش از 1500 متر مساحت امکان یادگیری اسکی و لذت‌بردن از آن را برایتان فراهم می‌کند، آن هم در مرکز خریدی بزرگ که پر از تفریحات و فروشگاه‌ها است.

اگر اسکی بلد نیستید، این پیست بهترین مکان برای یادگیری است چرا که مربی‌های حرفه‌ای برای آموزش در اختیار شما قرار می‌گیرند. اگر اسکی کار حرفه‌ای هستید هم باز به پیست دبی بروید تا از مسیرهای پر چالش آن استفاده کرده و مهارت خود را به نمایش بگذارید. البته حتما یادتان باشد که برای اسکی‌کردن در این پیست باید لوازمی همچون اسکی، بوت‌ها، قلاب و کلاه اسکی داشته باشید. اگر این لوازم را دارید به همراه خود ببرید، اگر نیاز به خریدن آنها دارید این امکان در دبی مال فراهم است و حتی شما می‌توانید لوازم را در پیست کرایه کنید. 

کارتینگ زعبیل (Ekart Zabeel)

رانندگی با سرعت بالا را در دبی مال تجربه کنید، تجربه‌ای که به لطف کارتینگ زعبیل برایتان فراهم شده است. چه تازه‌کار باشید و چه راننده‌ای حرفه‌ای فرقی نمی‌کند و می‌توانید از کارتینگ استفاده کنید. فقط باید بالای 14 سال سن و حداقل 140 سانتی‌متر قد داشته باشید و وزنتان بیش از 120 کیلوگرم نباشد. در فضای کارتینگ زعبیل ناوگانی متشکل از 11 کارت گوکارت برقی با کارایی بالا است که سازگار با محیط‌زیست و همچنین با آلایندگی صفر است. به دلیل حفظ ایمنی و نگهداری پیست در بالاترین استاندارد، قبل از رانندگی باید در جلسه توجیهی ایمنی شرکت کنید و پس از آن وسایلی از جمله کلاه ایمنی، لباس مسابقه و غیره در اختیار شما قرار خواهد گرفت. حالا باید آماده شوید و حرکت کنید. در سطح سرعت انتخابی خودتان حرکت کنید و پیچ و خم‌ها را بگذرانید و با دیگر مسابقه‌دهندگان رقابت کنید. رفتن به کارتینگ زعبیل در  دبی مال  آدرنالین را به شما تزریق می‌کند و لحظات پر هیجانی برایتان فراهم می‌کند.

سینما ریل (Reel Cinema)

سیما ریل در دبی مال اولین سینمای چند پروژکتوری در امارات است که توانسته با صفحه‌نمایش 270 درجه‌ای خود توجه بسیاری را به خود جلب کند. این فناوری که سه دیوار سینما را به خود اختصاص داده است دید محیطی وسیعی به شما می‌دهد تا بتوانید بیشترین لذت را از فیلم ببرید. به عبارت دیگر این سینما بهترین‌گزینه برای تماشای پرفروش‌ترین‌های سینمای اکشن و ترسناک محسوب می‌شود. بدون شک قرار گیری این سینما در بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی یعنی دبی مال، تاثیر شگرفی در محبوبیت آن داشته است. همانطور می‌دانید قرارگیری یک سینما در مرکز خرید کار را آسان می‌کند و نیازی نیست برای تماشای فیلم به مکان دیگری بروید. بعد از خرید به سینما بروید و ضمن استراحت از تماشای یک فیلم خوب لذت ببرید. 

 

 هیستریا (Hysteria) 

این خانه تسخیر شده است، وارد نشوید! اما شما که قرار نیست به این حرف گوش کنید درست است؟ چون شما بسیار شجاع هستید و از رویارویی با خطر واهمه‌ای ندارید، در واقع سرتان درد می‌کند برای ترس و هیجان، پس بیاید باهم هیستریا را بیشتر بشناسیم تا ببینیم بالاخره به صلاح است به آنجا بروید یا نه. 

هیستریا خانه‌ای تسخیر شده در دبی است که یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود، البته جاذبه‌ای برای افراد شجاع. اگر به بازی‌های اتاق فرار یا فیلم‌های ترسناک علاقه دارید قطعا از رفتن به هیستریا لذت برده و در آنجا دقایقی ترس و هیجان واقعی را تجربه خواهید کرد. پس اگر فکر می‌کنید خیلی نترس هستید به این خانه تسخیر شده در دبی مال بروید تا با بدترین کابوس‌ها روبه‌رو شوید. در طبقه دوم دبی مال زمان برایتان متوقف می‌شود و شما در راهرو‌های تاریک و اتاق‌های ترسناک با جامپ اسکرهای بسیاری مواجه می‌شوید. می‌توانید برای رویارویی با این چالش به‌تنهایی به دل خانه تسخیر شده بزنید و یا با دوستانتان به آنجا بروید؛ ولی در نظر داشته باشید که فقط افراد بالای 16 سال حق ورود به هیستریا را دارند. 

 

محوطه بازی (Play DXB) 

یکی از جذاب‌ترین تفریحات در دبی، وی آر پارک دبی است فضای VR پارک دبی مال با فراهم‌کردن امکانات بسیار عالی، تجربه لمس دنیای مجازی را به شما هدیه می‌کند. در واقع VR امکان ساخت یک دنیای کاملا مجازی را برای شما فراهم می‌کند که در آن، محیط و وسایلی را به‌صورت دقیق و واقع‌گرایانه تجسم می‌کنید. این فضا با به‌کارگیری دو تکنولوژی اساسی VR (Virtual Reality) و AR (Augmented Reality) به نمایش گذاشته می‌شود. VR Park در دبی مال توسط شرکت Emaar Entertainment طراحی و ساخته شده است که حدود 7000 مترمربع مساحت دارد و با داشتن بخش‌های مختلف، مناسب کودکان و بزرگسالان است. با هر سن و سلیقه‌ای که باشید در اینجا بازی موردعلاقه خود را پیدا خواهید کرد. بازی‌های وی آر پارک دبی مال با استفاده از فناوری واقعیت مجازی تجارب مختلفی همچون هیجان، وزرش و ترس را برایتان ایجاد می‌کنند. با شناخت چند مورد از این بازی‌ها می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. 

بازی paradro: این بازی شما را به دنیای پاراگلایدر در منطقه خاورمیانه می‌برد که با واقع‌بینانه بودنش، تجربه‌ای فوق‌العاده است. شما در این بازی تصمیماتی می‌گیرید که بسیار مهم هستند و می‌توانند روی نتیجه بازی تأثیرگذار باشند. در واقع هر حرکتی که در طول بازی انجام می‌دهید، روی پیشرفت و نتیجه نهایی تأثیر مستقیم دارد. 

بازی drifters: یک بازی ویدئویی با موضوع اتومبیل‌رانی و دریفت را با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی تجربه کنید و با چالش‌های مسابقه‌ای روبه‌رو شوید. این بازی از پرطرفدارترین بازی‌های سبک اتومبیل‌رانی و مسابقه است. 

بازی Robocom VR: یک بازی ویدئویی برای علاقه‌مندان به فضانوردی است که به شما اجازه می‌دهد تا تجربه سفر به فضا و کشف محیط منحصربه‌فرد آن را به‌صورت بسیار واقع‌گرایانه کسب کنید. 

بازی  xd dark ride: این بازی اکشن و تیراندازی را می‌توانید به‌صورت گروهی انجام داده و با شلیک به دشمنان خود، از پیشروی آنها جلوگیری کرده و محیطی پر از چالش و رقابت ایجاد کنید. 

بازی‌های الکتریکی: در وی آر پارک دبی مال برخی بازی‌های الکتریکی هم وجود دارند که می‌توانید آنها را هم به‌عنوان گزینه‌ای برای تفریح در نظر بگیرید: Hologate، Stereolife، Burj Drop، VR Maze، Plummet، Virtual Rabbids 

 

سافت پلی (Soft Play) 

سافت پلی در دبی مال محبوب خانواده‌هاست چرا که با خیال راحت می‌توانند کودکان خود را برای تفریح به آنجا ببرند. این فضای بازی با کف‌پوش‌های نرم و راحت طراحی شده تا هنگام استفاده کودکان از وسایل بازی، ایمنی آنها به بهترین شکل رعایت شود. در سافت پلی دبی مال محرک‌های ذهنی و جسمی مناسبی برای کودکان فراهم است و همین هم عاملی برای ایجاد فضای شاد و خلاقانه برای کودکان است. در این مکان بچه‌ها علاوه بر سرگرم‌شدن در محیطی کاملا ایمن و راحت مهارت‌های حرکتی و اجتماعی خود را نیز افزایش می‌دهند.  

موزه نور بینهایت (INFINITY DES LUMIÈRES) 

جواهر درخشان فرهنگ و هنر دبی را در دبی مال مشاهده کنید. موزه نور بینهایت دبی تجربه‌ای استثنایی از هنر دیجیتال را به شما ارائه خواهد داد، تجربه‌ای که محدود به یک موزه ساده نمی‌شود و در واقع سفری هنری به‌حساب می‌آید. در این سفر وارد دنیایی از تصاویر زنده و متحرک، رنگ‌های خیره‌کننده و صداهای شگفت‌انگیز می‌شوید. موزه نور بینهایت در دبی مال، فضایی است که هنر و فناوری را به شکل تحسین برانگیزی با هم ادغام کرده و آن را با استفاده از 130 پروژکتور و 58 بلندگو در قالب 3000 تصویر متحرک، در اختیار شما قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که موزه نور بینهایت قصد نمایش دنیای دیجیتال را دارد، از معماری منحصربه‌فرد و تجهیزات پیشرفته استفاده کرده است تا به بهترین شکل ممکن نمایش‌های متنوع و پویا را اجرا کند. رفتن به این موزه را صرفا یک سرگرمی و تفریح در نظر نگیرید چرا که در واقع فرصتی برای آشنایی و تعامل تنگاتنگ با جدیدترین دستاوردهای هنر دیجیتال است که شما را با مفاهیم هنری آشنا می‌کند. این حرف را جدی بگیرید، اگر به دبی مال رفتید به‌هیچ‌وجه مشاهده تصاویر خارق‌العاده در موزه نور بینهایت را از دست ندهید. شاید تنها فرصتی باشد که بتوانید تلفیق هنر و فناوری را از نزدیک لمس کنید. 

اسکای ویو دبی (Sky Views) 

با یکی دیگر از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری دبی مال آشنا خواهیم شد و آن اسکای ویو دبی (Sky Views) است. اسکای ویو شما را به ارتفاعات شهر دبی می‌برد تا تجربه منحصربه‌فرد تماشای مناظر پانوراما از بلندترین نقاط شهر را داشته باشید. این مکان شگفت‌انگیز مجموعه‌ای از هیجان را شامل می‌شود که از تجربه تک‌تک آنها لذت خواهید برد. به‌عنوان‌مثال در اسکای ویو دبی مال می‌توانید پل شیشه‌ای، تراس دیدنی و پرش زیپ‌لاین را ببینید. پل شیشه‌ای هیجان خالص است، شما روی پل قرار می‌گیرید و با دید 360 درجه تمام دبی را زیرپای خود مشاهده خواهید کرد، آن هم از ارتفاع 220 متری! بعد از اینکه روی ارتفاع پل شیشه‌ای تپش قلب ناشی از هیجان را لمس کردید وقت آن است که در فضایی باز منظره‌های شهر را ببینید. روی تراس دیدنی بروید و نقاط مهم شهر از حمله برج خلیفه، دریاچه برج و دیگر جاذبه‌های دبی را از آن بالا تماشا کنید. دلتان می‌خواهد از این ارتفاع پایین بروید؟ البته نترسید قرار نیست از ارتفاع بپرید، فقط می‌خواهیم به بخش هیجان انگیز اسکای ویو دبی مال یعنی زیپ لاین برسیم. این زیپ لاین تقریبا 558 متر طول دارد و به عنوان یکی از بلندترین و طولانی‌ترین مسیرهای زیپ لاین، تجربه متفاوتی به شما می‌دهد. پس سوار زیپ لاین شوید و از ارتفاعات به پایین بروید تا تفریح خود در دبی مال را به هیجان انگیزترین شکل ممکن سپری کنید.  

منطقه بازی‌های ورزشی زعبیل (Zabeel Sports District) 

منطقه بازی زعبیل در دبی مال محیط مناسبی برای ورزشکاران است که در پشت‌بام دبی مال با چشم‌اندازی زیبا قرار گرفته، فرصتی ویژه برای شما تا بتوانید ورزش موردعلاقه خود را در فضایی بزرگ و با امکانات تفریحی و رفاهی متنوع تجربه کنید. در قسمتی از این منطقه هم می‌توانید خوراکی‌های سالم مانند پروتئین بار و آبمیوه بخرید و کمی استراحت کنید. در مجموع منطقه زعبیل دارای 5 زمین ورزشی تنیس،2 زمین والیبال و بسکتبال و 4 زمین سرپوشیده بدمینتون و یک زمین برای کریکت (توپ‌دنده؛ نوعی ورزش تیمی) است. علاوه بر زمین‌ها و تجهیزات ورزشی متعدد، در زعبیل دبی مال کارگاه‌های آموزشی هم وجود دارد که با هدف ارتقای دانش و سلامتی برگزار می‌شوند. این ورزشگاه، محیطی کاملا امن و دوستانه دارد که با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.  

 

اپرای دبی (Dubai Opera) 

اپرای دبی مال نمادی از هنر و فرهنگ در دبی است که میزبان رویدادهای فرهنگی مختلفی مانند تئاتر، اپرا، باله، کنسرت و رویدادهای فرهنگی دیگر است. ساختمان اپرای دبی مال در سال 2016 افتتاح شد. معماری این ساختمان الهام گرفته از قایق‌های سنتی عربی است. در حال حاضر سالن اپرا با ظرفیت بیش از 2000 نفر و با طراحی آکوستیک و امکانات عالی، محیطی مناسب برای اجراهای هنری به شمار می‌رود. در این محیط می‌توانید شاهد تجمع هنرمندان و هنردوستانی باشید که گرد هم آمده‌اند. از آنجایی که اپرای دبی مال دارای امکاناتی همچون کافه و رستوران‌های با کیفیت است، شما می‌توانید قبل یا بعد از اجراها، زمان خود را در آنجا سپری کرده و از هم نشینی با دوستانتان لذت ببرید. 

 

دبی دینو (Dubai Dino) 

دایناسوری 155 میلیون ساله را در دبی مال ببینید. یکی از جذابیت‌های خاص دبی مال وجود دبی دینو در آنجاست که علاقه‌مندان به دنیای دایناسورها و تاریخ را به خود جذب می‌کند. در دبی دینو اسکلتی تقریبا کامل از یک دایناسور دیپلودوکس با قدمت 155 میلیون سال را مشاهده خواهید کرد. این اسکلت حدود 7 متر ارتفاع و 24 متر طول دارد. علاوه بر عظمت این دایناسور، حفظ شرایط خوب اسکلت پس از سال‌ها، عاملی برای مشهور شدن آن است. البته شکستگی موجود در دم این دایناسور فرضیه‌های زیادی را برای دانشمندان به وجود آورده است. این اسکلت ازوایو مینگ، ایالت متحده آمریکا به دبی منتقل شده تا برای افزایش آگاهی در مورد دوره‌های تاریخی و باستان شناسی از آن استفاده شود. تماشای دبی دینو هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار آموزنده و الهام بخش است و درک ما را از تاریخ طبیعی و تکامل حیات افزایش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم در دبی مال  به دیدن این دایناسور عظیم هم بروید.  

 

شهربازی ترمپو اکستریم (Trampo Extreme) 

یکی دیگر از مکان‌های جذاب برای خانواده‌ها و کودکان در دبی مال شهربازی ترمپو اکستریم است. این شهربازی با داشتن امکانات و بازی‌های مختلف مکانی عالی برای سرگرمی است که لحظات خوشی را برای شما و خانواده فراهم می‌کند. این شهربازی، بازی‌های ایمن و خوبی دارد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم: 

ترامپولین: شهربازی ترمپو اکستریم تعداد زیادی ترامپولین برای پریدن دارد که شکل و اندازه آنها با هم متفاوت است و بسته به جثه و توانایی خود می‌توانید هر کدام را که خواستید انتخاب کنید.  

دیوارهای کوهنوردی: فرصتی عالی برای رویارویی با چالش کوهنوردی برای کودکان. 

بخش بازی‌های نرم: در این بخش انواع بازی‌های ساده و ایمن برای کودکان کوچک شما وجود دارد. 

اتاق بازی ویدئویی: اگر به دنیای دیجیتال علاقه دارید به اتاق بازی‌های ویدئویی بروید و به همراه خانواده به بازی‌کردن بپردازید. 

زمین بسکتبال: در این شهربازی زمین بسکتبال برای بازدیدکنندگان فراهم است. 

جاهای دیدنی نزدیک به دبی مال 

وقتی به شهری سفر می‌کنیم دوست داریم به بازدید از تمام مناطق زیبای آنجا برویم و چه چیزی بهتر از این که مجبور نباشیم مسافت طولانی را طی کنیم و بدون دردسر بتوانیم هم‌زمان در یک منطقه، به چند جاذبه گردشگری سر بزنیم. به همین خاطر در اینجا برخی از جاذبه‌های فوق‌العاده دبی را که در نزدیکی  دبی مال  قرار دارند به شما معرفی می‌کنیم تا با آنها آشنا باشید و بتوانید علاوه بر دبی مال به آن‌ها هم سری بزنید. 

برج خلیفه Burj Khalifa 

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دبی که در نزدیکی دبی مال قرار داردبرج خلیفه است. این آسمان‌خراش باشکوه که بلندترین برج جهان به شمار می‌رود ارتفاعی 828 متری دارد که ساخت آن در سال 2009 به اتمام رسید. طراحی و معماری برج خلیفه توسط آدریان اسمیت صورت گرفته و برج خلیفه در مجاورت دبی مال به یکی از زیباترین جاذبه‌های دبی تبدیل شده است. در داخل برج جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید ساعت‌های طولانی را در برج سپری کرده و از گشت و گذار خود لذت ببرید، اگر هم خسته شدید یا دلتان یک نوشیدنی یا غذای خوشمزه خواست، حتما سری به کافه و رستوران‌های با کیفیت برج خلیفه بزنید. البته خوب است بدانید یکی از مشهورترین رستوران‌ها که لقب مرتفع‌ترین رستوران دنیا را از آن خود کرده و نامش در کتاب رکوردهای گینس هم دیده می‌شود، رستوران اتمسفر است. این رستوران در در ارتفاع ۴۲۲ متری و در طبقه ۱۲۲ برج خلیفه قرار گرفته و انواع غذاهای بین المللی در آن سرو می‌شود. یکی دیگر از بهترین تجاربی که می‌توانید در این آسمان خراش به دست آورید، تماشای دبی از بالا است، اگر به سکوهای دید برج بروید، دبی زیر پایتان قرار دارد. در طبقه 124 به سکوی At The Top سر بزنید و در طبقه 148 به سکوی تماشای At The Top SKY بروید که در ارتفاع 555 متری قرار دارد. شاید باورش سخت باشد اما آسانسورهای برج خلیفه، یکی از عوامل جذابیت بازدید از این سازه هستند. در مجموع این برج 58 آسانسور و 8 بالابر دارد که ظرفیت آسانسورها حداکثر 14 نفر است و معروف‌ترین آن‌ها سرعت 36 کیلومتر بر ساعت  دارد. در نهایت به عنوان آخرین مورد باید با آبنمای موزیکال برج خلیفه آشنا شوید، شاهکاری بی‌نظیر که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. این آبنما که در بخش بیرونی برج قرار دارد، ۲۷۵ متر طول داشته و آب را تا ارتفاع ۱۵۰ متر بالاتر پرتاب می‌کند. تماشای آبنمای دبی در شب لطف خاصی دارد چرا که 6600 لامپ به کار رفته در آن تصویری چشم نواز برای مخاطب ایجاد می‌کند.  

حالا که به‌صورت کلی با برج خلیفه و دیدنی‌ها آن آشنا شدید خوب است اگر به دبی مال رفتید، سری هم به بلندترین آسمان‌خراش جهان و عظمت بی‌مثال آن بزنید. 

موزه آینده دبی Museum of The Future 

یکی از پیشرفته‌ترین و خاص‌ترین مکان‌های دیدنی که در نزدکی دبی مال قرار دارد موزه آینده دبیاست که تلفیقی از هنر و فناوری را به رخ می‌کشد. این موزه در سال 2022 افتتاح شد تا به رواج و توسعه فناوری‌های روز دنیا در بخش‌های مختلف به‌خصوص هوش مصنوعی کمک کند. در موزه آینده با قدرت تکنولوژی آشنا می‌شوید و آینده را پیش روی خود خواهید دید. معماری خیره کننده موزه آینده دبی هم در راستای هدف اصلی موزه یعنی چشم‌اندازی به آینده است. طراحی حلقه‌ای تو خالی، فضای داخلی با پله‌های مارپیچ و ارتباط جالب طبقات، همه نمایانگر معماری بی‌نظیر موزه به شمار می‌رود. این موزه 7 طبقه دارد که 5 طبقه آن برای بازدید طراحی شده و در بخش بازدید شما با این موارد رروبه‌رو خواهید شد: 

طبقه پنجم، ایستگاه فضایی هوپ: سفر خیالی در یک فضاپیما و تجربه شبیه‌ساز پرواز برای آشنایی با چشم‌اندازی از آینده دبی در سال 2070.  

طبقه چهارم، مؤسسه شفا: در این بخش شما با اکوسیستم‌های مختلف، تغییرات آب‌وهوا و ساخت ابزارهایی برای بهبود آن در آینده مواجه می‌شوید. صندوق حیات و بخش نگهداری 2400 کد ژنتیکی از موجودات مختلف در اینجا قرار دارد. 

طبقه سوم، واحه: در آرامش واحه حواس مختلف خود را درگیر می‌کنید و ارتباط بیشتری با جسم و ذهن خود خواهید داشت. 

طبقه دوم، آینده در حال: در اینجا با وسایل برقی آینده‌نگر، جت‌های الکتریکی و...آشنا خواهید شد.  

طبقه اول، قهرمانان آینده: این طبقه مختص کودکان زیر 10 سال است تا با تصور و طراحی کردن و ساختن آشنا شوند. 

طبقه همکف: لابی موزه در این بخش قرار دارد و می‌توانید آنجا استراحت کرده و از فروشگاه‌ها خرید کنید. 

فواره دبی The Dubai Fountain 

فواره یا آب‌نمای دبی که یکی از جاذبه های دبی به شمار می‌رود لقب بزرگ‌ترین آب‌نمای جهان را گرفته است که می‌توانید به‌صورت رایگان از آن بازدید کنید. این فواره آب را با ریتم مخصوص موزیک پرتاب می‌کند که صحنه زیبایی را به رخ می‌کشد. فواره دبی در دریاچه برج خلیفه قرار گرفته است که می‌توانید در ساعات مشخصی رقص آب و موسیقی در آن را که موجب خلق تصاویر رویایی و شگفت‌انگیز می‌شود، تماشا کنید. برای دیدن این فواره زیبا که در نزدیکی دبی مال و در بخش بیرونی برج خلیفه قرار دارد می‌توانید از ساعت 6 عصر تا ساعت 23 شب به برج خلیفه بروید. نمایش‌های فواره هر روز اجرا می‌شوند و هر نمایش تقریبا 5 دقیقه زمان می‌برد، فاصله بین هر نمایش هم حدودا 30 دقیقه است. اگر دوست دارید دید کاملی به فواره داشته باشید می‌توانید در یکی از رستوران‌های اطراف که دید کلی دارند جا رزرو کرده و از تماشای آب‌نمای موزیکال لذت ببرید. 

قاب دبی Dubai Frame 

قاب دبی فرصتی برای تماشای منظره‌ای متفاوت از شهر، راه‌رفتن روی شیشه و سفر به دنیای مدرن را برایتان فراهم می‌کند. این مکان متفاوت که در نزدیکی دبی مال قرار گرفته است جاذبه‌ای نمادین با 150 متر ارتفاع و 93 متر عرض است. در این مجموعه می‌توانید مناظق تاریخی شهر دبی مانند دیره، الکرامه و ام حراره را از بالا تماشا کنید. در ساخت قاب دبی 15000 متر روکش طلا به کار رفته که جلوه خاصی به آن بخشیده است. این جاذبه دیدنی دبی دارای بخش‌های مختلفی برای بازدید است و شما با رفتن به آنجا احساس می‌کنید که سوار ماشین زمان شده‌اید و قاب شما را به سه دوره زمانی امارات در بخش‌های مختلف خواهد برد، در واقع با گذشته، حال و آینده امارات آشنا می‌شوید. از آنجایی که قاب دبی یک جاذبه ویژه است به شما توصیه می‌کنیم اگر به دبی مال رفتید حتما به قاب دبی هم که در نزدیکی آنجا قرار دارد سر بزنید و از عظمت این قاب شگفت زده شوید. 


کافه و رستوران‌های دبی مال

نوبت به بخش خوش‌عطر و طعم دبی مال یعنی کافه و رستوران‌ها می‌رسد، جایی که بدون شک همه به آن سرخواهند زد چرا که بعد از یک گردش طولانی، خوردن غذایی خوشمزه و دلچسب در یک رستوران خوب و یا نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌ای زیبا، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. با هم به شناخت برخی از بهترین کافه و رستوران‌های دبی مال که غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی برای هر ذائقه‌ای سرو می‌‎کنند، می‌پردازیم.
Breakfast at Le Gourmet
به کافه Le Gourmet در طبقه دوم دبی مال بروید و صبحانه فرانسوی میل کنید.
Lunch Affair
این رستوران از ساعت 10 تا 13 آماده پذیرایی از شما برای بک غذای لذیذ است.
رستوران ترکی CZN Burak
در طبقه همکف دبی مال رستورانی وجود دارد که انواع صبحانه ترکی را در اختیار شما می‌گذارد. صبحانه‌هایی مانند: کره و پنیر، تخم‌مرغ و...
رستوران نیوشانگهای New Shanghai 
در یک رستوران چینی، غذای چینی تست کنید و به تجارب جدید خود اضافه کنید. سوپ رشته‌فرنگی و نان سرخ شده از مواردی هستند که در این رستوران چینی سرو می‌شود.
رستوران ناندوز NANDO’S
در قسمت زیرین طبقه همکف دبی مال، غذاهای آفریقایی در انتظار شما هستند تا آنها را بچشید. 
رستوران Social House Dubai
این رستوران بسیار خاص است چرا که غذاهای خود را در محیطی مدرن که دید خوبی به فواره دبی دارد، سرو می‌کند. در واقع رفتن به این رستوران یک تیر و دو نشان است، هم غذایی خوش‌طعم میل کنید و هم از تماشای فواره لذت ببرید. 
رستوران Asma 
اگر هوس غذای عربی کرده‌اید رستوران Asma در دبی مال کاملا برای شما مناسب است. 
رستوران Somewhere
در لابه‌لای شلوغی‌های خیابان فشن دبی مال، رستورانی قرار دارد که انواع غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند تا بتواند مشتریان بیشتری جذب کند. پس هوس هر غذایی کرده باشید این رستوران برایتان عالی است.
رستوران Peppermill
در طبقه دوم دبی مال عطر غذاهای هندی را حس خواهید کرد. رستوران Peppermill در دو فضای باز و بسته به سرو غذاهای خوش‌طعم هندی می‌پردازد.
رستوران Cheesecake Factory
در طبقه همکف و نزدیکی‌های آکواریوم  با رستوران چیز کیک فکتوری روبه‌رو می‌شوید که غذاهای مختلفی همچون پاستا، پیتزا، ماهی و...سرو می‌کند. علاوه بر این خوراکی‌های لذیذی همچون ترافل، چیزکیک و شکلات را هم می‌توانید در آنجا سفارش دهید. 

حالا که به معرفی برخی کافه و رستوران‌های دبی مال پرداختیم خوب است با این چند مورد هم آشنا باشید:
اونو شیکاگو گریل (UNO Chicago Grill)
رد لابستر (Red Lobster)
تی جی آی فرایدیز (TGI Friday’s)
یو سوشی (U Sushi)
کاستا کافی (Costa Coffee)
کافه باتیل (Cafe Bateel)
کافه نانوایی هومینگبرد (Hummingbird Bakery)

هتل‌های نزدیک به دبی مال

اقامت در هر شهر یکی از مواردی است که نیاز به برنامه‌ریزی و شناخت هتل‌های آن شهر دارد، پس برای اقامت در دبی هم باید هتل‌های خوب آنجا را بشناسید و ازآنجایی‌که دبی مال در منطقه مناسبی قرار دارد که جاذبه‌های گردشگری زیادی در نزدیکی آن هستند؛ خوب است محل اقامت خود را در نزدیکی دبی مال انتخاب کنید تا بتوانید بدون دردسر به تفریح بپردازید. در اینجا با لیستی از بهترین هتل‌های دبی در نزدیکی  دبی مال آشنا خواهید شد.
هتل پنج‌ستاره آرمانی Armani
هتل پنج‌ستاره برج‌العرب Burj Al Arab
هتل پنج‌ستاره میلینیوم پلازا داون تاون (Millennium Plaza Downtown)
هتل چهارستاره رافلز (Raffles)
هتل چهارستاره حیات پلیس جمیرا (Hyatt Place Jumeirah)
هتل سه ستاره سیتی مکس بر دبی (Citymax Bur)
هتل سه ستاره رز اگزکتیو ورلد ترید سنتر (Rose Executive DWTC)

آدرس دبی مال

دبی مال، این مرکز خرید عظیم و جذاب که مراکز تفریحی زیادی در دل خود جای داده است در خیابان مرکزی مالی، در امتداد جاده شیخ زاید و جنب برج خلیفه قرار دارد. برای رفتن به دبی مال راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
تاکسی: اگر خواستید از تاکسی استفاده کنید کار شما بسیار راحت است چرا که تمام رانندگان، دبی مال را می‌شناسند، می‌توانید در هر منطقه‌ای که هستید سوار تاکسی شوید و بعد در ایستگاه تاکسی دبی مال که در طبقه همکف قرار دارد پیاده شوید.
مترو:  در صورت استفاده از مترو باید در ایستگاه دبی مال (Dubai Mall) پیاده شوید و به مرکز خرید بروید.
اتوبوس: دسترسی اتوبوس‌های این منطقه به صورتی است که می‌توانید سوار اتوبوس 27 شوید که از ایستگاه طلایی در دیره حرکت می‌کند و یا از ایستگاه اتوبوس غیبیه در منطقه الفهیدی سوار اتوبوس 29 شوید. 
خودرو شخصی: اما اگر قصد دارید با ماشین شخصی به دبی مال بروید کار شما بسیار ساده است؛ چون جاده به‌خوبی علامت‌گذاری شده و در مرکز خرید پارکینگ بزرگی برای ماشین شما وجود دارد. برای رفتن به دبی مال باید جاده شیخ زاید را در 1Interchange ترک کنید و در جاده فایننشال سنتر به مسیر خود ادامه دهید تا به مرکز خرید دبی برسید. 


جمع‌بندی نهایی

دبی یکی از قطب‌های گردشگری و مکانی مدرن برای به‌تصویرکشیدن پیشرفت، تکنولوژی و آینده است که توانسته در سال‌های اخیر گردشگران زیادی را جذب کند. البته علت جذب گردشگران هم کاملا منطقی و به جا بوده و با این حجم از جاذبه‌های دیدنی خاصی که دارد تعجبی نیست که طرفداران زیادی پیدا کرده است. همان‌طور که در مقاله خواندید شما در دبی با جاذبه‌های فراوانی روبه‌رو می‌شوید و  دبی مال  یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌ها است که تفریحات و سرگرمی‌های فراوانی را در خود جای‌داده است. در واقع دبی مال  مکانی است همه‌چیزتمام برای خرید، تفریح، غذاخوردن و هر آنچه که برای سپری‌کردن یک روز خوب به آن نیاز دارید. اگر قصد سفر به دبی را دارید، حتماً برای بازدید از دبی مال در  تور دبی خود برنامه‌ریزی کنید و این فرصت را از دست ندهید.