021-41571 Info@shadisafar.com
0

کشف شگفتی‌های منطقه لارا در آنتالیا

اگر به کشور زیبای ترکیه سفر کرده باشید می‌دانید که این کشور با جاذبه‌های دیدنی فراوانش یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سپری‌کردن تعطیلاتی است که به‌واسطهٔ آن می‌خواهید برای مدتی از دغدغه‌ها فارغ شوید و روزهایی را در آرامش سپری کنید. یکی از جالب‌ترین شهرهای ترکیه آنتالیا است که با سواحل آرام خود دل مسافران را برده و آنها را غرق شادی کرده است. سواحل آنتالیا محیطی مناسب برای لذت‌بردن از طبیعت بی‌نظیر و تجربه ورزش‌های آبی هستند. از میان جاذبه‌های دیدنی این شهر، امروز قصد داریم شما را با منطقه‌ای شگفت‌انگیز به نام لارا آشنا کنیم. منطقه لارادر سواحل مدیترانه قرار دارد و محیط آن توسط شن‌های ساحلی، آب‌های زلال و مناظر چشم‌نواز، به طرز عجیبی زیبا است. از آنجایی‌که منطقه لارادر نزدیکی‌های فرودگاه قرار دارد، گردشگران زیادی به آن سر می‌زنند تا از طبیعت پاک آن بهره‌مند شوند.

منطقه لارا در آنتالیا، علاوه بر داشتن سواحل دلچسب، مراکز خرید متنوع، رستوران‌های باکیفیت و کافه‌های زیادی هم دارد که محبوبیت این منطقه را افزایش می‌دهند. یکی دیگر از جذابیت‌های منطقه لارا، نزدیکی آن به آبشار دودن است که از زیباترین آبشارهای ترکیه محسوب می‌شود. 

اقامت در منطقه لارا

هتل در منطقه لارا

منطقه لارا امکانات مناسبی برای گردشگران دارد و همین مسئله اقامت در آنجا را دلچسب و لذت‌بخش می‌کند. این منطقه با داشتن هتل‌های لوکس و همچنین اقامتگاه‌های متنوع، تلاش کرده تمام سلایق را پوشش دهد و برای همهٔ افراد محیط مناسبی فراهم کند. اگر دوست دارید در محیطی لوکس اقامت کنید، هتل‌های با امکانات لارا با داشتن استخر، مرکز اسپا، رستوران و تفریحات مختلف، گزینه خوبی برایتان هستند؛ در این هتل‌ها می‌توانید از خدمات مختلفی که شامل ماساژ، یوگا، ورزش آبی و... می‌شوند استفاده کنید. اما اگر انتخاب شما پیداکردن محل اقامت اقتصادی است، هتل‌ها و آپارتمان‌های کوچک‌تر در لارا، با قیمت مناسب‌تری در دسترس شما هستند. این اقامتگاه‌ها امکانات اولیه مناسبی دارند و در آن با اتاق‌های تمیز، وای‌فای رایگان و سرویس صبحانه روبه‌رو خواهید شد. به‌هرحال چه به دنبال محلی لوکس باشید و چه سفری مقرون‌به‌صرفه را ترجیح بدهید، منطقه لارا در آنتالیا، محیط مناسبی برای اقامت شما دارد. 

بهترین هتل‌های لوکس

منطقه لارا با توجه‌به نزدیکی‌اش به فرودگاه و داشتن جذابیت‌های فراوان، محیط مناسبی برای اقامت است و در آن هتل‌های لوکسی با امکانات مناسبی وجود دارند. در این هتل‌ها می‌توانید از استخرهای بزرگ، مراکز اسپا، مراکز تفریحی، کافه‌ها و رستوران‌های لوکس و خدمات مناسب بهره‌مند شوید. یکی از معروف‌ترین هتل‌های این منطقه، هتل تایتانیک دلوکس لارا آنتالیا (Titanic Deluxe Lara) نام دارد که شبیه کشتی تایتانیک طراحی شده و امکانات بی‌نظیری دارد. هتل‌های لوکس دیگری هم در این منطقه وجود دارند:
هتل دلفین پالاس آنتالیا (Delphin Palace Hotel)
هتل دلفین ایمپریال لارا آنتالیا (Delphin Imperial Lara)
هتل لارا باروت کالکشن آنتالیا (Lara Barut Collection-Ultra All Inclusive)

گزینه‌های اقامت اقتصادی

منطقه لارا گزینه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای برای اقامت دارد که با خدمات قابل‌قبول، تجربه خوبی از سفر برایتان رقم می‌زنند. هتل‌ها و آپارتمان‌های مبله‌ای که با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرند، تمیز و راحت بوده و با امکاناتی همچون وای‌فای رایگان، تهویه‌مطبوع و صبحانه، تلاش می‌کنند شما اقامت خوبی داشته باشید. در برخی از آپارتمان‌ها امکان پخت‌وپز فراهم است و آنها در نزدیکی وسایل حمل‌ونقل عمومی قرار دارند که راحت‌تر به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه با برخی از اقامتگاه‌های اقتصادی در منطقه لارا آشنا شوید:
هتل آیهان آنتالیا Ayhan Hotel
هتل لمون آنتالیا Lemon Hotel
هتل دیلایت دلوکس آپارتز آنتالیا Delight Deluxe Aparts

امکانات و خدمات هتل‌ها
هتل‌های منطقه لارا در آنتالیا، همواره تلاش می‌کنند خدمات و امکانات خوبی را در اختیار گردشگران قرار دهند تا آنها از سفر خود نهایت لذت را ببرند. اکثر هتل‌های لوکس استخرهای سرپوشیده و روباز، طراحی مدرن، مرکز اسپا و باشگاه ورزشی دارند. همچنین در این هتل‌ها می‌توانید از خدماتی مانند ماساژ، حمام ترکی، سونا و فضایی برای ملاقات با مهمانان استفاده کنید. 

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی منطقه لارا

منطقه لارا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را برای گردشگران در نظر گرفته تا روزی خاطره‌انگیز را سپری کنند. از اصلی‌ترین جذابیت‌های لارا می‌توانیم به ساحل شنی اشاره کنیم که محلی برای آفتاب‌گرفتن و شنا است و در آن می‌توانید از ورزش‌های آبی همچون جت اسکی، پاراگلایدینگ و غواصی هم لذت ببرید. لارا چندین پارک آبی و مرکز تفریحی بزرگ و با امکانات هم دارد که با انواع سرسره‌های آبی، استخرهای موج و مناطق بازی، برای تجربهٔ هیجان عالی هستند. ازآنجایی‌که منطقه لارا به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هم شناخته می‌شود، می‌توانید به آبشار دودن که در نزدیکی لارا قرار دارد، بروید و از مشاهدهٔ این منظره طبیعی لذت ببرید. همچنین بازدید از شهر باستانی پرگه هم محیط خوبی برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ است. 

سواحل و امکانات ورزشی آبی

ساحل منطقه لارا

منطقه لارامحیطی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های آبی است. در این منطقه فرصت قایق‌سواری و اسکی روی آب برایتان فراهم است و همچنین اگر بخواهید آدرنالین بالا را تجربه کنید بد نیست سوار جت اسکی شوید. اگر هم به کشف و ماجراجویی علاقه دارید، بهتر است غواصی در زیر آب‌های زلال را امتحان کرده و زیبایی‌های طبیعی را مشاهده کنید.

پارک‌ها و مناطق طبیعی

منطقه لارا آنتالیا

رفتن به طبیعت و مشاهده فضای سرسبز همیشه آرامش خاصی را ما می‌دهد، منطقه لارا هم این امکان را برایتان فراهم کرده است که با پیک‌نیک در پارک‌ها و قدم‌زدن در طبیعت، از این آرامش بهره‌مند شوید. پارک‌های آنتالیا محیط مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پیک‌نیک هستند؛ همچنین عکاسی در این فضای زیبا می‌تواند خاطرات جالبی را برایتان ثبت کند. در منطقه لارا محیط‌های کوهستانی هم وجود دارند که اگر دوست داشته باشید در این مسیر پیاده‌روی کنید، می‌توانید چشم‌انداز جالبی از دریای مدیترانه را مشاهده کنید. 

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی منطقه لارا

منطقه لارابه سایت‌های تاریخی نزدیک است و همین فرصت ایده‌آلی را برای علاقه‌مندان به تاریخ فراهم کرده است که از این سایت‌ها بازید کنند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی در نزدیک‌های لارا، شهر باستانی پرگه است که قدمت زیادی دارد. در این شهر می‌توانید بقایای تئاتر باستانی و حمام‌های رومی را ببینید. بازدید از پرگه شما را با معماری گذشتگان بهتر آشنا می‌کند. یکی دیگر از جاذبه‌های فرهنگی، آمفی‌تئاتر آسپندوس است که با محیط بزرگ خود میزبان کنسرت‌ها و اجراهایی است که در محلی با قدمت تاریخی برگزار می‌شوند.

رستوران‌ها و غذاهای محلی

رستوران های منطقه لارا

رستوران‌های محلی و بین‌المللی زیادی در منطقه لارا وجود دارند که با استفاده از مواد اولیه تازه، غذایی باکیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهند. بخش مهمی از غذاهای این منطقه، غذاهای دریایی است که با انواع ماهی، میگو و صدف درست می‌شوند.

رستوران‌های محبوب

از محبوب‌ترین رستوران‌های منطقه لارا می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:
رستوران Lara Balık Evi: این رستوران  به غذاهای دریایی‌اش مشهور است و چون در نزدیکی دریا قرار دارد، منظرهٔ فوق‌العاده‌ای هم دارد. 
رستوران 7 Mehmet: این رستوران با غذاهای ترکی و مدیترانه‌ای خوش‌طعم شما را شگفت‌زده خواهد کرد. اگر به این رستوران رفتید از کباب‌های ترکی و دسرهای سنتی غافل نشوید.
رستوران Kaison Sushi: اگر به غذاهای ژاپنی و سوشی علاقه دارید حتما سری به این رستوران بزنید.

غذاهای سنتی ترکی

یکی از پرطرفدارترین غذاهایی که گردشگران دوست دارند آن را تجربه کنند، غذاهای سنتی ترکیه است. این غذاهای اصیل بسیار خوش‌طعم هستند و توصیه می‌کنیم اگر به لارا رفتید حتما آنها را امتحان کنید. برخی از غذاهای سنتی ترکیه شامل این موارد هستند: انواع کباب مانند شیش کباب، آدانا کباب و اورفا کباب، دونر کباب و مانتی. 


تجربه‌های غذاخوری بین‌المللی

منطقه لارا علاوه بر ارائه غذاهای سنتی، غذاهای بین‌المللی متنوعی را هم برای گردشگران در نظر گرفته است. اگر به غذاهای ایتالیایی علاقه دارید بهتر است سری به رستوران Sapore Italian بزنید و از طعم غذاهای لذیذ و باکیفیت لذت ببرید. اگر هم عاشق غذاهای آسیایی هستید، رستوران Tai Tai آماده است تا غذاهایی چینی، ژاپنی و تایلندی را برایتان حاضر کند. به‌عنوان آخرین رستوران بین‌المللی، می‌خواهیم رستوران Big Chefs را به شما معرفی کنیم که با غذاهای مدیترانه‌ای، آمریکایی و ترکی شمارا شگفت‌زده می‌کند. 

فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی در منطقه لارا 

منطقه لارا در آنتالیا

در طول سال فستیوال‌ها و جشنواره‌های فرهنگی مختلفی در منطقه لارا برگزار می‌شوند که گردشگران می‌توانند در آنها شرکت کنند تا بهتر با فرهنگ بومی مردم آشنا شوند.  


جشنواره‌های موسیقی و هنری

منطقه لارا میزبان جشنواره‌های موسیقی و هنری مختلفی است که با ارائه برنامه‌های جذابی همچون کنسرت، نمایش هنری و اجرای زنده محیط شادی را به وجود می‌آورند. یکی از آنها، جشنواره بین‌المللی موسیقی آنتالیا است که با حضور هنرمندان و گروه‌های موسیقی برگزار می‌شود. جشنواره هنرهای تجسمی لارا هم از دیگر رویدادهایی است که در آن شاهد نمایشگاه‌های نقاشی، مجسمه‌سازی و عکاسی خواهید بود. 

رویدادهای ورزشی

برگزاری رویدادهای ورزشی در لارا از جذابیت‌های شگفت‌انگیز این منطقه برای ورزش دوستان است. در لارا مسابقات بین‌المللی تنیس برگزار می‌شود تا افراد به رقابت با هم بپردازند. همچنین مسابقات دوچرخه‌سواری کوهستانی هم فرصت مناسبی برای رویارویی با چالشی مهیج برایتان فراهم می‌کند.

نمایشگاه‌ها و بازارهای محلی

برای آشنایی گردشگران با فرهنگ و هنر بومی منطقه، نمایشگاه‌های محلی برگزار می‌شوند تا معرف سبک زندگی مردم محلی باشند. همچنین قدم‌زدن در بازارچه‌های محلی و تماشای صنایع‌دستی هم از جذابیت‌های منطقه هستند. 

نکات سفر و مشاوره

برای کسب تجربهٔ بهتر از سفر به منطقه لارا در آنتالیا، یادآوری چند نکتهٔ مهم می‌تواند تاثیرگذار باشد. 
بهترین زمان سفر به آنتالیا، بهار و پاییز است که تعداد گردشگران کمتر بوده و هوا مطبوع است. 
قبل از سفر، برای هر روز خود برنامه‌ریزی کنید تا در زمانی مناسب به بازدید از مکان‌های دیدنی بپردازید. 
برای رفتن به مکان‌های دیدنی از وسایل حمل‌ونقل عمومی در آنتالیا استفاده کنید تا از ترافیک شهر به‌دور باشید و سفری اقتصادی را تجربه کنید.
همیشه ضدآفتاب، کفش مناسب و آب کافی به همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای بازدید منطقه لارا 

ازآنجایی‌که  منطقه لارا آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد، هوا در تمام طول سال در این منطقه مطبوع است، بااین‌حال ممکن است در تابستان گرما شما را اذیت کند و در زمستان با بارش باران روبه‌رو شوید؛ بنابراین بهترین فصول برای سفر به این منطقه بهار و پاییز است. در بهار و پاییز می‌توانید به‌دوراز ازدحام جمعیت در آرامش به گردش خود بپردازید و گرما یا سرمای هوا هم شما را آزار نخواهد داد. 

نکات مربوط به حمل‌ونقل و دسترسی

لارا منطقه‌ای توریستی است که در آن به‌راحتی به انواع وسایل حمل‌ونقل دسترسی خواهید داشت. برای جابه‌جایی در منطقه می‌توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. اگر هم از فرودگاه به لارا می‌روید، شاتل‌ها آمادهٔ جابه‌جایی شما هستند. سیستم حمل‌ونقل عمومی در منطقه به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌راحتی شما را به نقاط مختلف شهر و مکان‌های دیدنی ببرد تا سفری راحت را تجربه کنید. 

توصیه‌هایی برای مسافران

اگر دوست دارید سفری خوب و بدون دغدغه داشته باشید بهتر است نکاتی را مدنظر داشته باشید:
قبل از شروع سفر، محل اقامت خود را انتخاب کرده و آن را رزرو کنید. 
لارا منطقه‌ای گرم است پس بهتر است لباس‌های نخی، کلاه، عینک و ضدآفتاب همراه خود داشته باشید. 
برای راحتی در سفر خود، حتما مقداری لیر به همراه داشته باشید تا هنگام پرداخت با مشکل مواجه نشوید. 
در هر محیطی باید به آداب‌ورسوم مردم محلی احترام بگذارید، در مکان‌های مذهبی رعایت اصول لباس پوشیدن اهمیت زیادی دارد.

خرید و سرگرمی در منطقه لارا 

لارا علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی و دیدنی، مراکز خرید متنوعی هم دارد که برای سرگرمی و خرید بسیار مناسب هستند. 

مراکز خرید و بازارها

در مراکز خرید مدرن و محلی لارا می‌توانید محصولات متنوعی از جمله پوشاک، کفش، لوازم بهداشتی، الکتریکی و... را تهیه کنید. از معروف‌ترین مراکز خرید منطقه لارا می‌توانیم به TerraCity اشاره کنیم که فروشگاه‌های متنوع، رستوران و سینما دارد. بازار لارا هم محیطی پرجنب‌وجوش و سنتی دارد که برای خرید میوه و سبزیجات تازه عالی است. 

سرگرمی‌های شبانه در منطقه لارا آنتالیا 

سرگرمی‌های شبانه، بخش مهمی از فعالیت در لارا است. اگر به شبگردی علاقه داشته باشید می‌توانید در شب‌های پر جنب‌وجوش این منطقه از قدم‌زدن در ساحل، حضور در اجراها و کنسرت‌ها لذت ببرید. 

فعالیت‌های خانوادگی و کودکان

انواع فعالیت‌های خانوادگی و سرگرمی‌های مناسب کودکان، در لارا برای شما فراهم است تا در صورت علاقه‌مندی از آنها استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای کودکان، پارک آبی است که با فعالیت‌های هیجان‌انگیزی که دارد تجربهٔ شادی را برای فرزندانتان رقم می‌زند. همچنین پارک‌های طبیعی هم محیط بازی مخصوصی دارند که رفتن به آنها می‌تواند گزینه خوبی برای کودکان باشد و در کنارش خانواده‌ها هم از پیک‌نیک در پارک استفاده کنند.  

نتیجه‌گیری

منطقه لارا، طبیعت چشم نوازی دارد که همراهی آن با انواع فعالیت‌های تفریحی و جاذبه‌های دیدنی، محیط جالبی را فراهم کرده است. چه به دنبال آرامش باشید و چه ماجراجویی، لارا به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. اگر قصد دارید به این منطقهٔ همه‌چیزتمام سفر کنید، کافی است تور آنتالیا شادی سفر را رزرو کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید.