021-41571 Info@shadisafar.com

استانبول شهر زیبایی است که در آن همه چیز را کنار هم مشاهده خواهید کرد؛ در واقع این شهر که ترکیبی از سنت و مدرنیته است در میان دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و با جاذبه‌های گردشگری فراوانش، به یکی از بهترین شهرهای توریستی تبدیل شده است. بدون شک یکی از بهترین تصمیماتی که می‌توانید در مورد تعطیلات خود بگیرید، رفتن به استانبول و بازدید از مکان‌های دیدنی آنجاست. البته باید در نظر داشته باشید که استانبول در واقع شهر ارزانی نیست و تفریح‌کردن در آن، کار هزینه‌بری بوده و بسیاری از گردشگران در این مورد نگران هستند. اما با کمی تحقیق و کسب اطلاعات در مورد تفریحات رایگان استانبول می‌توانید به‌راحتی از رفتن به جاهای دیدنی استانبول لذت ببرید و سفری خاطره‌انگیز خلق کنید. اصلا نگران نباشید؛ چون این شهر زیبا و بزرگ تفریحات بسیاری برایتان دارد که نیازی به پرداخت هزینه ندارند و در ادامه قرار است با آنها آشنا شوید.

 

کشف جذابیت‌های استانبول با بودجه محدود

کشف جذابیت‌های استانبول با بودجه محدود

استانبول به‌عنوان یک شهر قدیمی و توریستی که گردشگران زیادی دارد، جذابیت‌های فراوانی برای بازدید و تفریح دارد که کاملا متناسب با انبوه گردشگران است. جاذبه‌های توریستی استانبول از تنوع بسیاری برخوردار است از وجود مساجد بزرگ با معماری‌های خاص گرفته تا سواحل آرام و شب‌نشینی‌های سنتی در آنجا. هر کدام از این تفریحات طرفداران خاص خود را دارند و افراد می‌توانند مطابق سلیقه خود انتخاب کنند که دوست دارند به کجا بروند؛ در ساحل قدم بزنند یا به دل خیابان‌های قدیمی رفته و با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوند. شما هم می‌توانید با آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استانبول هر کدام را که خواستید انتخاب کنید. اما مسئله‌ای که در مورد برخی تفریحات وجود دارد هزینه‌ی بالای آنها است که برخی از افراد ترجیح می‌دهند اقتصادی‌تر سفر کنند و بودجه محدودی را برای تفریح در استانبول در نظر بگیرند. خبر خوب این است که استانبول تفریحات رایگان بسیاری دارد که می‌توانید آنها را در لیست خود داشته باشید.تفریحات رایگان استانبول  هم مانند دیگر تفریحات زیاد هستند و آشنایی با آنها خالی‌ازلطف نیست.

جاذبه‌های تاریخی بدون هزینه

همان‌طور که می‌دانید استانبول به قدمت تاریخی‌اش مشهور است و اینکه بناهای تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که شما را با گذشته‌ی این سرزمین بیشتر و بهتر آشنا می‌کند. خوشبختانه بازدید برخی از این جاذبه‌های تاریخی رایگان بوده و از  بهترین تفریحات رایگان استانبول  به شمار می‌روند. برای آشنایی با این جاذبه‌های تاریخی در ادامه با ما همراه باشید.

سفر در زمان با حضور در اَیاصوفیا

سفر در زمان با حضور در اَیاصوفیا
به‌عنوان یکی از  تفریحات رایگان استانبول   می‌توانید بهمسجد ایاصوفیه بروید تا گذر زمان از حکومت رومیان تا عثمانی‌ها را حس کنید. ایاصوفیه 1486 سال پیش از این و در ابتدا به عنوان کلیسای رومیان ساخته شد و پس از آن در زمان عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شد. این مسجد زیبا با معماری با شکوهی که دارد توانسته چشم‌ها را خیره کند. در شاهکار معماری ایاصوفیه از سنگ‌های مرمر بنفش، سبز و سفید استفاده شده و سنگ‌های آذرین و موزاییک‌های طلایی در آن جلوه‌گری می‌کنند. در واقع شما در تک تک بخش‌های این مسجد هنر و معماری بیزانس را شاهد خواهید بود، هنری که در سرستون‌های حجاری شده و نماهای بیرونی مسجد به وضوح مشاهده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ایاصوفیه در قرن ششم به عنوان هشتمین شگفتی جهان معرفی شد و امروزه این مسجد بخاطر قدمت و معماری خاصی که دارد به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است که افراد بسیاری مشتاق بازدید از آن هستند. به عنوان انتخاب یکی از  تفریحات رایگان استانبول، رفتن به ایاصوفیه و مشاهده عظمت آن می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

شکوه مسجد آبی

یکی دیگر ازتفریحات رایگان استانبول، بازدید از مسجد آبی است. این مسجد که رقیب ایاصوفیه محسوب می‌شود به دستور سلطان احمد و دقیقا روبه روی ایاصوفیه ساخته شد. مسجد سلطان احمد به دلیل داشتن کاشی‌های زیبای آبی به مسجد آبی شناخته می‌شود. این مسجد در محله سلطان احمد و در مرکز شهر قرار دارد که به سایر مکان‌های دیدنی شهر هم نزدیک است. بازدید از مسجد رایگان است و به‌راحتی می‌توانید از معماری زیبا و رنگ و نقش به‌کاررفته در آن لذت ببرید. یکی از شگفتی‌های مسجد آبی داشتن شش مناره است که به‌خاطر اشتباهی در معماری آن، یک مناره اضافه‌تر از سایر مساجد در اینجا ساخته شد. می‌توانید به مسجد آبی رفته و در حیاط بزرگ آنجا و زیر طاق‌های زیبا قدم بزنید و از تماشای گنبدهایی که با کاشی‌های خوش‌رنگ پوشیده شده لذت ببرید. از دیگر جلوه‌های بصری مسجد آبی می‌توانیم به وجود پنجره‌های رنگی اشاره کنیم که نور را به زیبایی به داخل می‌تاباند. در واقع بازدید از مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد، از تفریحات رایگان استانبول است که شما را با فرهنگ و هنر ترکیه به‌خوبی آشنا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت را از دست ندهید و حتما زمانی برای رفتن به این مسجد باشکوه اختصاص دهید.

 

بازدید مسجد زیرک

در بخش اروپایی استانبول محله‌ای قدیمی به نام منطقه فاتح وجود دارد که مسجد زیرک در آنجا قرار گرفته تا گردشگران بتوانند از تماشای شکوه و زیبایی آن به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند و همین هم موجب شد تا مسجد زیرک در لیست تفریحات رایگان استانبول قرار داشته باشد. این مسجد تاریخی متعلق به دوره بیزانس است که فراز و نشیب‌های بسیاری را از سر گذرانده؛ مسجد زیرک پیش از فتح استانبول توسط عثمانی‌ها، کلیسای جامع ارتدکس بوده و پس از حکومت عثمانی‌ها به مسجد تبدیل شده است. مسجد زیرک دارای ساختمانی بزرگ و منحصربه‌فرد است که با هر مسجدی که تا حالا دیده‌اید تفاوت دارد و شما از همان ابتدا جذب معماری زیبای آن خواهید شد. در واقع معماری این مسجد به دوران امپراطوری روم شرقی بازمی‌گردد و سبک بیزانسی را در آن به‌خوبی مشاهده خواهید کرد. ساختمان اصلی مسجد در سال 1118 میلادی ساخته شد و در تک تک نماهای سنگی و گنبدهای زیبایش معماری بیزانس به خوبی مشهود است. همین منحصر به فرد بودن معماری مسجد به همراه قدمت زیادی که دارد باعث شدند که مسجد زیرک در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. بازدید از این محل زیبا و قدیمی یکی از تفریحات رایگان استانبول است که می‌توانید آن را در نظر داشته باشد. اگر قصد رفتن به مسجد زیرک را دارید باید بدانید که این مسجد در منطقه فاتح قرار گرفته و از طریق ایستگاه مترو Vezneciler می‌توانید به آنجا بروید. اگر هم قصد استفاده از اتوبوس را داشتید باید به ایستگاه ANCAPANIبروید.

 

بازدید کاخ مسلک

همان‌طور که گفتیم استانبول شهری تاریخی است که قدمت زیادی دارد و ازآنجایی‌که سرگذشت پرفراز و نشیبی که داشته و پادشاهان زیادی بر آنجا حکومت کرده‌اند، مشاهده‌ی کاخی تاریخی در این شهر بسیار طبیعی است. یکی از این کاخ‌های تاریخی کاخ مسلک است که در زمان حکومت سلطان عبدالعزیز ساخته شد و محل استراحت پادشاهان عثمانی بود. این کاخ باشکوه دارای بخش‌های مختلفی بوده که در حال حاضر این قسمت‌ها باقی‌مانده‌اند: قصر همایون (کوشک سلطنتی)، مابینی همایون (دربار سلطنتی)، لیمونلوک (عمارت لیمویی) و جادر (چادر). در قسمت کوشک سلطنتی چندین اتاق کار و اتاق‌خواب برای سلطان عبدالحمید دوم ساخته شده بود تا در آنجا به فعالیت و استراحت بپردازد. در حال حاضر این کاخ به‌صورت موزه برای بازدید عمومی فعالیت می‌کند و بازدید قسمت بیرونی آن هزینه‌ای ندارد. همچنین یکی از غرفه‌های کاخ تبدیل به کافه‌تریا شده است که می‌توانید پس از لذت‌بردن از گشت‌وگذار در کاخ به‌عنوان تفریحات رایگان استانبول، به این کافه رفته و مدتی استراحت کنید.

 

منظره رایگان از برج گالاتا

تفریحات رایگان استانبول

یکی از  بهترین تفریحات رایگان استانبول  قدم‌زدن روی پل گالاتا است. این پل زیبا و آرامش‌بخش در اواخر قرن 19 میلادی ساخته شده و 490 متر طول دارد که دو طرف شاخ طلایی را به هم متصل می‌کند؛ همچنین شما می‌توانید به‌واسطه این پل، از محله کاراکوی به محله امینونو برسید. قدم‌زدن روی پل و تماشای کشتی‌ها، ماهیگیران و شنیدن مرغان دریایی بدون شک جزو بهترین لحظات سفرتان خواهد بود. همچنین مشاهده منظره‌ای از برج گالاتا که بسیار باشکوه بوده یکی دیگر از مزایای قدم‌زدن روی پل است. این برج عظیم درگذشته به‌عنوان برج مراقبت فعالیت می‌کرده است و امروزه بازدید از آن به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول، تفریحی مناسب برای گردشگران است. اگر به مرکز شهر استانبول رفتید به‌عنوان یکی از بهترین تفریحات رایگان استانبول حتما روی پل قدم بزنید و برج گالاتا را مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید که اگر از قدم‌زدن خسته شدید یا دلتان یک نوشیدنی خوش‌طعم خواست، کافه‌های زیادی روی پل زیبای گالاتا وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کرده و بیش‌ازپیش از لحظات خود لذت ببرید.

تجربیات فرهنگی بدون پرداخت هزینه

در شهر زیبای استانبول همه ساله جشنواره‌های فرهنگی زیادی برگزار می‌شود که برخی از قسمت‌های آنها رایگان بوده و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از آنها بازدید کنید و این بخش جشنواره را به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول  انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برخی از این رویدادهای فرهنگی رایگان می‌پردازیم.

  • جشنواره بین‌المللی جاز استانبول: یک جشنواره موسیقی 3 هفته‌ای است که توسطIKSV در ماه ژوئیه (اواسط تیر تا اواسط مرداد) برگزار می شود. در این جشنواره موسیقی، از تماشای هنرمندان برجسته بین‌المللی جاز، سول و بلوز لذت ببرید. در این رویداد مهمانی‌های جاز شبانه و کنسرت‌های جاز رایگان در پارک برگزار می‌شود که بدون پرداخت هزینه می‌توانید در آن حضور داشته باشید.
  • دوسالانه بین‌المللی استانبول: جشنواره‌ای بین‌المللی برای هنر معاصر است که هر دو سال یکبار توسطIKSVبرگزار می‌شود . ورود به این جشنواره رایگان است و با شرکت در آن شاهد محبوب‌ترین ویترین‌های نمایشگاه هنر معاصر در بیش از 30 نقطه از شهر خواهید بود.
  • جشنواره بین‌المللی تئاتر استانبول: این جشنواره دوهفته‌ای که توسطIKSVهر دو سال یکبار برگزار می‌شود برای دوستداران هنر و تئاتر بوده و در آن می‌توانید رویدادهای تئاتر محلی و بین‌المللی، رویدادهای رقص و برخی کارگاه‌های رایگان را مشاهده کنید. این جشنواره در چندین مکان در بی اوغلو، بشیکتاش، منطقه فاتح، اوسکودار و کادیکوی برگزار می‌شود. جشنواره بین‌المللی تئاتر از بهترین تفریحات رایگان استانبول به شمار می‌رود.
  • جشنواره فیلم کوتاه آکبانک: ابن جشنواره که در ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) برگزار می‌شود یکی از رویدادهای فرهنگی و هنری است که باهدف  تشویق به تولید فیلم کوتاه برای علاقه‌مندان به سینما به‌صورت رایگان اجرا می‌شود. در این جشنواره که از تفریحات رایگان استانبول است شاهد کارگاه‌های مختلف، مصاحبه‌ها، کلاس‌های کارشناسی و صحبت بین متخصصان سینما و بازدیدکنندگان برای انتقال تجربیات خواهید بود.

 

بازارهای پرجنب‌وجوش خیابانی استانبول

تفریحات رایگان استانبول

خریدکردن و قدم‌زدن در بازار همیشه یکی از تفریحات موردعلاقه برای بسیاری افراد بوده است، خصوصا اگر به شهر دیگری رفته باشید و بخواهید با بازار آن شهر هم آشنا شوید. حالا فکر کنید در شهری مانند استانبول بازارهایی سنتی متناسب با قدمت این شهر تاریخی وجود دارند که می‌توانید به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول  به آنجا بروید و از فضای خاص و متفاوتش لذت ببرید، با فرهنگ مردم استانبول بیشتر آشنا شوید و اگر دوست داشتید برای عزیزانتان سوغاتی تهیه کنید. اولین و بهترین بازاری که پیشنهاد می‌کنیم به آن سر بزنید،بازار بزرگ استانبول است. این بازار بزرگ و پر جنب‌وجوش به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده شناخته می‌شود و حدود 4000 فروشگاه مختلف دارد تا هر چه که نیاز دارید را تهیه کنید. همچون بسیاری از بناهای دیدنی استانبول، بازار بزرگ هم در زمان عثمانی‌ها اهمیت بسیاری داشته و به‌عنوان بازار مرکزی همه افراد به آنجا می‌رفتند. شما هم اگر دوست دارید در محیطی شلوغ و صمیمی که خریداران و فروشندگان مشغول چانه‌زنی هستند قدمی بزنید، حتما به بازار بروید؛ حتی شاید بخواهید لوازم مورد نیازتان را با قیمتی مناسب در آنجا تهیه کنید. محصولاتی همچون: لباس، جواهرات، دسرهای محلی، ادویه‌جات، سوغاتی، فرش، اشیا عتیقه و... . این بازار مشهور در خیابان فاتح و محله بایزید قرار دارد.

استانبول زیبا علاوه بر داشتن بازار بزرگ، بازارهای محلی هم دارد که برخی از آنها در روزهایی مشخص فعال هستند. در ادامه با این بازارها آشنا خواهید شد.

  • شنبه‌بازار بشیکتاش: شنبه‌بازار یکی از معروف‌ترین بازارهای محلی است که تنوع محصولات بسیاری دارد. در آنجا هر چه بخواهید پیدا می‌کنید از انواع لباس و جواهرات گرفته تا سبزیجات و میوه. این بازار در منطقه بشیکتاش و در خیابان نوژینه قرار دارد که رفتن به آنجا از تفریحات رایگان استانبول است.

 

  • بازار یشیلکوی: چهارشنبه‌بازار مشهور استانبول که در محله بارکیکوی و خیابان ضیا اردم است، محلی برای عرضه تازه‌ترین سبزیجات و محصولات خوراکی است. برای تهیه سالم‌ترین محصولات و درست‌کردن یک وعده‌غذایی لذیذ به این بازار سری بزنید و از عطر سبزیجات تازه لذت ببرید.

 

  • صَحافلار: به بهترین بازار محلی استانبول برای خرید کتاب خوش آمدید. بدون شک کسانی که اهل کتاب باشند از رفتن به این بازار جذاب به وجد می‌آیند. بازار صحافلار در زمان عثمانی‌ها یکی از اماکن مهم برای فروش کتاب بوده و دانشمندان بسیاری به آنجا رفت‌وآمد داشتند. در این بازار هر کتابی که بخواهید وجود دارد، کتاب‌هایی مانند: رمان، تاریخی، آموزشی، کتاب‌های دست‌دوم و... . برای رفتن به این بهشت کاغذی باید به خیابان فاتح در محله بیازیت بروید.

 

  • بازار فریکوی: اگر از تماشا و خرید عتیقه‌جات و لوازم قیمتی لذت می‌برید حتما به بازار فریکوی سر بزنید. در این بازار می‌توانید اجناس عتیقه و لوکس را با بهترین قیمت تهیه کنید. اگر هم قصد خرید ندارید قدم‌زدن و مشاهده اشیاء عتیقه به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول بسیار جالب خواهد بود. برای دیدن این اشیاء قیمتی فقط کافیست به منطقه شیشلی بروید.

 

  •  بازار ادویه استانبول: در این بازار از عطر ادویه‌های تازه مست شده و با پاتوق افراد محلی و تاجران ادویه هم آشنا شوید. این بازار در گذشته پاتوق تاجران ادویه بوده که از هندوستان و چین به اینجا می‌آمدند تا محصولاتشان را به بازرگانان ترک بفروشند. در بازار ادویه استانبول در خیابان فاتح، میدان امینونو قدم بزنید و لوازم موردنیازتان را تهیه کنید. محصولاتی که در این بازار به فروش می‌رسند شامل این موارد هستند: ادویه‌جات، چاشنی، گیاهان دارویی، خشکبار، انواع پنیر، میوه‌های خشک‌شده، عسل، چای، قهوه، دسرهای ترکی و... .

 

  • بازار فاتح: به ارزان‌ترین و البته شلوغ‌ترین بازار استانبول هم سری بزنید. این بازار مشهور چهارشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 17 عصر در خیابان فاتح، محله علی کوچک برپا می‌شود و فروشندگان محصولاتشان را با قیمتی فوق‌العاده به فروش می‌رسانند. در این بازار بیش از 1200 فروشنده مشغول هستند و محصولاتی همچون پوشاک، جواهرات، سوغاتی، مواد غذایی و خوراکی‌های تازه را در اختیارتان می‌گذارند.

 

  • سه‌شنبه‌بازار کادیکوی: اگر در روز سه‌شنبه در استانبول بودید به یکی از شلوغ‌ترین بازارهای محلی این شهر در منطقه کادیکوی بروید؛ رفتن به این بازار هم ازتفریحات رایگان استانبول است.

 

  • پنجشنبه‌بازار اورتاکوی: در اورتاکوی، اجناس مارک‌دار را با بهترین قیمت تهیه کنید. محصولاتی مانند لوازم آرایشی و لوازم‌خانگی.

 

  • شنبه‌بازار باکیرکوی: یکی دیگر از بازارهای محلی که قصد داریم به‌عنوان تفریحات رایگان استانبول به شما معرفی کنیم شنبه‌بازار باکیرکوی است که محصولاتی مقرون‌به‌صرفه را به فروش می‌رساند.

 

بازار محلی بومونتی

به‌عنوان  تفریحات رایگان استانبول  اگر دوست دارید در سفر خود به استانبول، با زندگی مردم عادی از نزدیک روبه‌رو شوید و با فرهنگشان آشنا شوید روزهای یکشنبه به بازار بومونتی بروید تا ضمن تهیه لوازم مورد نیازتان، ترک‌ها را هم بهتر بشناسید.

 

دنیای رنگارنگ هنر خیابانی

قطعا وصف شلوغی استانبول به گوشتان خورده است؛ شهری که در جذب توریست بسیار موفق عمل کرده و در هر ساعت از شبانه‌روز که بخواهید در خیابان‌هایش قدم بزنید آنجا را مملو از جمعیت خواهید دید. این شهر زیبا تفریحات بی‌شماری برای گردشگران و مردمانش دارد که می‌تواند لحظات شما را سرشار از خوشی کند. یکی از تفریحات بسیار عالی استانبول که برای هنردوستان جذاب است، برگزاری کنسرت‌های مختلف از خوانندگان ترک‌زبان و همچنین ایرانی است. افراد بسیاری برای شرکت در این کنسرت‌ها به استانبول می‌روند تا از نزدیک پای اجرای خواننده موردعلاقه خود بنشینند. البته این کنسرت‌ها رایگان نیستند و شما باید هزینه زیادی بابت  لذت‌بردن از این هنر بپردازید. اما نگران نباشید؛ چون حتی اگر دوست نداشته باشید هزینه‌ای برای شنیدن آواز بپردازید، فقط باید در خیابان‌های پر ازدحام شهر قدمی بزنید تا از شنیدن خوانندگی و نوازندگی هنرمندانی که در خیابان اجرا می‌کنند لذت ببرید؛ این اجراها بیشتر در خیابان استقلال و میدان تکسیم و همچنین محله‌های توریستی برگزار می‌شوند.

با قدم‌زدن در لابلای جمعیتی که برای شنیدن آواز به خیابان آمده‌اند، با خوانندگان و نوازندگانی روبه‌رو خواهید شد که با هنر خود شما را مبهوت کرده و وارد دنیای دیگری می‌کنند. این خوانندگان با زبان و لهجه‌های متفاوتی آواز می‌خوانند و بابت اجرای خود از شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و تماشای آنها جزو تفریحات رایگان استانبول است؛ اما اگر از هنرشان لذت بردید می‌توانید مبلغی را جهت حمایت به آنها هدیه کنید.

 

اجراهای موسیقی سنتی ترکی

در میان اجراهای خیابانی که به‌واسطه آنها انواع موسیقی به گوشتان می‌رسد، خوانندگانی هستند که به اجرای موسیقی سنتی ترکی می‌پردازند و با شنیدن آنها خود را دقیقا در قلب استانبول و فرهنگ عمیقش حس خواهید کرد. این هنرمندان شما را با زبان ترکی و موسیقی سنتی ترکی آشنا می‌کنند و مثل تمام هنرمندانی که در خیابان‌ها اجرا می‌کنند، اجباری برای پرداخت هزینه جهت لذت‌بردن از هنرشان ندارید؛ اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید خودتان مبلغی را به آنها هدیه کنید؛ ولی به‌صورت کلی تماشای این اجراها از تفریحات رایگان استانبول هستند.

 

آرامش در فضاهای سبز استانبول

بدون شک قدم‌زدن در طبیعت و فضای سبز آرامشی وصف‌نشدنی به همراه دارد که همه‌ی ما آن را دوست داریم و به دنبال بهترین و آرام‌ترین مکان می‌گردیم تا در آنجا کمی استراحت کنیم. فضاهای سبزی که در استانبول وجود دارند هم این امکان را برایتان فراهم کرده‌اند که در سفر خود به این شهر توریستی، بتوانید ساعاتی را در محیطی دلپذیر قدم بزنید و از هوای پاک استفاده کنید. رفتن به پارک‌های استانبول یکی از تفریحات رایگان استانبول است که می‌توانید از آن استفاده کرده و همراه خانواده ساعاتی را مشغول گردش و تفریح در کنار هم باشید. در ادامه با برخی از بهترین و معروف‌ترین فضاهای سبز و طبیعت زیبای استانبول آشنا خواهید شد تا اگر به این شهر تاریخی رفتید حتما به آنها سر بزنید.

 

پارک امیرگان، بهشتی طبیعی

پارک امیرگان یکی از آن جاهایی است که بدون شک باید به‌عنوان تفریحات رایگان استانبول، رفتن به آنجا را در گزینه‌هایتان داشته باشید. این پارک که قدمتی چندین ساله داشته و در نزدیکی تنگه بسفر و در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد، با داشتن دو تالاب زیبا برای علاقه‌مندان به عکاسی فضای بسیار مناسبی است. یکی دیگر از دلایل جذابیت آن هم برگزاری هر ساله جشنواره لاله در آنجاست که افراد بسیاری را برای تماشای این زیبایی جذب می‌کند. در فضای 325 مترمربعی پارک امیرگان درختان مختلفی همچون صنوبر، سرو، کاج، بید و حتی لیموترش قرار دارند که تماشای آنها و قدم‌زدن در میانشان بسیار روح‌نواز است. همچنین در این پارک بزرگ و زیبا باید از عمارت‌های۲۰۰ساله زرد، صورتی و سفید هم بازدید کنید و تجربه خوشی را برای خود رقم بزنید. پس اگر به دنبال تفریحات رایگان استانبول هستید، رفتن به پارک امیرگان را فراموش نکنید.

 

باغ‌های سرسبز گولهانه

یکی دیگر از مناطق سرسبز در استانبول پارک گولهانه است که در زبان فارسی یعنی گلخانه؛ این پارک قدیمی و بزرگ در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته است و مردم بسیاری برای تماشای زیبایی‌هایش به آنجا می‌روند. جالب است که بدانید گولهانه در دوره بیزانس، محل انبارها و پادگان نظامی بوده و بعدا در دوره عثمانی به یکی از باغ‌های اصلی کاخ توپکاپی تبدیل شده است. در آن دوران فقط درباریان حق رفت‌وآمد به باغ را داشتند و در آنجا مراسم‌های مختلفی برگزار می‌کردند. نهایتا این پارک در سال 1912 به‌صورت عمومی درآمد. رفتن به پارک گولهانه کاملا رایگان بوده و یکی از بهترین گزینه‌ها به‌عنوان تفریحات رایگان استانبول به شمار می‌رود. در مورد مکان‌های دیدنی و امکانات این پارک بد نیست بدانید که در گلهانه شاهد باغ‌های زیبا، استخر و کافه‌های بسیار چشم‌نواز خواهید بود. همچنین در این باغ مجسمه آتاتورک را مشاهده خواهید کرد که  در سال 1926 توسط شهرداری در پارک قرارداده شد. اگر به قسمت غربی پارک بروید، در ساختمان اسطبل سابق امپراطور، موزه تاریخ علم و تکنولوژی را می‌بینید که در سال 2008 توسط نخست‌وزیر افتتاح شد. به‌صورت کلی ازآنجایی‌که پارک گولهانه امکانات بسیاری دارد، برای سپری‌کردن یک روز آرام همراه خانواده بسیار مناسب است.

ساحل سولار

سولار یکی از بهترین سواحل استانبول است که در حاشیه دریای سیاه قرار دارد. این ساحل مکانی مناسب برای قدم‌زدن و آفتاب‌گرفتن است که می‌توانید به‌صورت رایگان از آن استفاده کنید. البته انواع تفریحات آبی هم در این ساحل فراهم است و اگر دوست داشته باشید می‌توانید از آنها استفاده کرده و سوار بر جت اسکی لحظات پر هیجانی را خلق کنید. بد نیست بدانید که در برخی شب‌ها و مراسم‌ها هم موسیقی زنده به‌صورت رایگان در این ساحل برگزار می‌شود تا از شنیدنش لذت ببرید. در مجموع رفتن به ساحل سولار یکی از بهترین تفریحات رایگان استانبول محسوب می‌شود؛ خصوصا برای کسانی که عاشق دریا هستند.

 

پارک فنرباغچه

پارک فنرباغچه در کنار دریای مرمره در استانبول واقع شده است که تاریخچه‌اش هم به تمدن‌های باستانی باز می‌گردد. در واقع فنرباغچه یکی از مکان‌های موردعلاقه سلطان سلیمان بوده و در حال حاضر فانوس دریایی که توسط محمود دوم در سال 1837 ساخته شد نیز در این پارک قرار دارد. فنر باغچه به علت چشم انداز زیبایی که از دریای مدیترانه دارد و همچنین امکاناتی خوبی همچون زمین بازی، تفرجگاه ساحلی و ...  به یکی از موردعلاقه‌ترین پارک‌ها برای مردم تبدیل شده است. به عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول در این پارک می‌توانید دوچرخه سواری کنید، غروب خورشید را تماشا کرده و از نوشیدنی‌های خوش طعم کافه‌ها استفاده کنید. کافه و رستوران‌های زیادی در پارک قرار دارند که برای استراحت و وقت گذرانی گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند. همچنین کافه‌ها ورستوران‌هایی در نزدیکی پارک قرار دارند که می‌توانید به آنها هم سری بزنید؛ از جمله:کافه باراکا، کافه رمانتیک، دنیز کافه، تراپی کافه، رستوران کالاماریا، کوکوموکو، سوتیس و...

 

گردش در سواحل جزیره آدلار

یکی از  تفریحات رایگان استانبول  که طرفداران بسیاری دارد رفتن به جزایر آدلار (همان جزایر پرنس) است. در واقع جزایر پرنس استانبول دارای 9 جزیره مختلف است که بازدید از 4 مورد آنها آزاد است؛ جزایر بیوک آدا، هئیبئلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا.

برای سپری‌کردن روزی آرام و آرامش‌بخش پیشنهاد می‌کنیم به بیوک آدا بروید که در آن هیچ خودرویی تردد و نمی‌کند و طبیعت بسیار زیبایی دارد. در این جزیره بناهایی از دوران عثمانی وجود دارد که تماشای آنها خالی‌ازلطف نیست. همچنین می‌توانید در بیوک آدا دوچرخه‌سواری کنید و از شناکردن هم لذت ببرید. اگر از حضور در این جزیره لذت بردید و دوست دارید زمان بیشتری را در بیوک آدا سپری کنید می‌توانید در آنجا ویلا اجاره کرده و اقامت داشته باشید. رفتن به جزایر آدلار می‌تواند گزینه مناسبی برای وقت‌گذرانی در دل طبیعتی پاک و آرام باشد.

پارک بایرام پاشا

بایرام پاشا یکی دیگر از پارک‌های محبوب استانبول است که گردش در آن جزو  تفریحات رایگان استانبول  به شمار می‌رود. بزرگ‌بودن پارک و داشتن شهربازی هیجان‌انگیز، آن را به یکی از پارک‌های محبوب تبدیل کرده است که گردشگران دوست دارند به آنجا سر بزنند. در پارک بایرام پاشا از وقت‌گذرانی در شهربازی غرق هیجان شوید و آدرنالین بالایی را سوار بر ترن هوایی تجربه کنید. البته لازم به ذکر است که بازدید از پارک رایگان است؛ اما برای استفاده از وسایل شهربازی باید هزینه بپردازید.

 

تماشای غروب در ساحل کادیکوی

منطقه کادیکوی در بخش آسیایی استانبول قرار دارد که در واقع طولانی‌ترین خط ساحلی استانبول به طول 21 کیلومتر در این منطقه واقع شده و از حیدر پاشا تا محله بوستانجی امتداد دارد. در حال حاضر منطقه کادیکوی از شلوغ‌ترین مناطق استانبول است که بناهای تاریخی زیادی هم در آن وجود دارد. اگر به دنبال گزینه‌ای برای تفریحات رایگان استانبول هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما به ساحل کادیکوی بروید و مکان‌های دیدنی آنجا را تماشا کنید. همچنین در ساحل قدم زده و در فضایی بسیار زیبا به تماشای چشم‌انداز غروب خورشید بنشینید و از لحظاتتان نهایت استفاده را ببرید.

کاوش در محله‌های استانبول

جاذبه‌های استانبول تمامی ندارند و به هر نقطه از این شهر تاریخی که نگاه کنید، قطعا به موارد جالبی بر می‌خورید. در کوچه و خیابان‌های شهر بافرهنگ مردم آشنا خواهید شد و بافت و ظاهر ساختمان‌های زیبا شما را مبهوت خواهد کرد. همین کاوش در محله‌های قدیمی و جدید استانبول به‌قدری جذاب است که به‌عنوان یکی ازتفریحات رایگان استانبول می‌توانید روی آن حساب کرده و در سطح شهر قدم بزنید.

 

خیابان‌های تاریخی بالات

خیابان بالات در گذشته محل زندگی خانواده‌های ارتدوکس بوده که از طبقه متوسط به شمار می‌رفتند و در خانه‌های رنگی زندگی می‌کردند. با رفتن به خیابان‌های تاریخی بالات از تماشای خانه‌های رنگارنگ که بسیار چشم‌نواز هستند لذت ببرید. همچنین با دیگر جاذبه‌های محله بالات از جملهکالج ارتدوکس فانار یونانی، کلیسای سنت جورج و کلیسای بلغاری سنت استفان هم آشنا شوید. بازدید از تمام این خیابان‌ها جزوتفریحات رایگان استانبول به شمار می‌روند.

مودا: گشتی در فرهنگ مدرن

محله مودا یکی از خیابان‌های شلوغ در قسمت آسیایی استانبول است که در منطقه کادیکوی قرار دارد و ساحل مودا برای قدم‌زدن در کنار تنگه بسفر بسیار گزینه مناسبی است و در هر ساعت از شبانه‌روز که به آنجا بروید مردم را مشغول قدم‌زدن یا دوچرخه‌سواری خواهید دید. همچنین در این محله مدرن بازاری وجود دارد که با گشت‌وگذار در آن می‌توانید اقلام مختلفی همچونپنیر، روغن، قهوه، آجیل، دسرهای ترکی، عسل و... را  تهیه کنید. رفتن به محله مودا و تنفس در اتمسفر متفاوت آن قطعا یکی از جالب‌ترین  تفریحات رایگان استانبول  محسوب می‌شود که نباید آن را از دست بدهید.

خیابان کاراکوی

از قدم‌زدن در خیابان رنگی کاراکوی شگفت‌زده شوید. حالا چرا می‌گوییم خیابان رنگی؟ چون دلیل منحصربه‌فرد بودن کاراکوی طرح‌هایی است که هنرمندان تُرک بر روی دیوارها و پله‌ها نقاشی کرده‌اند. همچنین سقف خیابان با چترهای رنگی تزیین شده که بسیار متفاوت و جالب است. برای استفاده از تفریحات رایگان استانبول در این منطقه به‌صورت رایگان گردش کنید، در مقابل دیوارهای رنگی عکس بگیرید و در کافه‌های آنجا از میل‌کردن یک نوشیدنی دلپذیر لذت ببرید.

خیابان استقلال

خیابان استقلال که از مشهورترین خیابان‌های استانبول است با داشتن گالری‌های رایگان مکان بسیار مناسبی برای طرفداران هنر بوده که با رفتن به آنجا می‌توانید یک روز فوق‌العاده را در میان هنردوستان رقم بزنید. گالری‌های خاص این خیابان هر کدام جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند که اوقات خوشی را برایتان به ارمغان می‌آورند. مجموعه‌ی گالریست، گالری نِو، آرتر و نیو گالری برخی از آنها هستند.

 

اورتاکوی: ترکیبی از فرهنگ و منظره

اورتاکوی یکی از زیباترین مناطق در سواحل تنگه بسفر است که با داشتن جاذبه‌های دیدنی فراوان به یکی از مناطق گردشگری تبدیل شده است. مردم بسیاری در تعطیلات آخر هفته به اورتاکوی می‌روند تا سری به مسجد اورتاکوی، میدان اورتاکوی و پل بسفر بزنند. بازدید از این منطقه گزینه مناسبی برای تفریحات رایگان استانبول است که خاطرات خوشی را برایتان می‌آفریند. اگر به اورتاکوی رفتید فراموش نکنید که در مقابل مسجد و میدان عکس بگیرید.

 

روزهای رایگان موزه و نمایشگاه

موزه‌های بسیاری در شهر تاریخی استانبول وجود دارند که بازدید از آنها تجربه‌ی تاریخی و فرهنگی جالبی است. یکی از موزه‌های پرطرفدار موزه پرا استانبول است که یک بنای بسیار قدیمی بوده و پیش‌ازاین مردم آن را با عنوان هتل بریستول می‌شناختند. این موزه محل نگهداری آثار ارزشمند هنرمندانی همچون جوآن میرو، فریده کوهلو و پیکاسو است. بازدید از این مکان فرهنگی در شب‌های جمعه از ساعت 18 تا 22 برای عموم مردم رایگان است. همین هم عاملی شد که موزه پرا را به‌عنوان یکی از تفریحات رایگان استانبول به شما معرفی کنیم تا به آنجا رفته و از تماشای آثار هنری شگفت‌زده شوید.

 

استانبول مدرن: هنر معاصر برای همه

یکی دیگر از موزه‌هایی که نباید بازدید از آن را از دست بدهید موزه مدرن استانبول است. در این موزه مجموعه‌ای از آثار هنرمندان معاصر ترک و دیگر کشورها قرار دارد و موزه درروزهای پنج‌شنبه از ساعت۱۰صبح تا20شب به صورت رایگان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. در رزوهای دیگر بازدید از موزه مدرن نیازمند پرداخت مبلغ ورودی است. این موزه که در سال 2004 تاسیس شد محلی هم برای فروش آثار هنری و کافی شاپ برای استراحت دارد که در طبقه دوم قرار گرفته است. اگر روز پنجشنبه در استانبول بودید به موزه مدرن بروید و از تفریحات رایگان استانبول نهایت استفاده را ببرید.

 

تاریخ غنی در موزه باستان‌شناسی

موزه باستان‌شناسی در استانبول زیبا، برای نگهداری و مراقبت از اشیاء تاریخی و باستانی ساخته شده است و در آنجا آثار قدیمی بسیاری را مشاهده خواهید کرد که شما را با تاریخ غنی ترکیه آشنا می‌کند. وجود این آثار تاریخی و بناهای کاشی‌کاری شده که متعلق به سال 1472 است نشان از قدمت تاریخی موزه دارد. بازدید از موزه باستان‌شناسی تنها برای کودکان زیر 8 سال رایگان بوده و بزرگسالان باید بلیط تهیه کنند.

 

سالت گالاتا: کاوش در هنر و تاریخ

سالت گالاتا مرکزی فرهنگی در دل استانبول است که با داشتن معماری مدرن، نمایشگاه، کتابخانه، گالری هنری، کافی‌شاپ و فروشگاه به مکانی عالی برای گردشگران تبدیل شده است. البته بد نیست بدانید که این ساختمان در زمان امپراطوری عثمانی به‌عنوان بانک استفاده شده و امروزه بازدید از موزه بانک عثمانی و تمام قسمت‌های دیگر برای عموم رایگان است. همین موضوع هم سالت گالاتا را به یکی از تفریحات رایگان استانبول تبدیل کرده است که پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: بهره‌برداری حداکثری از استانبول

حالا که با  جاذبه‌های رایگان استانبول  آشنا شده‌اید به‌خوبی می‌دانید که با بودجه محدود هم می‌توانید از گردش در استانبول نهایت استفاده را ببرید و  تفریحات رایگان استانبول  برای سپری‌کردن روزهای سفر بسیار مناسب هستند. مثلا شما با قدم‌زدن در سواحل زیبای استانبول و تماشای هنرمندان و نوازندگان خیابانی می‌توانید تجارب متفاوت و خوبی داشته باشید که قطعا بعد از بازگشت از سفر آنها را با دوستانتان به اشتراک گذاشته و آن را هم به استفاده ازتفریحات رایگان استانبول ترغیب می‌کنید.

لذت‌بردن از تجربیات بدون هزینه

سفرکردن خود به‌تنهایی بسیار لذت‌بخش است و اینکه بتوانید بدون هزینه از تفریحات رایگان استانبول استفاده کرده و تجارب جدید خلق کنید لذت سفر را دوچندان می‌کند. امیدواریم خواندن این مقاله شما را به‌خوبی با تفریحات رایگان استانبول آشنا کرده باشد و در سفر خود به این شهر تاریخی بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید. با توجه به اینکه قیمت تور استانبول بسیار مناسب است، شما می‌توانید از این فرصت‌ها بهره‌مند شوید و از سفر خود لذت ببرید.